Okul öncesi eğitim programının uygulanmasında, okul öncesi eğitimin niteliğini ve gelişimini etkilemede en temel belirleyicilerden biri öğretmenlerdir. Bu bağlamda araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin, güncellenen okul öncesi eğitim programı (2024) hakkındaki görüşleri, değerlendirmeleri ve önerilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Bayburt ilinde görev yapmakta olan 15 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama amacıyla “Güncellenen Okul Öncesi Eğitim Programı Öğretmen Görüşme Formu” kullanılmıştır. Araştırmada sonucunda öğretmenlerin genel olarak 2024 okul öncesi eğitim programında hangi güncellemelerin yapıldığına yönelik farkındalık sahibi oldukları belirlenmiştir. Öğretmenlerin büyük çoğunluğunun 2024 okul öncesi eğitim programının pilot uygulamalarının yapılmış olmasını, teknolojik farkındalığı, bütünsel, esnek ve çocuk merkezli bir program olmasını faydalı bulduğu saptanmıştır. Diğer taraftan bazı öğretmenlerin ise, açık hava etkinliklerinin süresinin değiştirilmesini, değerlendirmelerin kısaltılmasını, dijital içeriğin çıkartılmasını, iş yükünün azaltılmasını, etkinliklerin fotoğraflanmasının azaltılmasını önerdikleri belirlenmiştir. Öğretmenler ayrıca okul öncesi eğitim programının bölgesel koşullar dikkate alınarak geliştirilmesinin önemini vurgulamışlardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 24 Sayı: 1 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.