Studying with repeating is one of the most preferred strategy into the strategies used for learning. In this study an application has made based on repeating strategy in piano education. Effects of planned and equal repetition study on student success within elaboration repeating strategy has studied to measure. Two groups that consist of 5 student per group has determined for the study. Repeating study has applied with experiment group while applying normal studying procedure with control group in 40 minutes. Performance of the students has measured at the end of the study that enable to make equal repearting for every two measures in piano piece. Assesments about significance between groups has made by the statistical analysing procedures for the obtained data. After the measuring and evaluating process it has determined that experiment group students appliying repeating study is play more success than the control group students.
Tekrar yaparak çalışmak öğrenme için kullanılan stratejiler içerisinde en çok tercih edilen stratejilerden biridir. Bu çalışmada piyano eğitiminde tekrar stratejilerine dayalı bir uygulama yapılmıştır. Anlamlandırıcı tekrar stratejileri kapsamında planlı ve eşit tekrar çalışmasının öğrencilerin başarısı üzerindeki etkileri ölçümleye çalışılmıştır. Çalışma için 5'er kişiden oluşan iki farklı grup belirlenmiştir. Kontrol grubu ile 40 dakika içerisinde normal bir çalışma yapılırken, deney grubu ile tekrar çalışması yapılmıştır. Parça içerisinde her iki ölçüye eşit miktarda tekrar yapma olanağı veren bu planlı tekrar çalışması sonucunda öğrenci performansları ölçülüştür. Yapılan ölçümler neticesinde elde edilen veriler istatistik işlemlerden geçirilerek gruplar arasındaki farka yönelik değerlendirmeler yapılmıştır. Yapılan değerlendirmeler neticesinde tekrar çalışması yapan deney grubu öğrencilerinin eseri kontrol grubu öğrencilerinden daha iyi çaldığı tespit edilmiştir.
Piyano Eğitimi Tekrar Stratejileri Planlı Eşit Tekrar Öğrenci Başarısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2010 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 34 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.