BibTex RIS Kaynak Göster

INTERNATIONAL GRADUATE STUDENTS 'VIEWS ABOUT TURKEY'S UNIVERSITIES

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 43, - , 01.08.2013

Öz

Abstract
The purpose of this study was to graduate international students studying at the University of Ankara to try to identify the views of the university. Study is a descriptive survey study. Although the university students' views on the findings of the study, mostly positive, some negative opinions sizes are also visible. Academic life all along the bottom of the lower dimensions differ according to the size of the group judgment of the degree of a positive finding is positive. According to research findings, they found the group sizes are also proportionately more negative. Especially for faculty members "interest", "help" and "communication" and "sufficient material to use", "to use effective teaching methods", "fair and impartial assessment" is seen on the negative judgments. Fully met the expectations of the university's physical environment isexpectation of the university's physical environment is seen on the negative group, the "library" and "computers, copiers, internet, and so on. supportSupport services in terms of the number and continuity of service" are deemed insufficient, and "professional development" and "the quality of education" were concerns about.
Key Words: Graduate Education, International Students, the University of Ankara, Academic Quality, Academic Process, Physical Area,

Kaynakça

  • Aktan C.C., Gencel, U. (2007). Yükseköğretimde Akreditasyon, içinde: C. Can Aktan, Değişim Çağında Yüksek Öğretim. İzmir: Yaşar Üniversitesi Yayını

TÜRKİYE'DE LİSANSÜSTÜ EĞİTİM GÖREN ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 43, - , 01.08.2013

Öz

Öz
Bu araştırmanın amacı, Ankara Üniversitesi'nde öğrenim gören lisansüstü lisansüstü öğrencilerin üniversitenin akademik iklimine, akademik süreçlere, fiziksel ortama ve üniversitenin akademik niteliğine ilişkin görüşlerini saptamaktır. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Ankara Üniversitesi'nde öğrenim gören uluslararası lisansüstü öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma evreninden "uygun örnekleme yöntemi" ile seçilen 119 öğrenci, araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri SPSS programı ile frekans ve yüzde hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin akademik yaşantı alt boyutlarına göre olumlu bulma derecesi farklılaşmaktadır. Alt boyutların genelinde, grubun yargısı olumludur. Grup, öğretim elemanlarına yönelik "ilgi", "yardım" ve "iletişim" ile "yeterli materyal kullanma, "etkili öğretim yöntemlerini kullanma,"adil ve tarafsız değerlendirme" konularında olumsuz yargılara sahiptir. Üniversitenin; kütüphane" ve "bilgisayar, fotokopi, internet, vb. destek hizmetleri sayı ve hizmetin sürekliliği" açısından yetersiz olduğu, "mesleki gelişim" ve "eğitimin niteliği" konularında ise olumsuz algı içerisinde oldukları sonuçlarına ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Lisansüstü Eğitim, Uluslararası Öğrenciler, Ankara Üniversitesi, Akademik Nitelik, Akademik Süreç, Fiziksel Ortam

Kaynakça

  • Aktan C.C., Gencel, U. (2007). Yükseköğretimde Akreditasyon, içinde: C. Can Aktan, Değişim Çağında Yüksek Öğretim. İzmir: Yaşar Üniversitesi Yayını
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurettin Beltekin Bu kişi benim

Somayyeh Radmard Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2013
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Beltekin, N., & Radmard, S. (2013). TÜRKİYE’DE LİSANSÜSTÜ EĞİTİM GÖREN ULUSLARARASI ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTEYE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(43).

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.