BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 23, 352 - 377, 01.06.2008

Öz

-

Kaynakça

  • Atwood R.K., Atwood V.A. (1996). Preservice elementary teachers’ conceptions of the causes of seasons. Journal of Research in Science Teaching, Sayı 33, ss.553-563.
  • Bozdoğan, A.E, Yalçın., N. (2005). İlköğretim 6., 7. Ve 8. “Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi
  • Derslerindeki Fizik Konularına Karşı Tutumları”, Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi
  • Dergisi, Cilt 6, Sayı 1, ss. 241-247.
  • Crawley, N. N. (1991). The summary of research in science education – 1989. Science Education, Volume 75, No. 3, pp. 1-35.
  • Feistritzer, E. C., Boyer, E. L. (1983). The conditons of teaching: A state by state analysis. The Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching, Princeton, New Jersey.
  • Gieger, M. M. (1973). A study of scientific attitudes among junior college students in Mississippi. Unpublished doctoral dissertation, The University of Southern Mississippi, Mississippi.
  • Huinker, D., Madison, S. K. (1997), Preparing efficacious elementary teachers in science and mathematics: The influence of methods courses, Journal of Science Teacher Education, Vol 8, pp. 107-126.
  • Köseoğlu, F. ve diğerleri (2005), İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi (4-5. Sınıflar) Öğretim Programı, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi, Ankara.
  • Manning, P.C., Esler, W. K., & Baird, J. R. (1982). How much elementary science is really being taught?. Science and Children, Vol 19, No 8, pp. 40-41.
  • Mechling, D. R., Stedman, C. & Donnellon, J. (1982). Preparing and certifying science teachers: An NSTA Report. Science and Children, Vol 20, No. 2, pp. 9-14.
  • Menis, J. (1989). “Attitudes towards school, chemistry and science among upper secondary chemistry students in the United States.” Research in Science and Technological Education, Vol 7, pp. 183– 190.
  • Özden, M. ve Tekin, A. (2006). Türk Fen ve Teknoloji Eğitimiyle İlgili Sorunlar. VII. Ulusal Fen Bilimleri Matematik Eğitimi Kongresine Sunulmuş Bildiri, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Özkan Ö., Tekkaya C., ÇakıroğluJ. (2002). Fen Bilgisi Aday Öğretmenlerin Fen Kavramlarını Anlama Düzeyleri, Fen Öğretimine Yönelik Tutum ve Öz Yeterlik İnançları, V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresine Sunulmuş Bildiri, ODTÜ, Ankara.
  • Papanastasiou, E. C. ve Zembylas, M. (2002); The effecet of attitudes on science achievement: a study conducted among high school pupils in Cyprus, International Review of Education, Vol 48 No. 6, pp. 469-484.
  • Ramey-Gassert L., Shroyer, M. G., Staver, J. R. (1996). A qualitative study of factors influencing science teaching self-efficacy of elementary level teachers. Science Teacher Education, Vol 80, No. 3, pp. 283-315.
  • Sarıkaya., H, (2004). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgi Düzeyleri, Fen Öğretimine Yönelik Tutumları ve Özyeterlik İnançları, Yüksek Lisans tezi, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, ODTÜ, Ankara.
  • Schoon, K.J. (1993). The origin of earth and space science misconceptions: A survey of preservice elementary teachers. A paper presented third misconceptions seminar proceedings. Cornell University, Ithaca, New York.
  • Schoon, K.J. & Boone, W.J. (1998). Self-efficacy and alternative conceptions of science of preservice elementary teachers. Science Education, Vol 82, pp. 553-568.
  • Stepans, J., & McCormack, A. (1985). A study of scientific conceptions and attitudes toward science of prospective elementary teachers: A research report. (ERIC Document Reproduction Service No. ED266024).
  • Stevens, C., & Wenner, G. (1996). Elementary Preservice Teachers’ knowledge and beliefs regarding science and mathematics. School Science and Mathematics, Vol 96, pp. 2-9.
  • Türkmen, L., & Bonnstetter, R. (1999). A study of Turkish preservice science teachers’ attitudes toward science and science teaching. Paper presented at the annual convention of National Association of Research in Science Teaching.
  • Victor, E. (1962). Why are our elementary school teachers reluctant to teach science? Science Education, Vol 46, pp. 185-192.
  • Wenner, G.J. (1993). Relationship between science knowledge levels and beliefs toward science instruction held by preservice elementary teachers. Journal of Science Education and Technology, Vol 2, pp. 461-468.
  • YÖK/ Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, (1997), Fizik Öğretimi. Ankara.

ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 23, 352 - 377, 01.06.2008

Öz

Bu araştırmanın amacı, yarının öğretmenleri olacak eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği üçüncü sınıf öğrencilerinin fen bilgisi öğretimi dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesidir. Yetişecek neslin akademik başarıları ve fen bilimlerine ilişkin kaygılarının temelinde yatan önemli faktörlerden birini bu tutumlar oluşturmaktadır. Bu doğrultuda eğitim fakültelerinin ikinci döneminde yürütülen fen bilgisi öğretimi dersinde, araştırmacılar tarafından hazırlanan “Fen Bilgisi Öğretimi Dersine İlişkin Tutum Ölçeği” dönemin başında ve sonunda ön-son tutum ölçeği şeklinde uygulanmıştır. Dört farklı üniversitede uygulanan ölçek aracılığı ile toplanan verilerin çözümlenmesinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının fen bilgisi öğretimi dersine ilişkin tutumları belirlenerek, bu tutumların dersin öğrenilmesine etkisi üzerinde durulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre fen bilgisi öğretimi dersinin öğretmen adaylarının yeni vizyon kazanmaları, objektif ve bilimsel karar almaları ve müfredat programını anlamada etkili olduğu görülmektedir. Bunun yanında, çevre bilincinin oluşmasında fen bilgisi öğretimi dersinin etkili olduğu bayan öğretmen adayları tarafından daha yüksek oranda ifade edilmektedir

Kaynakça

  • Atwood R.K., Atwood V.A. (1996). Preservice elementary teachers’ conceptions of the causes of seasons. Journal of Research in Science Teaching, Sayı 33, ss.553-563.
  • Bozdoğan, A.E, Yalçın., N. (2005). İlköğretim 6., 7. Ve 8. “Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilgisi
  • Derslerindeki Fizik Konularına Karşı Tutumları”, Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi
  • Dergisi, Cilt 6, Sayı 1, ss. 241-247.
  • Crawley, N. N. (1991). The summary of research in science education – 1989. Science Education, Volume 75, No. 3, pp. 1-35.
  • Feistritzer, E. C., Boyer, E. L. (1983). The conditons of teaching: A state by state analysis. The Carnegie Foundation for the Advancement of Teaching, Princeton, New Jersey.
  • Gieger, M. M. (1973). A study of scientific attitudes among junior college students in Mississippi. Unpublished doctoral dissertation, The University of Southern Mississippi, Mississippi.
  • Huinker, D., Madison, S. K. (1997), Preparing efficacious elementary teachers in science and mathematics: The influence of methods courses, Journal of Science Teacher Education, Vol 8, pp. 107-126.
  • Köseoğlu, F. ve diğerleri (2005), İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi (4-5. Sınıflar) Öğretim Programı, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi, Ankara.
  • Manning, P.C., Esler, W. K., & Baird, J. R. (1982). How much elementary science is really being taught?. Science and Children, Vol 19, No 8, pp. 40-41.
  • Mechling, D. R., Stedman, C. & Donnellon, J. (1982). Preparing and certifying science teachers: An NSTA Report. Science and Children, Vol 20, No. 2, pp. 9-14.
  • Menis, J. (1989). “Attitudes towards school, chemistry and science among upper secondary chemistry students in the United States.” Research in Science and Technological Education, Vol 7, pp. 183– 190.
  • Özden, M. ve Tekin, A. (2006). Türk Fen ve Teknoloji Eğitimiyle İlgili Sorunlar. VII. Ulusal Fen Bilimleri Matematik Eğitimi Kongresine Sunulmuş Bildiri, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Özkan Ö., Tekkaya C., ÇakıroğluJ. (2002). Fen Bilgisi Aday Öğretmenlerin Fen Kavramlarını Anlama Düzeyleri, Fen Öğretimine Yönelik Tutum ve Öz Yeterlik İnançları, V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresine Sunulmuş Bildiri, ODTÜ, Ankara.
  • Papanastasiou, E. C. ve Zembylas, M. (2002); The effecet of attitudes on science achievement: a study conducted among high school pupils in Cyprus, International Review of Education, Vol 48 No. 6, pp. 469-484.
  • Ramey-Gassert L., Shroyer, M. G., Staver, J. R. (1996). A qualitative study of factors influencing science teaching self-efficacy of elementary level teachers. Science Teacher Education, Vol 80, No. 3, pp. 283-315.
  • Sarıkaya., H, (2004). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bilgi Düzeyleri, Fen Öğretimine Yönelik Tutumları ve Özyeterlik İnançları, Yüksek Lisans tezi, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, ODTÜ, Ankara.
  • Schoon, K.J. (1993). The origin of earth and space science misconceptions: A survey of preservice elementary teachers. A paper presented third misconceptions seminar proceedings. Cornell University, Ithaca, New York.
  • Schoon, K.J. & Boone, W.J. (1998). Self-efficacy and alternative conceptions of science of preservice elementary teachers. Science Education, Vol 82, pp. 553-568.
  • Stepans, J., & McCormack, A. (1985). A study of scientific conceptions and attitudes toward science of prospective elementary teachers: A research report. (ERIC Document Reproduction Service No. ED266024).
  • Stevens, C., & Wenner, G. (1996). Elementary Preservice Teachers’ knowledge and beliefs regarding science and mathematics. School Science and Mathematics, Vol 96, pp. 2-9.
  • Türkmen, L., & Bonnstetter, R. (1999). A study of Turkish preservice science teachers’ attitudes toward science and science teaching. Paper presented at the annual convention of National Association of Research in Science Teaching.
  • Victor, E. (1962). Why are our elementary school teachers reluctant to teach science? Science Education, Vol 46, pp. 185-192.
  • Wenner, G.J. (1993). Relationship between science knowledge levels and beliefs toward science instruction held by preservice elementary teachers. Journal of Science Education and Technology, Vol 2, pp. 461-468.
  • YÖK/ Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, (1997), Fizik Öğretimi. Ankara.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Özden- Ahmet Kara-ahmet Tekin Bu kişi benim

Mustafa Özden Bu kişi benim

Ahmet Kara Bu kişi benim

Ahmet Tekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Tekin, M. Ö.-. A. K.-a., Özden, M., Kara, A., Tekin, A. (2008). ÖĞRETMEN ADAYLARININ FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(23), 352-377.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.