Abstract
Organizations use different tools to motivate their members. To encourage members working according to the aims of organization and doing this by the means of rewards sometimes brings certain problems. In this research, it was aimed to investigate the reward system of ministry of education and the rewards given were evaluated by different variables.
In this research document analysis method was used and through the e-school and brevity module of ministry of education, teachers' demographic characteristics and rewards informatioan were got. Datas were analysed by SPSS statistics programme.
228 teachers and administrators work at 6 different schools in the centre of Şanlıurfa forms the universe and from this universe 15 administrators and 44 teachers that had a reward once in their work life were taken as the sample of this study.
As a result,no meaningful relations were found between reward-length of service, reward-branch, reward-employment, reward and the number of the employee.
Key words: Reward, National Ministry of Education, Administrator, Teacher
Reward National Ministry of Education Educational Administrators Teachers
Öz
Örgütler, üyelerini güdüleyebilmek için çeşitli araçlar kullanırlar. Örgüt üyelerinin örgüt amaçları doğrultusunda çalışmaya özendirilmeleri ve bunun ödüllerle yapılması, bazen sorunları da beraberinde getirmektedir. Bu çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığı'nca uygulanmakta olan ödül sistemi irdelenmeye çalışılmış ve verilen ödüller çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir.
Çalışmada doküman taraması yöntemi izlenmiş, Milli Eğitim Bakanlığı e-okul ve özlük modülünden öğretmenlerin demografik bilgileri ile ödül bilgilerine ulaşılmıştır. Elde edilen veriler daha sonra SPSS İstatistik programında değerlendirilmiştir.
Çalışmanın örneklemini, 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılında Şanlıurfa İl Merkezinde 6 farklı okulda görev yapan 228 öğretmen ve yönetici arasından en az bir kez veya daha fazla ödül almış olan 15 yönetici 44 öğretmen olmak üzere 59 öğretmen ve okul yöneticisi oluşturmaktadır.
Araştırma sonucunda; Ödül-kıdem ve ödül-okul türü arasında anlamlı bir ilişki olduğu, Ödül ve sicil başarı notları, Ödül ve cinsiyet, Ödül ve memleket, Ödül ve branş, Ödül ve görev, ödül ve okuldaki personel sayısı arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanılmamıştır.
Anahtar Kelimeler: Ödül, Milli Eğitim Bakanlığı, Yönetici, Öğretmen
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2013 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 44 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.