-
Bilimsel ve teknolojik alanlarda yaşanan küresel değişimler düşüncelerde ve inançlarda,
geleneklerde, değer yargılarında ve kurumsal oluşumlarda yol açtıkları devrimlerle kültürel alandaki
değişimlerden en fazla etkilenen eğitim sistemini de zorlamaktadır.
Bu araştırmanın amacı, popüler kültürün yönetim uygulamalarına etkisini belirlemektir. Çalışma
grubunu 2007-2008 eğitim öğretim yılında Adıyaman ilinde görev yapan 10 lise müdürü oluşturmaktadır.
Araştırma verilerinin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde nitel araştırma tekniklerinden betimsel analiz tekniği
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre popüler kültür, öğrencilerin
davranışlarında, kılık kıyafetlerinde, insan ilişkilerinde meydana getirdiği değişikliklerle okul
müdürlerinin yönetim uygulamalarını zorlamakta, onları çeşitli ikilemler arasında bırakmakta ve
okulların amaç ve hedeflerine ulaşmasında çeşitli aksaklıkların doğmasına neden olmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2009 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 28 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.