ABSTRACT
Jonah is of Abraham's anastry. He was sent as a prophet to the city Nineveh in the recion of Mosul. Altough he warned his nation many times, they didn't belive in God. Therefore he got angry to his nation, he cursed and left them.
In notification, getting angry is not a good behaior. During this education period, people should be patient. If someone behaves with anger a high probability of making mistakes will ocur. According to studies, showing harsness in education don't come out positive results.
Even in the difficult conditions, humans should take shelter in God without losing their hopes. The sincere prayers are never turned back.
The tales In Qur'an should be evaluated according to their referred meanings. If the evaluatin of referred meanings is done, a lot of perspectives that will enlighten our lives can be achieved.
Moreover, the tales In Qur'an can also be evaluated in a symbolic perspective when needed. This symbolic evaluation will enable us to ndestand the tales easily.
Key Words: Jonah, tale, education, referred meaning, symbolic evaluation, prayer
ÖZ
Hz Yunus soy olarak Hz İbrahim'e dayanır. Allah tarafından şimdiki Musul bölgesinde bulunan Ninova şehrine peygamber olarak gönderildi. Halkını uyarmasına rağmen iman etmediler. O da kavmine kızıp onların aleyhinde beddua ederek aralarından ayrıldı.
Tebliğde kızmak doğru bir davranış değildir. Tebliğ ve eğitim görevi yerine getirilirken sabırlı olunmalıdır. Eğer sinir ile hareket edilirse hata yapılma ihtimali yüksektir. Araştırmalara göre eğitimde şiddet uygulamak olumlu sonuçlar doğurmaz.
İnsanlar en zor şartlarda dahi ümitsizliğe kapılmayarak Allah'a sığınmalıdır. Dua edilirken samimi olunmalıdır.
Kur'an kıssaları işari anlamlar açısından değerlendirilmelidir. Eğer işari anlamlar açısından değerlendirilirse birçok ufuk açıcı yönler açığa çıkar. Kur'an kıssaları gerektiğinde sembolizm açısından da değerlendirilmelidir. Kıssaların sembolizm açısından değerlendirilmesi bazı yönlerden kıssaların anlaşılmasını kolaylaştırır.
Anahtar Kelimeler: Yunus, kıssa, eğitim, işari anlam, sembolik anlam, dua.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2011 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 36 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.