Türk resim sanatının gelişmesinde, batılı anlamda figüratif çalışmaların başladığı 19. yüzyıl önemli bir dönemdir. Hem bu yüzyılın sanat anlayışının hem de figüratif resmin anlaşılması açılarından bu dönemde yapılan bir sanat eserinin sanat eleştirisi ile incelenmesi aydınlatıcı olacaktır. Ayrıca sanat eğitiminde sanat eleştirisinin ayrı bir önemi vardır. Bilindiği gibi sanat eğitiminde amaçlanan; öğrencilerin iyi karar verebilmeleri adına eleştirel düşünmelerini geliştirmektir. Bu gelişme için; sanat eğitimi sürecinde öğrencilerin sanat eserine sorular yönelterek, tartışmalar yaparak, olumlu olarak eleştiri yapmalarının sağlanması gerekir. Bu amaçla bu makalede, 19. yüzyıl Türk ressamlarından biri olan Halil Paşa’nın “Kervansaray Avlusunda Halıcılar” isimli resmi, eleştiri basamakları açıklanarak, pedagojik eleştiri yöntemiyle incelenmiştir.
Sanat Eleştirisi pedagojik eleştiri Halil Paşa Kervansaray Avlusunda Halıcılar.
-
-
-
Sanat Eleştirisi pedagojik eleştiri Halil Paşa Kervansaray Avlusunda Halıcılar.
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 23 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 22 Sayı: 87 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.