Davranışlarda meydana gelen değişme olarak tanımlanan öğrenmeyi etkileyen faktörler genel olarak öğrenen ile ilgili faktörler, öğrenme stratejileri ve yöntemleri ile ilgili faktörler, öğrenme malzemesi ile ilgili faktörler olarak sınıflandırılmaktadır. Öğrenme ihtiyaçları ve öğrenme stratejileri de bu sınıflama içerisinde yer alan ve öğrenmeyi etkileyen temel ögeler arasında gösterilmektedir. Bu araştırma sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik dersi öğrenme ihtiyaçları ile öğrenme stratejilerinin belirlenmesi ve bu iki değişken arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Genel tarama modeli kullanılarak yapılan bu araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim-öğretim yılı ikinci döneminde Erzurum ili Palandöken ve Tortum İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ortaokul sekizinci sınıf düzeyinde öğrenim gören 301 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri öğrenme ihtiyaçları ve öğrenme stratejileri ölçekleriyle elde edilmiştir. Veriler SPSS 24 ve AMOS 24 paket programları kullanılarak frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma ve korelasyon teknikleri ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine ilişkin öğrenme ihtiyaçlarının farkında olduğu, öğrenme stratejilerini ortalamanın üzerinde kullandıkları, öğrenme ihtiyacı ile öğrenme stratejilerini kullanma arasında pozitif yönde, orta düzeyde ve anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda çeşitli öneriler sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 21 Sayı: 82 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.