-
Bu çalışmanın temel amacı Eğitimci Envanteri için Temel Teknoloji Yeterlikleri Ölçeği’nin (Flowers ve Algozzine, 2000) Türkiye koşullarında geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapmaktır. Araştırmaya farklı programlara devam eden toplam 243 (163 bayan, 80 erkek) Eğitim Fakültesi öğrencisi katılmıştır. Faktör analizi işlemi sonrası öz-değeri 1’den büyük (>1) dokuz faktör (alt boyut) tespit edilmiştir. Ölçek maddelerinin ilgili alt boyutlarda yeterli ya da yüksek düzeyde faktör yük değerine sahip olması ölçeğin uygun bir yapı geçerliğine sahip olduğuna işaret etmektedir. Ayrıca, analiz işlemleri (ttesti, ANOVA, Tukey-HSD) sonuçları bilgisayar tecrübesi daha fazla olan öğrencilerin ölçeğin alt boyutlarındaki teknoloji yeterlik puanlarının tecrübesi daha az olan öğrencilerinkinden 0.05 anlamlılık düzeyinde daha yüksek olduğunu göstermektedir. Elde edilen bulguların daha önceki çalışmalarla tutarlılık göstermesi Türkçeye uyarlanan ölçeğin bireylerin bilgisayar teknolojileri yeterlik düzeylerini tespit etmede geçerli bir araç olarak kullanılabileceği fikrini desteklemektedir. Ayrıca, ölçeğin genel iç güvenirlik katsayısının (α = .95) ve bütün alt boyutlara ait iç güvenirlik katsayılarının genellikle yüksek değerler olarak hesaplanması ölçeğin bireylerin teknoloji yeterliklerini ölçmede güvenilir bir araç olarak kullanılabileceği fikrini vermektedir
Temel teknoloji yeterlikleri bilgisayar tecrübesi faktör analizi geçerlik güvenirlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2008 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 7 Sayı: 26 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.