Abstract
Born in the 1980's and later, Generation Y has started and will continue to deeply influence the business life, as %32 of the work force and % 20 of the management level professionals consist of Generation Y members by 2011 in Turkey. With respect to this influence, several studies have been done for identification of the characteristics of Generation Y and adaptation of business life to these characteristics. Especially, studies originating from the United States and Europe have identified the key characteristics of Generation Y. This study was done for the purpose of studying whether these characteristics attributed to Generation Y apply to the Generation Y in Turkey and explaining the main differences.
Key Words: Y generation, Y-gen, 1980 generation, New work life.
Öz
1980 sonrası doğumluları tarif etmek için kullanılan Y kuşağı, 2011 yılı itibari ile çalışanların %32'sinin, yönetici kademesinde ise % 20'sinin Y kuşağı mensubu olması sebebiyle iş yaşamını derinden etkileyecektir. Bu sebepler, Y kuşağının özelliklerinin belirlenmesi ve bu özelliklere göre iş hayatının şekillendirilmesi için çeşitli çalışmalar yapılmıştır. Özellikle Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa kaynaklı çalışmalar, Y kuşağının temel özelliklerini belirlemiştir. Bu çalışma, Y kuşağına atfedilen özelliklerin Türkiye'deki Y kuşağı için geçerli olup olmadığını araştırmak üzere hazırlanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Y kuşağı, Y jenerasyonu, 1980 kuşağı, Yeni iş hayatı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 45 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.