BibTex RIS Kaynak Göster

YOKSULLUĞUN AZALTILMASINDA TURİZMİN YERİ

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 15, 85 - 98, 01.07.2006

Öz

-

YOKSULLUĞUN AZALTILMASINDA TURİZMİN YERİ

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 15, 85 - 98, 01.07.2006

Öz

Bu çalışmada, yoksulluğun ve gelir dağılımındaki eşitsizliklerin giderek arttığı günümüzde, turizmin
sürdürülebilir kalkınma kapsamında yoksulluğu azaltmada nasıl etkin olabileceği araştırılmaya çalışılmıştır.
Özellikle turizm arz kaynaklarına sahip ve değişen turizm eğilimlerine yönelik yeni turizm ürünlerinin
yaratılabileceği yoksul bölgelerde turizmin, yoksullukla mücadele aracı olarak kullanılabileceği düşünülerek bu
kapsamda “yoksul odaklı turizm” yaklaşımı incelenmiştir.
Yoksul odaklı turizm; yoksullar için net faydalar sağlayan turizm olarak tanımlanmaktadır. Bu faydalar,
ekonomik açıdan olabileceği gibi, sosyal, çevresel ve kültürel açıdan da olabilir.Yoksul odaklı turizm, özel bir ürün
yada sektör değil bir yaklaşımdır. Yoksulluğu azaltma genellikle turizmin ana sorunu değildir. Pek çok yoksul
ülkede böyle bir turizm yaklaşımının önemi henüz anlaşılmaya başlamaktadır.
Bu çalışmada yoksul bölgelerde, halkın turizm faaliyetlerine katılımının nasıl sağlanacağı, bunun için ne
gibi önlemler alınması gerektiği ve bunun sonuçlarının ne olacağı incelenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferah Özkök Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2006
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Özkök, F. (2006). YOKSULLUĞUN AZALTILMASINDA TURİZMİN YERİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(15), 85-98.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.