Son yıllarda metaforlar, bir bireyin karmaşık olarak gördüğü bir yapıya ait düşüncelerinin değerlendirilmesi olarak kullanılmaktadır. Bu perspektiften bakıldığında öğrencilerin zor olarak tanımladığı matematik ve geometri kavramlarına ilişkin, geleceğin öğretmeni olacak öğretmen adaylarının algılarının metaforlar aracılığıyla incelenmesi sayesinde bu kavramların öğretilmesinin ve öğrenilmesinin önündeki engellerin önüne geçilebileceği düşünülmektedir. Bu çalışmada da “Matematik öğretmeni adaylarının matematik ve geometri kavramına ilişkin öğretme-öğrenme yaklaşımları hangi kategorilerde toplanmaktadır?” sorusuna cevap aranmıştır. Bu araştırma, nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji/olgu bilim deseni kapsamında yürütülmüştür. Araştırma 52 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırma da veriler açık uçlu anket yardımıyla toplanmıştır. Öğretmen adaylarının matematik öğretme ve matematik öğrenmeye ilişkin metaforları incelendiğinde çaba metaforunun her iki alanda da tekrarlandığı tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının geometri öğretme ve geometri öğrenmeye ilişkin oluşturdukları metaforlarda deneyim metaforu ortak metafordur. Ayrıca hem öğretme hem de öğrenme için sürecin gerekliliğinde, ayrıntılara dikkat etmek ve farklı bakış açısı kazandırma metaforları dikkat çekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 22 Sayı: 87 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.