The aim of that study is, to determine the state of educational supervisors in regard with their exhaustion, job satisfaction, and professional development, based on the research results done between 1996-2012, considering the primary schools in Turkey. Therefore, to synthesize the qualitative and quantitative research results, a meta-synthesize method as a qualitative research design, was used in that study. The theses and dissertations carried out on the specified subject were scrutinized along with the inclusion and exclusion processes, and ultimately 8 studies were included in the study. The findings obtained in those researches were analyzed and synthesized according to meta-synthesis steps; and meta-synthesis study was achieved within the determined themes. In terms of exhaustion, job satisfaction, and professional development, the obtained findings revealed that supervisors experienced exhaustion and job satisfaction at low and medium levels. In addition, the expertise levels of supervisors through supervision process were found at medium level according to the perceptions of supervisors and teachers. Some suggestions were given along with the obtained results.
Bu araştırmanın amacı, Türkiye'deki ilköğretim okulları dikkate alınarak, eğitim denetmenlerin mesleki gelişim, tükenmişlik ve iş doyumuna ilişkin mevcut durumunu, 1996-2012 yılları arasında yapılan araştırma sonuçlarından yola çıkarak ortaya koymaktır. Dolayısıyla bu araştırmada, hem nicel hem de nitel araştırma bulgularını sentezlemek için nitel araştırma deseni olan "meta-sentez" araştırma yöntemi kullanılmıştır. Belirlenen konuda gerçekleştirilmiş yüksek lisans ve doktora tezleri, dahil edilme ve hariç tutulma işlemleri eşliğinde taranmış ve sonuçta 8 yüksek lisans ve doktora çalışması araştırma kapsamına alınmıştır. Bu tezlerde ulaşılan bulgular, meta-sentez araştırma yönteminin içerdiği aşamalar çerçevesinde analiz ve sentez süreçlerinden geçirilerek, belirlenen temalar dahilinde meta sentez çalışması gerçekleştirilmiştir. Mesleki gelişim, tükenmişlik ve iş doyumu açısından, araştırmada ulaşılan sonuçlar, denetmenlerin genellikle "düşük" veya "orta" düzeylerde bir mesleki tükenmişlik yaşadıkları ve genel iş tatminlerinin de "düşük" veya "orta" düzeylerde olduğunu göstermektedir. Ayrıca, denetmenlerin denetim sürecindeki uzmanlık düzeylerine ilişkin öğretmen ve denetmen algılarının "orta" düzeyde olduğu saptanmıştır. Ulaşılan sonuçlar eşliğinde birtakım önerilere yer verilmiştir.
Eğitim denetimi denetmen mesleki gelişim tükenmişlik iş tatmini meta-sentez
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Aile ve Hanehalkı Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 13 Sayı: 49 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.