Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECTS OF USING MIND MAPPING IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING ON STUDENTS' ACADEMIC ACHIEVEMENT, RETENTION, VIEWS AND ATTITUDES TOWARDS ENGLISH

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 40, 129 - 160, 01.05.2012

Öz

The purpose of this study, which is based on mixed research model, is to examine the effects of mind mapping on academic achievement, attitudes and retention in teaching English to primary school pupils and to determine the views of English teacher and the students towards the experiment. The research was administered on sixty grade students enrolled at Yücel Elementary School in Elazığ city. Both quantitative and qualitative data were utilized in the study. In quantitative part, pretest-posttest control group was used. In qualitative part of the study interview and observation techniques were used. The study included one experimental and one control group. While mind mapping was used in experimental group, traditional teaching method was used in control group. experimental group. An achievement test, attitude scale, interview and observation forms were utilized in the study as the data collection tool. Validity and reliability of the data collection tools were calculated. The mean score of the achievement test was calculated to be 0.65, KR-20 reliability coefficient was measured to be 0.74. KMO of the scale was calculated to be 0.75, Bartlett's test was measured to be 1053.799. Cronbach's Alpha reliability coefficient was calculated to be 0.82. NVIVO program was used to analyze qualitative data and the results were interpreted. With the study, it was determined that using mind mapping increased students' academic achievement in learning English and affected their attitudes positively. The results of interview and observation proved that mind mapping helped students English better.

Kaynakça

  • Abi-El-Mona, I. & Adb-El-Khalick, F. (2008). The influence of mind mapping on eight graders’ science achievement. School Science and Mathematics, 108(7), 298-312.
  • Akınoğlu, O. ve Yaşar, Z. (2007). The effects of note taking in science education through the mind mapping technique on students’ attitudes, academic achievement and concept learning. Journal of Baltic Science Education, 6(3), 34-43.
  • Aslan, A. (2006). İlköğretim Okulu 4. Sınıf Öğrencilerinin Bilgilendirici Metinleri Anlama, Özetleme ve Hatırlama Becerileri Üzerinde Zihin Haritalarının Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, G. (2009). Zihin Haritalama Tekniğinin Dinleneni Anlamaya Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Balım, A. G., Evrekli, E. ve Aydın, G. (2006). Zihin Haritalama Tekniğinin Fen ve Teknoloji Öğretimindeki Yeri. Avrupa Birliği İle Bütünleşme Sürecinde İlköğretim Eğitimi Sempozyumu, İzmir.
  • Brinkmann, A. (2003). Graphical Knowledge Display – MindMapping and Concept Mapping as Efficient Tools in Mathematics Education. Mathematics Education Review, No: 16, 35-48.
  • Budd, J. W. (2004). Mind Maps As Classroom Exercises. Journal of Economic Education, 35 (1), 35- 46.
  • Bütüner, S. Ö. (2006). Açılar ve Üçgenler Konusunun İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerine Vee Diyagramları ve Zihin Haritaları Kullanılarak Öğretimi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel Desenler: Öntest-Sontest Kontrol Gruplu Desen ve Veri Analizi. (2. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Çamlı, H. (2009). Bilgisayar Destekli Zihin Haritalama Tekniğinin İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, Fene Ve Bilgisayara Yönelik Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Demirel, Ö. (2010). Yabancı Dil Öğretimi. (5.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Derelioğlu, Y. (2005). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Dersinde Akıl Haritasının Kullanımı, Eğitimde İyi Örnekler Konferansı. (15-16 Ocak, 2005), Sabancı Üniversitesi.
  • Er, K. O. (2006). Yabancı Dil Öğretim Programlarında Kültürün Etkileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39(1), 1-14.
  • Ertürk, H. ve Üstündağ, T. (2007). İngilizce Öğretiminde Konuşma Becerisinin Kazandırılmasında Yazılı-Görsel Öğretim Materyalinin Erişiye Etkisi. Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, Sayı: 136, 27-40.
  • Evrekli, E. (2010). Fen ve Teknoloji Öğretiminde Zihin Haritası ve Kavram Karikatürü Etkinliklerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Sorgulayıcı Öğrenme Beceri Algılarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Farrand, P., Hussain, F. & Hennessy, E. (2002). The efficacy of the mind map study technique. Medical Education, No: 36, 426-431.
  • Fotheringman, J. (2009). Mind Mapping: A Wonderful Tool for Managing Vocabulary, Organizing Your Writing, and Working With Your Tutor. http://l2mastery.com/featured-articles/mind- mapping adresinden 12.05.2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Gelb, M. J. (2002). Düşünmenin Tam Zamanı. (Çev. Taylan Bilgiç). İstanbul: Arion Yayınevi.
  • Genç, S. Z. ve Eryaman, M. Y. (2007). Değişen Değerler ve Yeni Eğitim Paradigması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 89-102.
  • Genç, A. (2002). İlk ve Ortaöğretim Okullarında Yabancı Dil Ders Kitabı Seçimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 22, 74-81.
  • Goodnough, K. & Woods, R. (2002). Student and teacher perceptions of mind mapping: A middle school case study. The Annual Meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, LA (1-5 April), 1-20.
  • Holland, B., Holland, L. & Davies, J. (2003). An Investigation Into The Concept of Mind Mapping and Use of Mind Mapping Software to Support and Improve Student Academic Performance, University http://wlv.openrepository.com/wlv/bitstream/2436/3707/1/Mind%20mapping%20pgs%2089- 94.pdf adresinden 01.06.2011 tarihinde indirilmiştir. and Teaching Projects, 89-94.
  • Ingemann, M. (2001). How to Use Mind Maps to Boost Your Creativity, Achieve Faster Success, Greater http://www.mapyourmind.com/ebook.pdf adresinden 20.12.2010 tarihinde indirilmiştir. Develop Winning Ideas at the Speed of Though .
  • İnal, S. (2008). Beynin Algılama Süresi, Yazma ve Kümeleme Stratejisi. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1), 55-64.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (20.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kıdık Elgin, F. (2005). “Canlılar Çeşitlidir” Ünitesinin Öğretilmesinde Zihin Haritalama Tekniği Kullanılarak Geliştirilen Yapılandırmacı Öğretim Yönteminin Uygulanması ve Geleneksel Yöntemle Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Leech, N.L. ve Onwuegbuzie, A.J. (2007). A Typology of Mixed Methods Research Designs. Qual Quant. 43, 265–275.
  • Lewis, J. (2010). Mind Maps in Language Learning. http://www.eslbase.com/articles/mind-maps adresinden 10.02.2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Ling, C. W. (2004). The Effectiveness of Using Mind Mapping Skills in Enhancing Secondary One and Secondary Four Students’ Writing in CMI School. Unpublished Master Thesis, The University of Hong Kong.
  • MEB (2006). İlköğretim İngilizce Dersi Öğretim Programı 4., 5., 6., 7. ve 8. Sınıflar: Ankara.
  • Mountain, T. (2010). Using Mind Maps For Language Learning. http://ezinearticles.com/?Using- Mind-Maps-For-Language indirilmiştir.
  • Learning&id=4336745 adresinden 19.02.2011 tarihinde
  • Novak, J. D., Gowin, D. B. & Johansen, G. T. (1983). The Use Of Concept Mapping and Knowledge Vee Mapping With Junior High School Science Students. Science Education, 67(5), 625-645.
  • Peçenek, D. (2005). Yabancı Dil Öğretiminde Araç Geliştirme. Dil Dergisi Language Journal, Sayı: 129, 85-95.
  • Saban, A. (2005). Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitim. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Sağırlı, M. (2007). Eğitimin Küreselleşmesi. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi. Sayı: 53, 424-475.
  • Serrat, O. (2009). Drawing Mind Maps, Asian Development Bank, 1-4.
  • Shafir, R. Z. (2003). Dinlemenin Zen’i. (Çev. Işık Uçkun). İstanbul: Ruh ve Madde Yayınları.
  • Şahin, Ö. (2008). Zihin haritası yöntemi. http://www.kendinigelistir.com/zihin-haritasi-yontemi/ adresinden 01.04.2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Trevino, C. (2005). Mind mapping and outlining: comparing two types of graphic organizers for learning seventh-grade life science. Unpublished PhD Thesis, Texas Tech University.
  • Wongkee, L. (2009). Mind Maps for Children in Any Grade. http://www.suite101.com/content/mind- maps-for-children-a174425 adresinden 09.05.2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Yaşar, I. Z. (2006). Fen Eğitiminde Zihin Haritalama Tekniğiyle Not Tutmanın Kavram Öğrenmeye ve Başarıya Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yeşilyaprak, B. (2006). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. (14. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zhao, Y. (2003). The Use of a Constructivist Teaching Model in the Environmental Science of Beijing Normal University. 1-40. http://course.bnu.edu.cn/course/bnucourse/geography/course/English-education.pdf adresinden 01.12.2010 tarihinde indirilmiştir.
  • http://royane.com/articles/get-smarter/927-10-steps-to-create-your-first-mind-map

İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE ZİHİN HARİTASI KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARI, KALICILIK İLE İNGİLİZCEYE İLİŞKİN GÖRÜŞ VE TUTUMLARINA ETKİSİ

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 40, 129 - 160, 01.05.2012

Öz

Karma araştırma niteliğinde olan bu çalışmanın amacı, ilköğretimde İngilizce öğretiminde zihin haritası kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, tutumlarına ve kalıcılığa etkisini incelemek, uygulamalara ilişkin ders öğretmeninin ve uygulamaya katılan öğrencilerin uygulamaya ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışma Elazığ ili Yücel İlköğretim Okulu'nda altıncı sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada hem nicel hem de nitel verilerden yararlanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda öntest-sontest kontrol gruplu desen kullanılırken, nitel boyutta ise görüşme ve gözlem tekniklerinden yararlanılmıştır. Çalışmada bir deney bir de kontrol grubu bulunmaktadır. Deney grubunda dersler zihin haritası tekniği ile işlenirken, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak başarı testi, tutum ölçeği, gözlem ve görüşme formları kullanılmıştır. Veri toplama araçlarının geçerlik ve güvenirlikleri hesaplanmıştır. Testin ortalama güçlüğü 0.65, KR-20 güvenirlik katsayısı ise 0.74 olarak hesaplanmıştır. Ayrıca ölçeğin KMO değeri 0.75 olarak bulunurken, Bartlett testi sonucu 1053.799 olarak saptanmıştır. Ölçeğin Cronbach's Alpha güvenirlik katsayısı 0.82 olarak bulunmuştur. Nicel araştırmaların analizinde Levene testi, bağımsız gruplar t-testi, eşli gruplar ve MWU testleri kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde NVIVO kullanılarak yorumlar yapılmıştır. Araştırma sonucunda zihin haritası kullanımının, İngilizce öğreniminde öğrencilerin akademik başarısını ve derse yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği sonucu elde edilmiştir. Görüşme ve gözlem sonuçları da zihin haritası uygulamasının öğrencilerin İngilizce öğrenmelerine olumlu katkılar sağladığını ortaya koymuştur. 

Kaynakça

  • Abi-El-Mona, I. & Adb-El-Khalick, F. (2008). The influence of mind mapping on eight graders’ science achievement. School Science and Mathematics, 108(7), 298-312.
  • Akınoğlu, O. ve Yaşar, Z. (2007). The effects of note taking in science education through the mind mapping technique on students’ attitudes, academic achievement and concept learning. Journal of Baltic Science Education, 6(3), 34-43.
  • Aslan, A. (2006). İlköğretim Okulu 4. Sınıf Öğrencilerinin Bilgilendirici Metinleri Anlama, Özetleme ve Hatırlama Becerileri Üzerinde Zihin Haritalarının Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aydın, G. (2009). Zihin Haritalama Tekniğinin Dinleneni Anlamaya Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Balım, A. G., Evrekli, E. ve Aydın, G. (2006). Zihin Haritalama Tekniğinin Fen ve Teknoloji Öğretimindeki Yeri. Avrupa Birliği İle Bütünleşme Sürecinde İlköğretim Eğitimi Sempozyumu, İzmir.
  • Brinkmann, A. (2003). Graphical Knowledge Display – MindMapping and Concept Mapping as Efficient Tools in Mathematics Education. Mathematics Education Review, No: 16, 35-48.
  • Budd, J. W. (2004). Mind Maps As Classroom Exercises. Journal of Economic Education, 35 (1), 35- 46.
  • Bütüner, S. Ö. (2006). Açılar ve Üçgenler Konusunun İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerine Vee Diyagramları ve Zihin Haritaları Kullanılarak Öğretimi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel Desenler: Öntest-Sontest Kontrol Gruplu Desen ve Veri Analizi. (2. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Çamlı, H. (2009). Bilgisayar Destekli Zihin Haritalama Tekniğinin İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına, Fene Ve Bilgisayara Yönelik Tutumlarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Demirel, Ö. (2010). Yabancı Dil Öğretimi. (5.Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Derelioğlu, Y. (2005). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi Dersinde Akıl Haritasının Kullanımı, Eğitimde İyi Örnekler Konferansı. (15-16 Ocak, 2005), Sabancı Üniversitesi.
  • Er, K. O. (2006). Yabancı Dil Öğretim Programlarında Kültürün Etkileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39(1), 1-14.
  • Ertürk, H. ve Üstündağ, T. (2007). İngilizce Öğretiminde Konuşma Becerisinin Kazandırılmasında Yazılı-Görsel Öğretim Materyalinin Erişiye Etkisi. Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Dergisi, Sayı: 136, 27-40.
  • Evrekli, E. (2010). Fen ve Teknoloji Öğretiminde Zihin Haritası ve Kavram Karikatürü Etkinliklerinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Sorgulayıcı Öğrenme Beceri Algılarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Farrand, P., Hussain, F. & Hennessy, E. (2002). The efficacy of the mind map study technique. Medical Education, No: 36, 426-431.
  • Fotheringman, J. (2009). Mind Mapping: A Wonderful Tool for Managing Vocabulary, Organizing Your Writing, and Working With Your Tutor. http://l2mastery.com/featured-articles/mind- mapping adresinden 12.05.2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Gelb, M. J. (2002). Düşünmenin Tam Zamanı. (Çev. Taylan Bilgiç). İstanbul: Arion Yayınevi.
  • Genç, S. Z. ve Eryaman, M. Y. (2007). Değişen Değerler ve Yeni Eğitim Paradigması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 89-102.
  • Genç, A. (2002). İlk ve Ortaöğretim Okullarında Yabancı Dil Ders Kitabı Seçimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 22, 74-81.
  • Goodnough, K. & Woods, R. (2002). Student and teacher perceptions of mind mapping: A middle school case study. The Annual Meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, LA (1-5 April), 1-20.
  • Holland, B., Holland, L. & Davies, J. (2003). An Investigation Into The Concept of Mind Mapping and Use of Mind Mapping Software to Support and Improve Student Academic Performance, University http://wlv.openrepository.com/wlv/bitstream/2436/3707/1/Mind%20mapping%20pgs%2089- 94.pdf adresinden 01.06.2011 tarihinde indirilmiştir. and Teaching Projects, 89-94.
  • Ingemann, M. (2001). How to Use Mind Maps to Boost Your Creativity, Achieve Faster Success, Greater http://www.mapyourmind.com/ebook.pdf adresinden 20.12.2010 tarihinde indirilmiştir. Develop Winning Ideas at the Speed of Though .
  • İnal, S. (2008). Beynin Algılama Süresi, Yazma ve Kümeleme Stratejisi. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 9(1), 55-64.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. (20.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kıdık Elgin, F. (2005). “Canlılar Çeşitlidir” Ünitesinin Öğretilmesinde Zihin Haritalama Tekniği Kullanılarak Geliştirilen Yapılandırmacı Öğretim Yönteminin Uygulanması ve Geleneksel Yöntemle Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Leech, N.L. ve Onwuegbuzie, A.J. (2007). A Typology of Mixed Methods Research Designs. Qual Quant. 43, 265–275.
  • Lewis, J. (2010). Mind Maps in Language Learning. http://www.eslbase.com/articles/mind-maps adresinden 10.02.2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Ling, C. W. (2004). The Effectiveness of Using Mind Mapping Skills in Enhancing Secondary One and Secondary Four Students’ Writing in CMI School. Unpublished Master Thesis, The University of Hong Kong.
  • MEB (2006). İlköğretim İngilizce Dersi Öğretim Programı 4., 5., 6., 7. ve 8. Sınıflar: Ankara.
  • Mountain, T. (2010). Using Mind Maps For Language Learning. http://ezinearticles.com/?Using- Mind-Maps-For-Language indirilmiştir.
  • Learning&id=4336745 adresinden 19.02.2011 tarihinde
  • Novak, J. D., Gowin, D. B. & Johansen, G. T. (1983). The Use Of Concept Mapping and Knowledge Vee Mapping With Junior High School Science Students. Science Education, 67(5), 625-645.
  • Peçenek, D. (2005). Yabancı Dil Öğretiminde Araç Geliştirme. Dil Dergisi Language Journal, Sayı: 129, 85-95.
  • Saban, A. (2005). Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitim. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Sağırlı, M. (2007). Eğitimin Küreselleşmesi. Sosyal Siyaset Konferansları Dergisi. Sayı: 53, 424-475.
  • Serrat, O. (2009). Drawing Mind Maps, Asian Development Bank, 1-4.
  • Shafir, R. Z. (2003). Dinlemenin Zen’i. (Çev. Işık Uçkun). İstanbul: Ruh ve Madde Yayınları.
  • Şahin, Ö. (2008). Zihin haritası yöntemi. http://www.kendinigelistir.com/zihin-haritasi-yontemi/ adresinden 01.04.2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Trevino, C. (2005). Mind mapping and outlining: comparing two types of graphic organizers for learning seventh-grade life science. Unpublished PhD Thesis, Texas Tech University.
  • Wongkee, L. (2009). Mind Maps for Children in Any Grade. http://www.suite101.com/content/mind- maps-for-children-a174425 adresinden 09.05.2011 tarihinde indirilmiştir.
  • Yaşar, I. Z. (2006). Fen Eğitiminde Zihin Haritalama Tekniğiyle Not Tutmanın Kavram Öğrenmeye ve Başarıya Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yeşilyaprak, B. (2006). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. (14. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zhao, Y. (2003). The Use of a Constructivist Teaching Model in the Environmental Science of Beijing Normal University. 1-40. http://course.bnu.edu.cn/course/bnucourse/geography/course/English-education.pdf adresinden 01.12.2010 tarihinde indirilmiştir.
  • http://royane.com/articles/get-smarter/927-10-steps-to-create-your-first-mind-map
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Aile ve Hanehalkı Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Nuri Gömleksiz Bu kişi benim

Alper Yetkiner Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2012
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Gömleksiz, M. N., & Yetkiner, A. (2012). İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE ZİHİN HARİTASI KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARI, KALICILIK İLE İNGİLİZCEYE İLİŞKİN GÖRÜŞ VE TUTUMLARINA ETKİSİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(40), 129-160.

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.