Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) sağlık okuryazarlığını (SOY); bireylerin sağlığını korumak ve geliştirmek için bilgiye ulaşma, anlama, bu bilgiyi kullanma konusundaki bilişsel-sosyal beceriler ve motivasyon düzeyleri olarak tanımlamıştır. Aralık 2019’da Çin’de başlayan COVID-19 hastalığı kısa zamanda tüm dünyayı etkisi altına alarak pandemiye dönüşmüştür. Bu süreçte SOY seviyesi salgın ile ilgili bilgi edinme tutum ve davranış geliştirmede etkili olmuştur. Bu çalışmada SOY bakış açısıyla güncel literatür ışığında pandemi süreci değerlendirilmiştir.
The World Health Organization (WHO) defines health literacy (HL) as the cognitive-social skills and motivation levels in obtaining, understanding, and using the information to protect and improve the health of the individuals. The COVID-19 epidemic, which started in China in December 2019, transformed into a pandemic in a short amount of time with an impact all over the world. In this process, the HL level was effective in developing attitudes and behaviors in obtaining information about the outbreak. This study evaluates the process of the pandemic within the scope of the current literature from the perspective of HL.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı, Çevre Sağlığı |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 6 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 - COVID-19 Özel Sayısı |
Uluslararası Hakemli Dergi
Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup dergimize gönderilen yayınlar için gerek değerlendirme gerekse yayınlama dahil yazarlardan hiçbir ücret talep edilmemektedir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.