BibTex RIS Kaynak Göster

TRANSPORTED EDUCATION SYSTEM, AS A STEP TO PROVIDE THE EQUALITY OF OPPORTUNITY AND POSSIBILITY

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 27, 177 - 189, 01.01.2009

Öz

Abstract
One of the most important projects which is being carried out by the Ministry of National
Education is certainly Transported Education System. The problems stem from unequality in
educational opportunity and the performance gap between the students started to decrease to
minimum level by applying Transported Education System.
Transported Education System which affects the schooling rate positively and provides
participation to education more effectively has been seen to increase the success level of the
students. The purpose of this study is to find out the effects of Transported Education System on the
success level of the students.
Key Words: Transported Education System, Equal Opportunity, Success Gap.

Kaynakça

  • Akkan, H. (2000). Öğretmen ve Yönetici Görüşlerine Göre İlköğretim Birinci Kademe Okullarının Eğitimde Fırsat Eşitliği Açısından İncelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Baloğlu, Z. (1990). Türkiye’de Eğitim Sorunları ve Değişime Yapısal Uyum Önerileri. İstanbul: TÜSİAD Yayını.
  • Bloom, B. S. (1995). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (Çev.:D.A. ÖZÇELİK) İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Buluç, B. (1997). İlköğretim İkinci Kademe Okullarında Eğitimde Fırsat Eşitliği. Eğitim Yönetimi, Yıl 3, Sayı 1.
  • Bülbül, S. (1991). Halk Eğitimine Giriş. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını
  • Büyüköztürk, Ş. (1992). Türkiye’de Nüfus ve Eğitimde Fırsat Eşitsizliği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • http://www.meb.gov.tr, Bu sayfa 24.09.2008 tarihinde ziyaret edilmiştir.
  • http://iogm.meb.gov.tr/ pages.php?page=projects&id=15, Bu sayfa 24.09.2008 tarihinde ziyaret edilmiştir.
  • http://www.tuik.gov.tr, Bu sayfa 24.09.2008 tarihinde ziyaret edilmiştir.
  • Nash, P. (1971). Excellence and Equality in Education. The Encylopedia of Education. The Macmillan Company and Free Pres. Vol.7.
  • Sezer, S. (1987). İlkokul 3. Sınıf Matematik Programına Göre Ankara’da Farklı Sosyo-Ekonomik Çevre çocuklarına Sunulan Öğretim Hizmetinin Programın Bilimsel Hedeflerini Gerçekleştirme Yönünden Etkilik Derecesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üni. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tunç, S. (1969). Türkiye’de Eğitim Eşitliği. Ankara: Başnur Matbaası.
  • Ünal, S. (1984). Eğitimde Fırsat Eşitsizliği Araştırması. Ankara: Hacettepe Üni. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİNİN SAĞLANMASINDA BİR ADIM OLARAK TAŞIMALI EĞİTİM

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 27, 177 - 189, 01.01.2009

Öz

Öz
Milli Eğitim Bakanlığı'nın son yıllarda uygulamaya koyduğu en önemli projelerden birisi
de hiç kuşkusuz "Taşımalı Eğitim" uygulamasıdır. "Taşımalı Eğitim" uygulamasıyla eğitim
sisteminde fırsat ve imkân eşitsizliğinden kaynaklanan sorunlar, asgari düzeye indirgenmeye
başlanmış ve öğrenciler arasındaki başarı farklılıkları da bu sayede azalmıştır.
Okullaşma oranını olumlu yönde etkileyecek ve eğitime katılımı daha etkin bir şekilde
sağlayacak olan "Taşımalı Eğitim" sistemi ile ö
ğrenimlerine devam eden öğrencilerin başarı
düzeylerinin arttığı görülmüştür. Bu araştırmadaki amaç; Taşımalı Eğitim uygulamasının
öğrencilerin başarıları üzerindeki etkilerinin bulunmasıdır.
Anahtar Sözcükler: Taşımalı Eğitim, Fırsat Eşitliği, Başarı Farkları.

Kaynakça

  • Akkan, H. (2000). Öğretmen ve Yönetici Görüşlerine Göre İlköğretim Birinci Kademe Okullarının Eğitimde Fırsat Eşitliği Açısından İncelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bolu: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Baloğlu, Z. (1990). Türkiye’de Eğitim Sorunları ve Değişime Yapısal Uyum Önerileri. İstanbul: TÜSİAD Yayını.
  • Bloom, B. S. (1995). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (Çev.:D.A. ÖZÇELİK) İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Buluç, B. (1997). İlköğretim İkinci Kademe Okullarında Eğitimde Fırsat Eşitliği. Eğitim Yönetimi, Yıl 3, Sayı 1.
  • Bülbül, S. (1991). Halk Eğitimine Giriş. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını
  • Büyüköztürk, Ş. (1992). Türkiye’de Nüfus ve Eğitimde Fırsat Eşitsizliği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • http://www.meb.gov.tr, Bu sayfa 24.09.2008 tarihinde ziyaret edilmiştir.
  • http://iogm.meb.gov.tr/ pages.php?page=projects&id=15, Bu sayfa 24.09.2008 tarihinde ziyaret edilmiştir.
  • http://www.tuik.gov.tr, Bu sayfa 24.09.2008 tarihinde ziyaret edilmiştir.
  • Nash, P. (1971). Excellence and Equality in Education. The Encylopedia of Education. The Macmillan Company and Free Pres. Vol.7.
  • Sezer, S. (1987). İlkokul 3. Sınıf Matematik Programına Göre Ankara’da Farklı Sosyo-Ekonomik Çevre çocuklarına Sunulan Öğretim Hizmetinin Programın Bilimsel Hedeflerini Gerçekleştirme Yönünden Etkilik Derecesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üni. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tunç, S. (1969). Türkiye’de Eğitim Eşitliği. Ankara: Başnur Matbaası.
  • Ünal, S. (1984). Eğitimde Fırsat Eşitsizliği Araştırması. Ankara: Hacettepe Üni. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Kaya Bu kişi benim

Mualla Bilgin Aksu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2009
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Kaya, A., & Aksu, M. B. (2009). FIRSAT VE OLANAK EŞİTLİĞİNİN SAĞLANMASINDA BİR ADIM OLARAK TAŞIMALI EĞİTİM. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 177-189.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.