-
Eğitim yönetiminde yükselen paradigmalar ışığında şekillenen kolaylaştırıcı liderlik, uyum, işbirliği ve katılım, ortak bir vizyon geliştirme, değişim ajanlığı, planlama ve kaynak sağlama, öğretmenlerin yetiştirilmesi, geliştirilmesi ve güçlendirilmesi, öğrenmeyi kolaylaştırma, morali ve güveni inşa etme, kurallardan daha çok değerlerle yönetimi merkeze alma gibi rollerle şekillenmektedir. Astlarına yüksek düzeyde güveni esas alan bu liderlik biçimi, onlarda özgüvenin gelişmesi, işlerini daha anlamlı bulmaları, karar sürecine daha fazla katılmaları, sosyalleşme sürecini daha sağlıklı ve daha hızlı gerçekleştirmeleri gibi pratik sonuçlar üretebilmektedir. Bu çalışmada, ilgili alan yazına dayalı olarak kolaylaştırıcı liderlik kavramı; kolaylaştırıcı liderlik rolleri, kolaylaştırıcı liderlik becerileri ve kolaylaştırıcı liderliğin olumlu sonuçları üzerinde durularak özgün bir bakış açısıyla ele alınmaya çalışılmaktadır
Kolaylaştırıcı liderlik kolaylaştırıcılık rolleri kolaylaştırıcılık becerileri okul yöneticileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2008 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 25 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.