BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA DAYALI UYGULAMALARIN ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 28, 40 - 55, 01.02.2009

Öz

-

Kaynakça

  • Abdal-Haqq, I. (1998) “Constructivism in teacher education:considerations for those who would link practice to theory.” Source:Clearinghouse on Teaching and Teacher Education Washington DC.http://www.eric.ed. gov/ERICDocs/data/ ricdocs2sql/content_storage_01/ 0000019b/ 80/17/45/cdp
  • Akar, H. (2003)“Impact of constructivist learning process on preservice teacher education students’ performance, retention and attitudes” (Yayınlanmamış Doktora Tezi) Ortadoğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara
  • Akgün, Ö. ve diğerleri (2005) “İlköğretim programlarının öğretmen yeterlilikleri açısından değerlendirilmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. Erciyes Üni. ve Tekışık Vakfı. 14-16 Kasım 2005.
  • Anderson, G. (1999) Fundementals of educational research. Second edition. Routledge Falmer. London and New York.
  • Berge, Z. (2000)“New roles for learners and teachers in online higher education”,
  • http://www.globaled.com/articles/BergeZane2000.pdf.
  • Büyüköztürk, Ş. (2001) Deneysel desenler. Pegem yayıncılık. Ankara
  • Creswell, J.W. (2003) Research design. Second edition. Sage publications.London.
  • Demirhan, C. ve Demirel, Ö. (2002) “Program geliştirmede proje tabanlı öğrenme yaklaşımı” Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 3, Sayı:5, 48-61.
  • Doğanay, A. ve Tok, Ş. (2007) “Öğretimde çağdaş yaklaşımlar” (Ed:Ahmet Doğanay).Öğretim İlke ve Yöntemleri. Pegem yayıncılık. Ankara
  • Ekiz, D. (2003) Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Anı yay. Ankara
  • Erdem, E. ve Demirel, Ö. (2002) “Program geliştirmede yapılandırmacılık yaklaşımı”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı:23, 81-87
  • Hendry, D.G. & Frommer, M. & Walker, R. (2006) “Constructivism and problem-based learning” Journal of Further and Higher Education, 23 (3), 359-367. http:/www.informaworld.com/smpp/title~contentt.
  • Honebein, P. (1996) “Seven goals for the design of constructivist learning” http:// cter. ed.uiuc.edu/ JimLCourses/ edpsy490i/su01/readings/honebein.htm
  • http://www.konnections.net/lifecircles/Bruner.htm.“Presuppositions of constructivism for ınstruction”.
  • Kesal, F. ve Aksu, M. (2005) “Constructivist learning environment in elt methodology II Courses” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı 28, 118-126.
  • Koç, G. (2007) “Yapılandırmacı öğrenme kuramı”. Eğitim Psikolojisi (Editör:Ayten Ulusoy). Anı yayıncılık. Ankara
  • Korthagen, F. A. J.&Kessels, J. (1999) Linking theory and practice: changing the pedagogy of teacher education. Educational Researcher, 28 (4), 4-17.
  • Moallem, M. (2001)“Applying constructivist and objectivist learning theories in the design of a web- based course: ımplications for practice” Educational Technology & Society 4 (3), 113-125.
  • Murphy,E. (1997) Characteristics of constructivist teaching and learning. constructivism:from Philosophy to Practice. http://www.cdli.ca/ ~ehnurphv/emurphv/cle.html
  • Olssen, M. (1996) “Radical constructivism and ıts failings: anti realism and ındividualism.” British Journal of Educational Studies. 44 (3) , 275-295
  • Özden, Y. (2003) Öğrenme ve öğretme. Pegem yayıncılık. 6. baskı. Ankara.
  • Paavola, S.&Lakkala, M. (2004) “What is good learning?” http://insight.eun.org/ ww/n/pub/insight/schoolinnovation/teaching_models/whatisgoodlearning.htm
  • Puckett, J.B.&Anderson,R.S. (2003)“Assessing students’ problem-solving assignment” New Directions For Teaching And Learning, No. 95.
  • Reeves, T. C. & Herrington, J.& Oliver, R. (2002) “Authentic activities and online learning”. HERDSA.Conferencehttp://elrond.scam.ecu.edu.au/oliver/2002/ Reeves.pdf
  • Richardson, V. (1996)“The role of attitudes and beliefs in learning to teach.” In J. Sikula (Ed.), Handbook Of Research On Teacher Education New York: Simon and Schuster Macmillan. http://books.google.com/
  • Savaş, B. (2007)“Yapılandırmacı öğrenme” (Ed:Alim Kaya) Eğitim Psikolojisi. Pegem Akademi yayıncılık. Ankara
  • Sewell, A. (2002)“Constructivism and student misconceptions: why every teacher needs to know about them”Australian Science Teachers’ Journal. 48 (4), 24-28.
  • Soon, T. & Apan M. & Huabing, Z. (2001)“Knowledge construction in education: aweb-database for building ınteractive 3D environments” http://my.apan.net/meeting/downlo ads/education KnowledgeConst.PDF
  • Tynjälä, P. (1999)“Towards expert knowledge? a comparison between a contructivist and a traditional learning environment in university”. International Journal of Educational Research 31 (5), 357- 442.
  • Yaşar, Ş. (1998)“Yapısalcı kuram ve öğrenme öğretme süreci”. Anadolu Üni. Eğitim Fakültesi Dergisi. 8(1-2), 8-75

ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA DAYALI UYGULAMALARIN ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 28, 40 - 55, 01.02.2009

Öz

Bu araştırma, öğretmen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı program uygulamalarının
etkililiğinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada yapılandırmacı yaklaşımın uygulandığı deney
grubu ile konu merkezli yaklaşımın kullanıldığı kontrol grupları arasında erişi, kalıcılık ve tutum düzeyleri
açısından anlamlı bir farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmada ayrıca, deney grubundaki öğrencilerin
otantik değerlendirme sonuçları ve bunlar arasındaki ilişkiler de araştırılmıştır.
Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma Fen Bilgisi
Öğretmenliği ana bilim dalında öğrenim gören 67 öğretmen adayı üzerinde yapılmıştır. Araştırmada verilerin
elde edilmesinde, çoktan seçmeli test, klasik test, tutum ölçeği ve otantik değerlendirme formları kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda, deney grubunun öntest, sontest ve izleme testi ve klasik
test sonuçlarının kontrol grubundan daha yüksek olduğu bulunmuştur. Yine deney grubundaki öğrencilerin
öğrenme ortamına ilişkin tutumlarının da kontrol grubu öğrencilerinden daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Deney grubundaki öğrencilerin otantik değerlendirme sonuçlarının yüksek olduğu ve bu sonuçlar arasında
pozitif yönde anlamlı ilişkiler olduğu bulunmuştur. Ancak çoktan seçmeli test sonuçları ile otantik
değerlendirme sonuçları arasında anlamlı ilişki bulunamamıştır.

Kaynakça

  • Abdal-Haqq, I. (1998) “Constructivism in teacher education:considerations for those who would link practice to theory.” Source:Clearinghouse on Teaching and Teacher Education Washington DC.http://www.eric.ed. gov/ERICDocs/data/ ricdocs2sql/content_storage_01/ 0000019b/ 80/17/45/cdp
  • Akar, H. (2003)“Impact of constructivist learning process on preservice teacher education students’ performance, retention and attitudes” (Yayınlanmamış Doktora Tezi) Ortadoğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara
  • Akgün, Ö. ve diğerleri (2005) “İlköğretim programlarının öğretmen yeterlilikleri açısından değerlendirilmesi”. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. Erciyes Üni. ve Tekışık Vakfı. 14-16 Kasım 2005.
  • Anderson, G. (1999) Fundementals of educational research. Second edition. Routledge Falmer. London and New York.
  • Berge, Z. (2000)“New roles for learners and teachers in online higher education”,
  • http://www.globaled.com/articles/BergeZane2000.pdf.
  • Büyüköztürk, Ş. (2001) Deneysel desenler. Pegem yayıncılık. Ankara
  • Creswell, J.W. (2003) Research design. Second edition. Sage publications.London.
  • Demirhan, C. ve Demirel, Ö. (2002) “Program geliştirmede proje tabanlı öğrenme yaklaşımı” Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt: 3, Sayı:5, 48-61.
  • Doğanay, A. ve Tok, Ş. (2007) “Öğretimde çağdaş yaklaşımlar” (Ed:Ahmet Doğanay).Öğretim İlke ve Yöntemleri. Pegem yayıncılık. Ankara
  • Ekiz, D. (2003) Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Anı yay. Ankara
  • Erdem, E. ve Demirel, Ö. (2002) “Program geliştirmede yapılandırmacılık yaklaşımı”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı:23, 81-87
  • Hendry, D.G. & Frommer, M. & Walker, R. (2006) “Constructivism and problem-based learning” Journal of Further and Higher Education, 23 (3), 359-367. http:/www.informaworld.com/smpp/title~contentt.
  • Honebein, P. (1996) “Seven goals for the design of constructivist learning” http:// cter. ed.uiuc.edu/ JimLCourses/ edpsy490i/su01/readings/honebein.htm
  • http://www.konnections.net/lifecircles/Bruner.htm.“Presuppositions of constructivism for ınstruction”.
  • Kesal, F. ve Aksu, M. (2005) “Constructivist learning environment in elt methodology II Courses” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı 28, 118-126.
  • Koç, G. (2007) “Yapılandırmacı öğrenme kuramı”. Eğitim Psikolojisi (Editör:Ayten Ulusoy). Anı yayıncılık. Ankara
  • Korthagen, F. A. J.&Kessels, J. (1999) Linking theory and practice: changing the pedagogy of teacher education. Educational Researcher, 28 (4), 4-17.
  • Moallem, M. (2001)“Applying constructivist and objectivist learning theories in the design of a web- based course: ımplications for practice” Educational Technology & Society 4 (3), 113-125.
  • Murphy,E. (1997) Characteristics of constructivist teaching and learning. constructivism:from Philosophy to Practice. http://www.cdli.ca/ ~ehnurphv/emurphv/cle.html
  • Olssen, M. (1996) “Radical constructivism and ıts failings: anti realism and ındividualism.” British Journal of Educational Studies. 44 (3) , 275-295
  • Özden, Y. (2003) Öğrenme ve öğretme. Pegem yayıncılık. 6. baskı. Ankara.
  • Paavola, S.&Lakkala, M. (2004) “What is good learning?” http://insight.eun.org/ ww/n/pub/insight/schoolinnovation/teaching_models/whatisgoodlearning.htm
  • Puckett, J.B.&Anderson,R.S. (2003)“Assessing students’ problem-solving assignment” New Directions For Teaching And Learning, No. 95.
  • Reeves, T. C. & Herrington, J.& Oliver, R. (2002) “Authentic activities and online learning”. HERDSA.Conferencehttp://elrond.scam.ecu.edu.au/oliver/2002/ Reeves.pdf
  • Richardson, V. (1996)“The role of attitudes and beliefs in learning to teach.” In J. Sikula (Ed.), Handbook Of Research On Teacher Education New York: Simon and Schuster Macmillan. http://books.google.com/
  • Savaş, B. (2007)“Yapılandırmacı öğrenme” (Ed:Alim Kaya) Eğitim Psikolojisi. Pegem Akademi yayıncılık. Ankara
  • Sewell, A. (2002)“Constructivism and student misconceptions: why every teacher needs to know about them”Australian Science Teachers’ Journal. 48 (4), 24-28.
  • Soon, T. & Apan M. & Huabing, Z. (2001)“Knowledge construction in education: aweb-database for building ınteractive 3D environments” http://my.apan.net/meeting/downlo ads/education KnowledgeConst.PDF
  • Tynjälä, P. (1999)“Towards expert knowledge? a comparison between a contructivist and a traditional learning environment in university”. International Journal of Educational Research 31 (5), 357- 442.
  • Yaşar, Ş. (1998)“Yapısalcı kuram ve öğrenme öğretme süreci”. Anadolu Üni. Eğitim Fakültesi Dergisi. 8(1-2), 8-75
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdal Bay Bu kişi benim

Şerafettin Karakaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2009
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Bay, E., & Karakaya, Ş. (2009). ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMA DAYALI UYGULAMALARIN ETKİLİLİĞİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(28), 40-55.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.