BibTex RIS Kaynak Göster

A Research On The Relations Among State School Teachers Rewards With Their Employment Records Success Points and Some Other Variables

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 44, 372 - 389, 01.09.2013

Öz

Abstract
Organizations use different tools to motivate their members. To encourage members working according to the aims of organization and doing this by the means of rewards sometimes brings certain problems. In this research, it was aimed to investigate the reward system of ministry of education and the rewards given were evaluated by different variables.
In this research document analysis method was used and through the e-school and brevity module of ministry of education, teachers' demographic characteristics and rewards informatioan were got. Datas were analysed by SPSS statistics programme.
228 teachers and administrators work at 6 different schools in the centre of Şanlıurfa forms the universe and from this universe 15 administrators and 44 teachers that had a reward once in their work life were taken as the sample of this study.
As a result,no meaningful relations were found between reward-length of service, reward-branch, reward-employment, reward and the number of the employee.

Key words: Reward, National Ministry of Education, Administrator, Teacher

Kaynakça

  • Aksarı, M. (1995). Yöneticiden Yöneticiye Kıyak, Abece, Sayı: 105, sayfa 13-15
  • Alay, G. (2006). Đlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin performans değerlendirme sistemine ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Anagün, Ş. (2002). Eğitimde performans değerlendirme süreci ve insan kaynakları yönetiminde kullanılan performans değerlendirme yöntemleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Aşan, Ö. (2001). Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yayıncılık.
  • Rowley, J. (1996). Motivation and academic staff in higher education. Quality Assurance in Education, 4 (3), , 11-16.)
  • Sabancı, A. (1998), “Güdüleme Düzeni Açısından Türk Milli Eğitim Örgütü’nde Mevcut Terfi ve Ödül Sistemine Bir Bakış” Çağdaş Eğitim, 23(240), 45-48.
  • Satıcı A. , Satıcı Ö. Dayan Ö, (2009). Genel Liselerde Görev Yapan Öğretmenleri Motive Eden Faktörler (Trabzon Đli Örneği), E. Sayfa: c.eab.org.tr/egtconf/pdfkitappdf/ 6pdf
  • Tangut, E. (2005). Performans değerlendirmeye ilişkin öğretmen ve yönetici görüşleri. Balıkesir ili örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi Sakarya Üniversitesi SBE.
  • Uçar, A. (2001). Đstanbul ili ilköğretim okul öğretmenlerinin performans değerlendirmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yıldırım, M.C. (2008), “Đlköğretim Okulu Öğretmen ve Yöneticilerinin Öğretmenlerin Ödüllendirmelerine Đlişkin Görüşleri” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Güz 2008, Sayı: 56, Sayfa: 663-690 2302 sayılı Tebliğler dergisi, 1989, Millî Eğitim Bakanlığı Personelinin Aylıkla Ödüllendirilmesine Đlişkin Yönerge. 2506 sayılı Tebliğler Dergisi, 1999, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 123 maddesi ile Millî Eğitim Bakanlığı Personeline Takdir ve Teşekkür Belgesi Verilmesine Đlişkin Yönerge
  • Milli Eğitim Bakanlığı, MEBSĐS; ilsis ve e-okul elektronik veri sistemleri.

Devlet Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Almış Oldukları Ödüller ile Sicil Başarı Puanları ve Diğer Bazı Değişkenler Arasındaki İlişkinin İrdelenmesi

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 44, 372 - 389, 01.09.2013

Öz

Öz
Örgütler, üyelerini güdüleyebilmek için çeşitli araçlar kullanırlar. Örgüt üyelerinin örgüt amaçları doğrultusunda çalışmaya özendirilmeleri ve bunun ödüllerle yapılması, bazen sorunları da beraberinde getirmektedir. Bu çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığı'nca uygulanmakta olan ödül sistemi irdelenmeye çalışılmış ve verilen ödüller çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir.
Çalışmada doküman taraması yöntemi izlenmiş, Milli Eğitim Bakanlığı e-okul ve özlük modülünden öğretmenlerin demografik bilgileri ile ödül bilgilerine ulaşılmıştır. Elde edilen veriler daha sonra SPSS İstatistik programında değerlendirilmiştir.
Çalışmanın örneklemini, 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılında Şanlıurfa İl Merkezinde 6 farklı okulda görev yapan 228 öğretmen ve yönetici arasından en az bir kez veya daha fazla ödül almış olan 15 yönetici 44 öğretmen olmak üzere 59 öğretmen ve okul yöneticisi oluşturmaktadır.
Araştırma sonucunda; Ödül-kıdem ve ödül-okul türü arasında anlamlı bir ilişki olduğu, Ödül ve sicil başarı notları, Ödül ve cinsiyet, Ödül ve memleket, Ödül ve branş, Ödül ve görev, ödül ve okuldaki personel sayısı arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanılmamıştır.

Anahtar Kelimeler: Ödül, Milli Eğitim Bakanlığı, Yönetici, Öğretmen

Kaynakça

  • Aksarı, M. (1995). Yöneticiden Yöneticiye Kıyak, Abece, Sayı: 105, sayfa 13-15
  • Alay, G. (2006). Đlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin performans değerlendirme sistemine ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Anagün, Ş. (2002). Eğitimde performans değerlendirme süreci ve insan kaynakları yönetiminde kullanılan performans değerlendirme yöntemleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Aşan, Ö. (2001). Yönetim ve Organizasyon, Nobel Yayıncılık.
  • Rowley, J. (1996). Motivation and academic staff in higher education. Quality Assurance in Education, 4 (3), , 11-16.)
  • Sabancı, A. (1998), “Güdüleme Düzeni Açısından Türk Milli Eğitim Örgütü’nde Mevcut Terfi ve Ödül Sistemine Bir Bakış” Çağdaş Eğitim, 23(240), 45-48.
  • Satıcı A. , Satıcı Ö. Dayan Ö, (2009). Genel Liselerde Görev Yapan Öğretmenleri Motive Eden Faktörler (Trabzon Đli Örneği), E. Sayfa: c.eab.org.tr/egtconf/pdfkitappdf/ 6pdf
  • Tangut, E. (2005). Performans değerlendirmeye ilişkin öğretmen ve yönetici görüşleri. Balıkesir ili örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi Sakarya Üniversitesi SBE.
  • Uçar, A. (2001). Đstanbul ili ilköğretim okul öğretmenlerinin performans değerlendirmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yıldırım, M.C. (2008), “Đlköğretim Okulu Öğretmen ve Yöneticilerinin Öğretmenlerin Ödüllendirmelerine Đlişkin Görüşleri” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Güz 2008, Sayı: 56, Sayfa: 663-690 2302 sayılı Tebliğler dergisi, 1989, Millî Eğitim Bakanlığı Personelinin Aylıkla Ödüllendirilmesine Đlişkin Yönerge. 2506 sayılı Tebliğler Dergisi, 1999, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 123 maddesi ile Millî Eğitim Bakanlığı Personeline Takdir ve Teşekkür Belgesi Verilmesine Đlişkin Yönerge
  • Milli Eğitim Bakanlığı, MEBSĐS; ilsis ve e-okul elektronik veri sistemleri.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Talip Özdemir Bu kişi benim

Ahmet Bozak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2013
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 44

Kaynak Göster

APA Özdemir, T., & Bozak, A. (2013). Devlet Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Almış Oldukları Ödüller ile Sicil Başarı Puanları ve Diğer Bazı Değişkenler Arasındaki İlişkinin İrdelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(44), 372-389.

                                                                                                                                                                          21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.