BibTex RIS Kaynak Göster

ALTI SİGMA VE TOPLAM KALİTE

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 17, 60 - 75, 01.09.2006

Öz

-

ALTI SİGMA VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ

Yıl 2006, Cilt: 5 Sayı: 17, 60 - 75, 01.09.2006

Öz

Günümüz dünyasında rekabet giderek artmakta, firmalar ürettikleri ürünlerin kalitesini herkese gösterebilmek ve kendileriyle eş değerde olan firmalarla kendi aralarında fark yaratabilmek için kalite geliştirme metotlarını kullanmaktadırlar. Bunun bilincinde olan firmalar bu yöntemleri kullanmakta ve bunu sadece üst yönetim bazında uygulayarak değil, firmanın bütün departmanlarına yayarak yapmaktadırlar. Zaten kalite geliştirmek isteyen bir firma bunu bütün firmaya yaydığı ve tüm çalışanlarının desteğini aldığında tam bir başarı sağlayacaktır. Bu bağlamda firmaların kendilerini iyileştirmeleri için tercih edebilecekleri çeşitli kalite geliştirme yöntemleri vardır. Altı Sigma ve Toplam Kalite Yöntemi de bunlardan ikisidir. Altı Sigma, problemlere ölçülebilir çözüm getirmek ve kritik süreçleri optimize etmek için sorumluluk üstlenilen bir yönetim yaklaşımıdır. Toplam Kalite Yönetiminde, müşteri ön planda olup bu doğrultuda, hızlı, yerinde ve zamanında hizmet, yenilik, üründe çeşitlilik sunulması, müşteriye yakınlık ve çalışanların motive edilmesi esas alınmaktadır. Ancak bunlar görünüşte aynı amaca hizmet etseler de aralarında bir takım farklılıklar bulunduğu makalede anlatılmıştır. Altı Sigma kalite anlayışı, Toplam Kalite Yönetiminin başarısız kaldığı, etkisini yitirdiği bir dönemde ortaya çıkmıştır. Ancak bu kalite yönetim anlayışı, işletmelerde var olan kalite anlayışlarını yok ederek başarı sağlayamayacağı için, işletmelerdeki Toplam Kalite Yönetimi, ISO v.b kalite anlayışları üzerinde kurulur. Zaten Altı Sigma kendisinden önceki kalite anlayışlarının en iyi ve en başarılı oldukları yanlarını alarak kendi bünyesinde bütünleştirmiştir. Toplam Kalite Yönetimi ile koşulları uygun hale getirilmiş bir işletmede Altı Sigma’yı uygulamak daha kolay olacaktır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülay Çalışkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2006
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 17

Kaynak Göster

APA Çalışkan, G. (2006). ALTI SİGMA VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(17), 60-75.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.