Medical students face a multitude of challenges including rigorous exams, exposure to diseases and death, and the stress and anxiety associated with preparing for the Medical Specialty Exam (MSE). We aimed to determine what are the primary reasons for vocational future concerns among intern doctors, and are there gender differences in the causes and levels of the concerns. This cross-sectional study was conducted at Ondokuz Mayıs University Faculty of Medicine between July 2019 and March 2020, and 148 interns whose informed consent was obtained were included in the study. The data were collected by 5-point Likert type scale for interns' future concerns, consisted of 15 items, and 3 subdimensions. The Cronbach’s alpha coefficient of the scale was 0.89. Of the 148 participants with a mean age of 23.9 years, 43.9% were male, and 56.1% were female. The main reasons for concern were "inability to prepare for the medical specialty exam (68%)" and "failure to pass the MSE (58%)". These had been followed by concerns about “compulsory service in the eastern regions", “dealing with medical emergencies”, and other professional incompetence. Few interns reported that they were worried about being unemployed (13%). We determined that the vocational concerns of the females were significantly higher than the males, especially about working in the eastern regions, medical emergencies, and clinical skills (p<0.05). The fact that interns aspire to become specialists while avoiding the sole responsibility of diagnosis and treatment highlights deficiencies in medical education programs, particularly in the area of practical skills, for cultivating competent and self-confident physicians.
Anxiety future concern intern medical education medical specialty exam
This research received no specific grant from any funding agency in the public, commercial, or not-for-profit sectors.
Tıp fakültesi öğrencileri, zorlu sınavlar, hastalıklara ve ölüme maruz kalma ve Tıpta Uzmanlık Sınavı'na (TUS) hazırlanmanın getirdiği stres ve kaygı dahil birçok zorlukla karşı karşıya kalmaktadırlar. Bu durum, öğrenciler arasında kaygı ve tükenmişliğin artmasına neden olmaktadır. Bu çalışmada, intern hekimlerin mesleki gelecek endişelerinin başlıca nedenlerini ve nedenler ile endişe düzeylerinde cinsiyete bağlı farklılıkların olup olmadığını belirlemeyi amaçladık. Bu kesitsel çalışma, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi'nde Temmuz 2019 - Mart 2020 tarihleri arasında yürütüldü. Bilgilendirilmiş onamı alınan 148 intörn çalışmaya dahil edildi. Gelecek kaygıları, 15 sorudan ve 3 alt boyuttan oluşan 5-li derecelendirmeli İntörn Mesleki Gelecek Endişesi Ölçeği (İMGEÖ) kullanılarak toplandı. Ölçeğin Cronbach Alfa güvenilirlik katsayısı 0,89 olarak hesaplandı. Ortalama yaşı 23,9 olan 148 katılımcının %43,9'u erkek, %56,1'i kadındı. En büyük endişe nedenleri %68 ile“Tıpta Uzmanlık Sınavı'na (TUS) hazırlanamama" ve %58 ile “TUS'ta başarısız olma" idi. Bunları "doğu bölgelerinde zorunlu hizmet", "acil durumlarla başa çıkma" ve diğer mesleki yetersizliklerle ilgili kaygılar takip etti. İşsiz kalma endişesi bildiren intörn sayısı ise azdı (%13). Kadınların mesleki kaygılarının erkeklere göre anlamlı derecede daha yüksek olduğu; özellikle doğu bölgelerinde çalışma, acil durumlar ve klinik becerilerle ilgili endişelerin daha belirgin olduğu saptandı (p<0,05). İntörnlerin uzman olma isteğinin yanı sıra tanı ve tedavi sorumluluğunu tek başına üstlenmekten kaçınmaları, tıp eğitimi programlarının -özellikle uygulama becerileri alanında- yetkin ve kendine güvenen hekim yetiştirme konusunda eksikleri olduğunu göstermektedir.
Kaygı gelecek endişesi intörn tıp eğitimi Tıpta Uzmanlık Sınavı
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Koruyucu Sağlık Hizmetleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Uluslararası Hakemli Dergi
Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup dergimize gönderilen yayınlar için gerek değerlendirme gerekse yayınlama dahil yazarlardan hiçbir ücret talep edilmemektedir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.