The purpose of this study was to evaluate the knowledge,
attitudes and behaviors of medical faculty students about traditional and
complementary treatment (TCT). This study was conducted between December 2017
and March 2018 with at Inonu University as descriptive cross-sectional type.
The sampling method was calculated as 311 persons by weighted minimum sample
size randomly and selected in proportion to the total class sizes. The
questionnaire prepared according to the related literature investigation and
given to 299 students who accepted to participate in the study. Data were
analyzed using IBM SPSS statistical program, chi-square test, and a value of
p<0.05 statistically significant difference was accepted. Among the
participating students in the study, 50.2% were woman and 89.3% of them were
between 18-25 years old. The study revealed that 68.6% of the students did not
use any TCT method and 80% did not receive any TCT training. No significant
difference was found between TCT methods usage and TCT education. The most common
TCT techniques methods used were massage, herbs and hacemat (66.6%), (61.2%),
(60.9%) respectively, while acupressure was the less known method. In the study
we found the most common used TCT methods are massage (15.4%), diets (10.4%)
and phytotherapy (10.4%). Approximately, two thirds of the participation
students (73.9%) agreed that TCT should be included in the medical school
curriculum. The viewpoint that traditional and complementary treatments are
dangerous because they prevent people from receiving complete treatment was
supported from male (14.7%) and female (8.7%) of the students. Generally,
findings showed a similar responding about the attitudes and ideas of TCT usage
between both male and female. As a conclusion, our results demonstrated that
most of the students did not know TCT techniques although they heard about it,
Also it has determined the low rate used of TCT methods among them and the need
to receive training in TCT.
Traditional and complementary treatment medical school students massage phytotherapy attitude
Bu çalışmada, Tıp Fakültesi öğrencilerinin Geleneksel ve
Tamamlayıcı Tedavi (GTT) konusunda bilgi, tutum ve davranışlarını
değerlendirmek amaçlanmıştır. Tanımlayıcı kesitsel tipteki bu çalışma, Aralık
2017- Mart 2018 tarihleri arasında İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi
öğrencilerine yapılmıştır. Ağırlıklı Basit Rastgele Örnekleme yöntemi ile
minimum örneklem 311 kişi olarak hesaplanmıştır. Sınıf mevcutlarına orantılı
olarak örneklem seçilmiştir. Çalışmaya
katılmayı kabul eden 299 öğrenciye araştırmacılar tarafından literatür
taranarak oluşturulan anket formu uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS
istatistik programında, sayı, yüzde ve ki-kare testi kullanılarak analiz
edilmiştir. Anlamlılık değeri p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Çalışmaya
katılan öğrencilerin %50.2’si kadın ,% 89.3’ü 18-25 yaş arasındadır.
Öğrencilerin %68.6’sının herhangi bir GTT yöntemini kullanmadığı ve %80’inin herhangi bir GTT eğitimi almadığı
belirlenmiştir. GTT eğitimi alma durumu ile GTT yöntemlerini kullanma durumu
arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Öğrencilerin en fazla bildikleri GTT
yöntemleri masaj (%66.6), bitkiler (%61.2) ve hacamat (%60.9) iken en az
bildikleri yöntem akupresör olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin en fazla
kullandığı GTT yöntemlerinin masaj (%15.4), diyetler (%10.4) ve fitoterapi
(%10.4) olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin
%73.9’u Geleneksel ve Tamamlayıcı Tedavi uygulamalarının tıp fakültesi
müfredatında yer alması gerektiği görüşüne katılmaktadır. Erkek (%14.7) ve
kadın (%8.7) öğrenciler Geleneksel ve
Tamamlayıcı Tedaviler kişilerin tam bir tedavi almasına engel olduğu için
tehlikelidir görüşünü desteklemektedir (p<0.05). Genel olarak GTT
yöntemleriyle ilgili tutum ve düşüncelere erkek ve kadın öğrenciler benzer
şekilde cevap vermişlerdir. Sonuç olarak çalışmamızda öğrencilerin çoğunun; GTT
yöntemlerini duymalarına rağmen kapsamlı bir şekilde bilmediği, GTT
yöntemlerini kullanma oranlarının düşük olduğu ve GTT konusunda eğitim almak
istedikleri görülmüştür.
Geleneksel ve tamamlayıcı tedavi tıp fakültesi öğrencileri masaj fitoterapi tutum
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Uluslararası Hakemli Dergi
Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup dergimize gönderilen yayınlar için gerek değerlendirme gerekse yayınlama dahil yazarlardan hiçbir ücret talep edilmemektedir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.