BibTex RIS Kaynak Göster

METİNLER ARASI OKUMANIN OKUDUĞUNU ANLAMAYA ETKİSİ

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 26, 154 - 169, 01.09.2008

Öz

-

Kaynakça

  • AKA, P. (2002). Hilmi Yavuz Şiirine Metin-Merkezli Bir Bakış. Ankara: Bilkent Üniversitesi Ekonomi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Edebiyatı Bölümü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • AKYOL, H. (1996). Metinler Arası (Intertextuality) Okuma ve Sorular. Bilgi Çağında Eğitim. Nisan- Mayıs-Haziran.
  • AKYOL, H. (2003 a). Metinlerden Anlam Kurma, Türklük Bilimi Araştırmaları, 13. Sayı s.267– 285, Niğde
  • AKYOL, H. (2003). Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2004).Sosyal Bilimler İçin Veri Analiz El Kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • HARTMAN, D.G (1992). Intertextuality and Reading: The Text, the Reader, the Author, and the Context, Linguistics And Education 4, 295-311
  • KALAYCI, N ve S. BÜYÜKALAN (2001). Soru Sorma Becerisinde Ustalaşmak, Sosyal Bilimler Dergisi, Mart, 2001, s. 57–71.
  • KARASAR, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • KRISTEVA, J. (2003). “Nous Deux” Or A (Hi)Story Of Intertextuality, The Romanic Review, Volume 93 Numbers 1-2 © The Trustees of Columbia University, Copyright © 2003 EBSCO Publishing.
  • KÜÇÜK, S. (2002). Örgün Eğitim İkinci Kademe Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme Çalışmalarında Karşılaşılan Güçlükler, Millî Eğitim Dergisi. Sayı 153–154 Kış-Bahar 2002.
  • LENSKI, S. D. (1998). Intertextual Intentions: Making Connections across Texts, Clearing House; Nov/Dec98, Vol. 72 Issue 2, p74, 7p, 5
  • MEB (2004). İlköğretim Türkçe Dersi (1–5. Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara: MEB Talim Terbiye Kurul Başkanlığı
  • NAS, R. (1991). İlkokulda Eğitimin Niteliğinin Geliştirilmesinde Öğretmenin Rolü. Eğitimde Nitelik Geliştirme. İstanbul: Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyumu Bildiri Metinleri, 13-14 Nisan 1991.
  • ÖNCÜ, H. (1999). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yaysan A.Ş
  • SHORT K. G. (1992). Researching Intertextuality Within Collaborative Classroom Learning Environments. Linguistics And Education 4, 313-333 (1992)
  • ŞENGÜL, M. ve S. K. YALÇIN (2004). Okuma ve Anlama Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Olarak Hazırlanan Bir Model Önerisi. Millî Eğitim Dergisi. Sayı 164, Güz 2004
  • TAZEBAY, A. (1995). İlkokul 3. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Becerilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi).
  • TULL, P. (2000). Intertextuality and The Hebrew Scriptures. Currents in Research: Biblical Studies; 2000, Vol. 8, p59, 32p
  • TURGUT, M. F. (1973). Değerlendirme ve Not Verme Metotları. Ankara: Fen Projesi Baskı Atelyesi.
  • TURGUT, M. F. (1977). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: Nüve Matbaası

METİNLER ARASI OKUMANIN OKUDUĞUNU ANLAMAYA ETKİSİ

Yıl 2008, Cilt: 7 Sayı: 26, 154 - 169, 01.09.2008

Öz

Bu araştırma, metinler arası okumanın okuduğunu anlamaya etkisini belirlemek amacıyla tasarlanmıştır. Metinler arası okumanın okuduğunu anlamaya etkisini belirlemeyi amaçlayan çalışmada, metinler arası okumanın hangi düzeyde anlamayı gerçekleştirmede etkisi olduğu da bu araştırmanın alt amaçlarını oluşturmaktadır. Araştırma, öntest-sontest kontrol gruplu modelle yapılandırılmıştır. Deney ve kontrol gruplarında deney öncesi ve sonrası ölçme yapıldığından öntestsontest kontrol gruplu model seçilmiştir. Araştırmanın örneklemi pilot okullar içerisinden rasgele seçimle belirlenmiş ve Ankara ili Yenimahalle ilçesindeki Emin Sağlamer İlköğretim Okulunun 5. sınıfları araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Emin Sağlamer İlköğretim Okulu’nun 5. sınıfları iki şubeden oluşmaktadır. Bu iki şubedeki toplam öğrenci sayısı 71’dir. Ancak 69 öğrenciden veri toplanmıştır. Deneysel çalışma, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlattırılan 5. sınıf Türkçe Ders Kitabındaki “Doğal Afetler” teması boyunca sürdürülmüştür. Tema, 10 Nisan – 12 Mayıs 2006 tarihleri arasında 24 iş günü olarak planlanmış ve haftada 6 saat olarak işlenmiştir. Araştırma sonucunda metinlerin, metinler arası okumayla işlendiğinde hem okuduğunu anlamanın hem de bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme basamaklarındaanlamanın üst düzeyde gerçekleştiği görülmüştür

Kaynakça

  • AKA, P. (2002). Hilmi Yavuz Şiirine Metin-Merkezli Bir Bakış. Ankara: Bilkent Üniversitesi Ekonomi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Edebiyatı Bölümü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • AKYOL, H. (1996). Metinler Arası (Intertextuality) Okuma ve Sorular. Bilgi Çağında Eğitim. Nisan- Mayıs-Haziran.
  • AKYOL, H. (2003 a). Metinlerden Anlam Kurma, Türklük Bilimi Araştırmaları, 13. Sayı s.267– 285, Niğde
  • AKYOL, H. (2003). Türkçe İlkokuma Yazma Öğretimi, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş. (2004).Sosyal Bilimler İçin Veri Analiz El Kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • HARTMAN, D.G (1992). Intertextuality and Reading: The Text, the Reader, the Author, and the Context, Linguistics And Education 4, 295-311
  • KALAYCI, N ve S. BÜYÜKALAN (2001). Soru Sorma Becerisinde Ustalaşmak, Sosyal Bilimler Dergisi, Mart, 2001, s. 57–71.
  • KARASAR, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • KRISTEVA, J. (2003). “Nous Deux” Or A (Hi)Story Of Intertextuality, The Romanic Review, Volume 93 Numbers 1-2 © The Trustees of Columbia University, Copyright © 2003 EBSCO Publishing.
  • KÜÇÜK, S. (2002). Örgün Eğitim İkinci Kademe Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme Çalışmalarında Karşılaşılan Güçlükler, Millî Eğitim Dergisi. Sayı 153–154 Kış-Bahar 2002.
  • LENSKI, S. D. (1998). Intertextual Intentions: Making Connections across Texts, Clearing House; Nov/Dec98, Vol. 72 Issue 2, p74, 7p, 5
  • MEB (2004). İlköğretim Türkçe Dersi (1–5. Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara: MEB Talim Terbiye Kurul Başkanlığı
  • NAS, R. (1991). İlkokulda Eğitimin Niteliğinin Geliştirilmesinde Öğretmenin Rolü. Eğitimde Nitelik Geliştirme. İstanbul: Eğitimde Arayışlar 1. Sempozyumu Bildiri Metinleri, 13-14 Nisan 1991.
  • ÖNCÜ, H. (1999). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yaysan A.Ş
  • SHORT K. G. (1992). Researching Intertextuality Within Collaborative Classroom Learning Environments. Linguistics And Education 4, 313-333 (1992)
  • ŞENGÜL, M. ve S. K. YALÇIN (2004). Okuma ve Anlama Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Olarak Hazırlanan Bir Model Önerisi. Millî Eğitim Dergisi. Sayı 164, Güz 2004
  • TAZEBAY, A. (1995). İlkokul 3. ve 4. Sınıf Öğrencilerinin Okuma Becerilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi (Yayınlanmamış Doktora Tezi).
  • TULL, P. (2000). Intertextuality and The Hebrew Scriptures. Currents in Research: Biblical Studies; 2000, Vol. 8, p59, 32p
  • TURGUT, M. F. (1973). Değerlendirme ve Not Verme Metotları. Ankara: Fen Projesi Baskı Atelyesi.
  • TURGUT, M. F. (1977). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: Nüve Matbaası
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kemal Köksal Bu kişi benim

Emre Ünal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2008
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Köksal, K., & Ünal, E. (2008). METİNLER ARASI OKUMANIN OKUDUĞUNU ANLAMAYA ETKİSİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7(26), 154-169.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.