BibTex RIS Kaynak Göster

VALIDITY AND RELIABILITY OF EVALUATION SCALE IN PIANO EDUCATION DIRECTED FOR THE GRADERS

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 31, 224 - 232, 01.05.2010

Öz

Abstract
In this study, validity and reliability of a performance evaluating scale developed directed for evaluating process in piano education has observed by the level of piano educators. Evaluating scale developed by the author has measured towards points given by the piano educators in final exam for every student. Points given by the 5 piano educators for every student by using the scale that includes basic steps of piano education process has compared with Pearson Correlation method. Evaluations over the 143 students that they taking piano exam in first, second and third class have examined by correlation coefficient and "t" test measuring. Correlations and meanings between the points given by the 5 piano educators, that they evaluated total 143 students, has appeared high level at the end of the statistical process. According to the achieved data this can be mentioned that scale developed for this study is resulted significantly valid and reliable.
Key Words: Piano, Evaluation Scale, Graders, Validity, Reliability.

Kaynakça

  • Birgin, O., Gürbüz, R. (2008). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Konusundaki Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 163–179.
  • Dalkıran, E. (2006). Müzik Eğitimi Anabilim Dalları Keman Eğitimi Yarıyıl Sonu Sınavlarında Performansın Ölçülmesine İlişkin Öğretim Elemanı Görüşleri, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 26-28 Nisan, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Demirbatır, R. E. (2004). U.Ü.E.F. Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 2001-2002 Öğretim Yılı Giriş Yetenek Sınavında Uygulanan Müziksel İşitme Test Sınavının Değerlendirilmesi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 29 – 38.
  • Ece, A. S., Kaplan, S. (2008). Müzik Özel Yetenek Seçme Sınavı’nın Puanlayıcılar Arası Güvenirlik Çalışması, Milli Eğitim, 177, 36 – 49.
  • Ece, A. S., Kaplan, S. (2008). Müziksel Algılama (İşitme, Okuma, Yazma) Ses ve Çalgı Yeteneği Arasındaki İlişkilerin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 285 – 296.
  • Göçmen, G. B. (2004). Otantik Değerlendirme Nedir ve Nasıl Yapılır, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Kılıç, I. (2006). Agsl Öğrencilerinin Piyano Derslerindeki Başarı Durumlarının Değerlendirilmesi, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 26-28 Nisan, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Korkmaz, H., Kaptan, F. (2002). Fen Eğitiminde Öğrencilerin Gelişimini Değerlendirmek İçin Portfolyo Kullanımı Üzerine Bir İnceleme, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 167 – 176.
  • Özmenteş, S. (2008). Çalgı Eğitiminde Özdüzenlemeli Öğrenme Taktikleri, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(16), 157 – 175.
  • Özmenteş, S., Özmenteş, G. (2009). Çalgı Çalışmaya İlişkin Tutum, Bireysel Özellikler ve Performans Düzeyi İlişkileri, Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 353 – 360.
  • Parmaksız, R. Ş., Yanpar, T. (2006). Alternatif Değerlendirme Yaklaşımlarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılabilirliği, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 159 – 172.
  • Peker, R. (2002). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Anabilim Dalında Uygulanan Giriş Özel Yetenek Sınavındaki “Müziksel İşitme” Sınavının Seçiciliği Üzerine Bir Araştırma, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 333 – 340.

PİYANO SINAVI DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİNİN PUANLAYICILARA YÖNELİK GEÇERLİK VE GÜVENİRLİĞİ

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 31, 224 - 232, 01.05.2010

Öz

Öz
Bu çalışmada, piyano eğitimi sürecinde değerlendirme basamağına yönelik geliştirilen değerlendirme ölçeğinin, puanlayıcı piyano öğretim elemanları düzeyindeki geçerlik ve güvenirliği incelenmiştir. Araştırmacı tarafından geliştirilen değerlendirme ölçeği, piyano eğitimcilerinin final sınavında her öğrenci için verdiği puanlar doğrultusunda ölçülmüştür. Piyano eğitimi açısından temel basamakların yer aldığı ölçek üzerinde, her öğrenci için puanlama yapan 5 adet piyano eğitimcisinin verdikleri puanlar, Pearson Korelasyon yöntemi ile karşılaştırılmıştır. Piyano sınavına birinci, ikinci ve üçüncü sınıfta giren toplam 143 öğrenci üzerinde yapılan değerlendirmeler, korelasyon katsayısı ve "t" testi ölçümleriyle incelenmiştir. Toplam 143 öğrenci için değerlendirme yapan 5 piyano eğitimcisinin verdikleri puanlar arsındaki anlamlılık ve yakınlık, istatistik ölçümler sonucunda yüksek düzeyde gerçekleşmiştir. Elde edilen bulgulara göre araştırma için geliştirilen ölçeğin, önemli ölçüde geçerli sonuçlar verdiğini söylemek mümkündür.
Anahtar Kelimeler: Piyano, Değerlendirme Ölçeği, Puanlayıcılar, Geçerlik, Güvenirlik.

Kaynakça

  • Birgin, O., Gürbüz, R. (2008). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ölçme ve Değerlendirme Konusundaki Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 163–179.
  • Dalkıran, E. (2006). Müzik Eğitimi Anabilim Dalları Keman Eğitimi Yarıyıl Sonu Sınavlarında Performansın Ölçülmesine İlişkin Öğretim Elemanı Görüşleri, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 26-28 Nisan, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Demirbatır, R. E. (2004). U.Ü.E.F. Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 2001-2002 Öğretim Yılı Giriş Yetenek Sınavında Uygulanan Müziksel İşitme Test Sınavının Değerlendirilmesi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 29 – 38.
  • Ece, A. S., Kaplan, S. (2008). Müzik Özel Yetenek Seçme Sınavı’nın Puanlayıcılar Arası Güvenirlik Çalışması, Milli Eğitim, 177, 36 – 49.
  • Ece, A. S., Kaplan, S. (2008). Müziksel Algılama (İşitme, Okuma, Yazma) Ses ve Çalgı Yeteneği Arasındaki İlişkilerin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 285 – 296.
  • Göçmen, G. B. (2004). Otantik Değerlendirme Nedir ve Nasıl Yapılır, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Kılıç, I. (2006). Agsl Öğrencilerinin Piyano Derslerindeki Başarı Durumlarının Değerlendirilmesi, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 26-28 Nisan, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Korkmaz, H., Kaptan, F. (2002). Fen Eğitiminde Öğrencilerin Gelişimini Değerlendirmek İçin Portfolyo Kullanımı Üzerine Bir İnceleme, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 167 – 176.
  • Özmenteş, S. (2008). Çalgı Eğitiminde Özdüzenlemeli Öğrenme Taktikleri, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(16), 157 – 175.
  • Özmenteş, S., Özmenteş, G. (2009). Çalgı Çalışmaya İlişkin Tutum, Bireysel Özellikler ve Performans Düzeyi İlişkileri, Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 353 – 360.
  • Parmaksız, R. Ş., Yanpar, T. (2006). Alternatif Değerlendirme Yaklaşımlarının Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılabilirliği, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 159 – 172.
  • Peker, R. (2002). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Müzik Anabilim Dalında Uygulanan Giriş Özel Yetenek Sınavındaki “Müziksel İşitme” Sınavının Seçiciliği Üzerine Bir Araştırma, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 333 – 340.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kayhan Kurtuldu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Kurtuldu, K. (2010). PİYANO SINAVI DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİNİN PUANLAYICILARA YÖNELİK GEÇERLİK VE GÜVENİRLİĞİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(31), 224-232.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.