BibTex RIS Kaynak Göster

FACULTY OF EDUCATION STUDENTS' SELF-EFFICACY PERCEPTIONS TOWARD ONLINE TECHNOLOGIES

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 37, 120 - 134, 01.02.2011

Öz

The purpose of this study is to investigate whether self-efficacy perceptions of undergraduate students at the Faculty of Education toward online technologies differ based on demographics (i.e., gender, area of study), computer and Internet experiences. The data obtained from 268 students (189 females, 79 males) in different area of studies in the Faculty of Education, at a university in the Western Blacksea Region of Turkey, were used in the analyses. There were no gender differences in the self efficacy mean scores of the students although the difference on the Internet competencies subscale was notably close to significant level in favor of the male students. However, the students with higher computer and Internet experiences indicated significantly higher scores on all subscales (i.e., Internet competencies, synchronous interaction, asynchronous I, asynchronous II) of the online technologies self-efficacy scale. The findings of this study and the related literature suggest that the students' self-efficacy perceptions toward the online technologies are highly related to their prior computer and Internet experiences.

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİLERE YÖNELİK ÖZ-YETERLİK ALGILARI

Yıl 2011, Cilt: 10 Sayı: 37, 120 - 134, 01.02.2011

Öz

Bu çalışmanın amacı Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören lisans düzeyindeki öğrencilerin çevrimiçi teknolojilere yönelik öz-yeterlik algılarının demografik özellikleri (cinsiyet, çalışma alanı), bilgisayar ve İnternet tecrübelerine göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Analizlerde Türkiye'nin Batı Karadeniz Bölgesi'nde bulunan bir Eğitim Fakültesi'nde farklı çalışma alanlarındaki 268 öğrenciden (189 kız, 79 erkek) elde edilen veriler kullanılmıştır. İnternet yeterlikleri alt ölçeğinden elde edilen puanlardaki farklılık erkeklerin lehine anlamlılık düzeyine çok yakın olmasına rağmen öğrencilerin ölçeğin bütün alt boyutlarındaki öz-yeterlik ortalama puanlarında cinsiyet farkı bulunmamıştır. Fakat, daha fazla bilgisayar ve İnternet tecrübesine sahip öğrenciler çevrimiçi teknolojiler öz-yeterlik ölçeğinin bütün alt boyutlarında (Internet öz-yeterlikleri, eşzamanlı etkileşim, eşzamansız etkileşim I, eşzamansız etkileşim II) anlamlı derecede daha yüksek puan almışlardır. Bu çalışmanın bulguları ve ilgili alan yazın öğrencilerin çevrimiçi teknolojilere yönelik öz-yeterlik algılarının onların önceki bilgisayar ve Internet tecrübeleriyle oldukça ilişkili olduğunu işaret etmektedir.
Anahtar Kelimeler: Çevrimiçi teknolojiler, öz-yeterlik, Eğitim Fakültesi öğrencileri, Internet ve Bilgisayar tecrübeleri.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erkan Tekinarslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2011
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 37

Kaynak Göster

APA Tekinarslan, E. (2011). EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRİMİÇİ TEKNOLOJİLERE YÖNELİK ÖZ-YETERLİK ALGILARI. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 10(37), 120-134.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.