-
Amaç: Bu araştırmanın temel amacı; yaratıcılık ile öğretmen davranışları ve akademik başarılar arasındaki ilişkileri ortaya koymaktır. Yöntem: Bu araştırmanın evreni Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi sınırları içindeki İlköğretim okullarıdır. Araştırmanın örneklemi seçkisiz olarak belirlenen beş ilköğretim okulunun birinci kademesinde, beş yıl boyunca aynı öğretmen tarafından okutulan 389 beşinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır.Araştırmada Algılanan Öğretmen Davranışları Ölçeği ile Williams Yaratıcılık Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Sonuçlar: Öğretmenlerin öğrencilere yönelik demokratik davranışlar sergilemesi onların yaratıcıklarının gelişimine destek olmaktadır. Öğrencilerin yaratıcılıkları ile akademik başarıları arasında düşük ama anlamlı ilişkiler mevcuttur. Tartışma: Eğitim ortamında zihinsel olarak üst düzeyde bulunan bireyler pekiştirilmekte ancak yaratıcılık göz ardı edilmektedir. Kalkınma ve gelişmenin sağlanabilmesi, toplumlarda yaratıcılık yeteneği yüksek olan bireylerle mümkün olacaktır. Yaratıcılık yeteneğinin gelişimine etki eden bir çok faktör bulunmaktadır. Bu araştırma da görüldüğü gibi öğretmenlerin öğrencilere olan yaklaşımı onların yaratıcılıklarını etkilemektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2006 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 5 Sayı: 17 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.