Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Educators’ Views Regarding The Contents Of The International Music Certificate Programs’ Theory Tests

Yıl 2022, , 66 - 84, 28.06.2022
https://doi.org/10.51725/etad.1054035

Öz

The purpose of the study is to determine educators’ views on whether the curriculum of music theory courses in bachelor’s programs of music teaching is adequate to pass The Associated Board of the Royal Schools of Music’s (ABRSM) grade 5 theory test, which serves as the threshold level. The research is qualitative in terms of its method. In the research, interviews were conducted with 6 instructors who teach Western music theory and practice, about the contents of the ABRSM grade 5 theory test. For collecting interview data, structured interview forms were used and data were decodified using content analysis. In accordance with educators’ opinions, it was observed that subjects of time values, intervals, pitch names and relative major/minor keys were the primary concerns of the courses, and unless these subjects were sufficiently understood other subject areas such as transposition, terms and signs, types of voice and names of instruments were not discussed. Furthermore, it was concluded that educators held opposing views except the topics of primary concern.

Kaynakça

  • Associated Board of the Royal Schools of Music. (t.y.). Our history. https://tr.abrsm.org/en/about-us/our-history/ sayfasından erişilmiştir.
  • Associated Board of the Royal Schools of Music (2021). Our exams/Online music theory/Exam information/The ABRSM music theory syllabus from 2020: Grade 1 to 5. https://us.abrsm.org/media/64639/music-theory-syllabus-outline-grades-1-5-from-2020.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Akınönder, O. (2019). Uluslararası sertifikalı müzik eğitimi programlarının özengen müzik eğitimindeki yeri ve piyano alanındaki kazanımlar açısından değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Basut, F. (2013). Türkiye’de uygulanan Kraliyet Müzik Okulu sınavlarının etki ve sonuçlarına yönelik bir değerlendirme: Bursa ili örneği. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2021). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. ve Turner, L. A. (2020). Tarama araştırması. A. Aypay (Ed.), Araştırma yöntemleri desen ve analiz (E. Gümüş, Çev.) içinde (s. 367-400). Ankara: Anı.
  • Denizer, H. G. (2008). Müzik eğitimi anabilim dallarında gitar öğrencilerinin müziksel-işitme-okuma-yazma dersi başarılarının öğretmen ve öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Duruman, N. Z. ve Orhan Ş. Y. (2019). Amatör çalgı öğretimine yönelik sertifika sınav programlarının öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi. Online Journal Of Music Sciences, 4(2), 182-197. http://dx.doi.org/10.31811/ojomus.642240.
  • Epik Müzik Okulu (t.y.). ABRSM. https://www.mariaritaepikmuzikokulu.com/abrsm/ sayfasından erişilmiştir.
  • Esen, N. (2019). ABRSM Grade 1 ve Grade 2 piyano programları ile Güzel Sanatlar Liseleri 9. ve 10. sınıf piyano programlarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi) Gazi Üniversitesi. http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Ferdian, R., Putra, A. D. ve Yuda, F. (2019). Preparation of learning materials for basic flute instrument based on locality and ABRSM curriculum. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 405, 145-150. https://www.atlantis-press.com/proceedings/iclles-19/125934873 sayfasından erişilmiştir.
  • Güleç, E. (2021). London College of Music ve Royal Academy of Music öğretimi kitaplarının öğretim elemanı görüşlerine yönelik karşılaştırmalı analizi ve değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Karkın, A. M. (2007). Müzik teorisi ve işitme eğitimi dersinin piyano eğitimi üzerindeki etkileri, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 411-422. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49108/626735 sayfasından erişilmiştir.
  • Lucia, C. (2007). How critical is music theory? Critical Arts: A Journal of South-North Cultural Studies, 21(1), 166-189. https://doi.org/10.1080/02560040701398871
  • Mutlu, S. (2019). Royal Akademisi sınav aşamaları ve bu sınavlara giren piyano öğrencilerinin meslek seçimlerine etkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Oktay, C. (2017). Türkiye’de özengen müzik eğitiminde uluslararası sertifikalı müzik eğitimi programlarının işlevinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Olsen, P. G. (2018). Assessing ımprovisation in graded music examinations: conflicting practices and perceptions. (Doctoral Dissertation). https://www.repository.cam.ac.uk/handle/1810/290079 sayfasından erişilmiştir.
  • Patton, M. Q. (2018). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Sağer, T., Gürpınar, E. ve Zahal, O. (2013). Müziksel işitme-okuma-yazma dersi ile diğer alan dersleri arasındaki ilişkilerin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. NWSA-Fine Arts, 8(2), 305-314. http://dx.doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.D0135
  • Saidon, Z. L. ve Shah, S. M. (2014). Developing an assessment and certification system for Malaysian traditional music based on the international graded music examinations model: Challenges & Concerns. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 141, 561–565. https://doi.org/10.1016/j.sbspro. 2014.05.098
  • Southcott, J. (2017). Examining Australia: The activities of four examiners of the Associated Board for the Royal Schools of Music in 1923. Journal of Historical Research in Music Education, 39(1) 51–77. https://doi.org/10.1177%2F1536600617709543
  • Şendurur, B. İ. (2017). Müziksel işitme okuma ve yazma eğitiminin keman eğitimine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Tarman, S. (2016). Müzik eğitiminin temelleri. Ankara: Müzik Eğitimi.
  • Teke, E. ve Tanınmış, G. E. (2019). Müzik öğretmenliği lisans programlarındaki müziksel işitme okuma ve yazma derslerinin içerik bakımından karşılaştırılması. Online Journal of Music Sciences, 4(2), 139-165. http://dx.doi.org/10.31811/ojomus.655014
  • Türkmen, E. F. (2021). Müzik eğitiminde öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tye, J. K. (2004). Survey of the current status and practices of piano teachers in Penang, Malaysia: Preparation for the practical piano examinations of The Associated Board of The Royal Schools of Music, London. (Sanatta Yeterlik Tezi). https://www.proquest.com/docview/305115864?pq-origsite=gscholar&fromopenview=true sayfasından erişilmiştir.
  • Uçan, A. (2018). Müzik eğitimi temel kavramlar ilkeler yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum. Ankara: Arkadaş.
  • Uyan, M. O. (2013). Müzik teorisi ve işitme eğitimi ile bireysel çalgı eğitimi başarıları arasındaki ilişkiler. Sanat Eğitimi Dergisi, 1(1). https://doi.org/10.7816/sed-01-01-04
  • Yaşmut, B. (2013). Piyano eğitiminin müziksel işitme, okuma ve yazma davranışlarına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2018). Yeni öğretmen yetiştirme lisans programları. https://www.yok.gov.tr/kurumsal/idari-birimler/egitim-ogretim-dairesi/yeni-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari sayfasından erişilmiştir.
  • Zhang, L. (2019). Cultural colonialism, academic rigor, or both? A study of ABRSM examinations in Northern China. Visions of Research in Music Education, 34(3), 1-21. https://eds.s.ebscohost.com/ eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=9cb3251a-9524-47f5-bd61-5ebe6e79a1a1%40redis sayfasından erişilmiştir.

Uluslararası Müzik Sertifika Programı Teori Sınavı İçeriklerine Yönelik Öğretim Elemanı Görüşleri

Yıl 2022, , 66 - 84, 28.06.2022
https://doi.org/10.51725/etad.1054035

Öz

Araştırmanın amacı, müzik öğretmenliği lisans programındaki müzik teorisi derslerine yönelik içeriğin, The Associated Board of the Royal Schools of Music (ABRSM)’in baraj niteliği taşıyan 5. seviye teori sınavını aşmak için yeterli olup olmadığına ilişkin öğretim elemanları görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırma, yöntemi bakımından niteldir. Araştırmada, Batı müziği teori ve uygulaması dersini yürüten 6 öğretim elemanı ile ABRSM 5. seviye teori sınavı içeriklerine yönelik görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler, yapılandırılmış görüşme tekniği ile gerçekleştirilmiş; veriler içerik ana lizi ile çözümlenmiştir. Öğretim elemanlarının görüşleri doğrultusunda ders içeriğini oluşturan nota/sus işareti değerleri, aralıklar, enarmonik perde bilgisi ve ilgili tonaliteyi bulma konularının öncelikli konular olarak sıralandığı; bu konular yeterince anlaşılmadan transpoze, terimler ve işaretler, çalgı ve ses grupları konularına geçilmediği anlaşılmakla birlikte; öncelikli konular dışındaki sorularda öğretim elemanlarının farklı görüşlerde olduğu ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Associated Board of the Royal Schools of Music. (t.y.). Our history. https://tr.abrsm.org/en/about-us/our-history/ sayfasından erişilmiştir.
  • Associated Board of the Royal Schools of Music (2021). Our exams/Online music theory/Exam information/The ABRSM music theory syllabus from 2020: Grade 1 to 5. https://us.abrsm.org/media/64639/music-theory-syllabus-outline-grades-1-5-from-2020.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Akınönder, O. (2019). Uluslararası sertifikalı müzik eğitimi programlarının özengen müzik eğitimindeki yeri ve piyano alanındaki kazanımlar açısından değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Basut, F. (2013). Türkiye’de uygulanan Kraliyet Müzik Okulu sınavlarının etki ve sonuçlarına yönelik bir değerlendirme: Bursa ili örneği. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2021). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B. ve Turner, L. A. (2020). Tarama araştırması. A. Aypay (Ed.), Araştırma yöntemleri desen ve analiz (E. Gümüş, Çev.) içinde (s. 367-400). Ankara: Anı.
  • Denizer, H. G. (2008). Müzik eğitimi anabilim dallarında gitar öğrencilerinin müziksel-işitme-okuma-yazma dersi başarılarının öğretmen ve öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Duruman, N. Z. ve Orhan Ş. Y. (2019). Amatör çalgı öğretimine yönelik sertifika sınav programlarının öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi. Online Journal Of Music Sciences, 4(2), 182-197. http://dx.doi.org/10.31811/ojomus.642240.
  • Epik Müzik Okulu (t.y.). ABRSM. https://www.mariaritaepikmuzikokulu.com/abrsm/ sayfasından erişilmiştir.
  • Esen, N. (2019). ABRSM Grade 1 ve Grade 2 piyano programları ile Güzel Sanatlar Liseleri 9. ve 10. sınıf piyano programlarının incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi) Gazi Üniversitesi. http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Ferdian, R., Putra, A. D. ve Yuda, F. (2019). Preparation of learning materials for basic flute instrument based on locality and ABRSM curriculum. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 405, 145-150. https://www.atlantis-press.com/proceedings/iclles-19/125934873 sayfasından erişilmiştir.
  • Güleç, E. (2021). London College of Music ve Royal Academy of Music öğretimi kitaplarının öğretim elemanı görüşlerine yönelik karşılaştırmalı analizi ve değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Karkın, A. M. (2007). Müzik teorisi ve işitme eğitimi dersinin piyano eğitimi üzerindeki etkileri, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 411-422. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/49108/626735 sayfasından erişilmiştir.
  • Lucia, C. (2007). How critical is music theory? Critical Arts: A Journal of South-North Cultural Studies, 21(1), 166-189. https://doi.org/10.1080/02560040701398871
  • Mutlu, S. (2019). Royal Akademisi sınav aşamaları ve bu sınavlara giren piyano öğrencilerinin meslek seçimlerine etkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Oktay, C. (2017). Türkiye’de özengen müzik eğitiminde uluslararası sertifikalı müzik eğitimi programlarının işlevinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Olsen, P. G. (2018). Assessing ımprovisation in graded music examinations: conflicting practices and perceptions. (Doctoral Dissertation). https://www.repository.cam.ac.uk/handle/1810/290079 sayfasından erişilmiştir.
  • Patton, M. Q. (2018). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Sağer, T., Gürpınar, E. ve Zahal, O. (2013). Müziksel işitme-okuma-yazma dersi ile diğer alan dersleri arasındaki ilişkilerin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. NWSA-Fine Arts, 8(2), 305-314. http://dx.doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.D0135
  • Saidon, Z. L. ve Shah, S. M. (2014). Developing an assessment and certification system for Malaysian traditional music based on the international graded music examinations model: Challenges & Concerns. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 141, 561–565. https://doi.org/10.1016/j.sbspro. 2014.05.098
  • Southcott, J. (2017). Examining Australia: The activities of four examiners of the Associated Board for the Royal Schools of Music in 1923. Journal of Historical Research in Music Education, 39(1) 51–77. https://doi.org/10.1177%2F1536600617709543
  • Şendurur, B. İ. (2017). Müziksel işitme okuma ve yazma eğitiminin keman eğitimine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir. Tarman, S. (2016). Müzik eğitiminin temelleri. Ankara: Müzik Eğitimi.
  • Teke, E. ve Tanınmış, G. E. (2019). Müzik öğretmenliği lisans programlarındaki müziksel işitme okuma ve yazma derslerinin içerik bakımından karşılaştırılması. Online Journal of Music Sciences, 4(2), 139-165. http://dx.doi.org/10.31811/ojomus.655014
  • Türkmen, E. F. (2021). Müzik eğitiminde öğretim yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tye, J. K. (2004). Survey of the current status and practices of piano teachers in Penang, Malaysia: Preparation for the practical piano examinations of The Associated Board of The Royal Schools of Music, London. (Sanatta Yeterlik Tezi). https://www.proquest.com/docview/305115864?pq-origsite=gscholar&fromopenview=true sayfasından erişilmiştir.
  • Uçan, A. (2018). Müzik eğitimi temel kavramlar ilkeler yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum. Ankara: Arkadaş.
  • Uyan, M. O. (2013). Müzik teorisi ve işitme eğitimi ile bireysel çalgı eğitimi başarıları arasındaki ilişkiler. Sanat Eğitimi Dergisi, 1(1). https://doi.org/10.7816/sed-01-01-04
  • Yaşmut, B. (2013). Piyano eğitiminin müziksel işitme, okuma ve yazma davranışlarına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). http://tez.yok.gov.tr sayfasından erişilmiştir.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2018). Yeni öğretmen yetiştirme lisans programları. https://www.yok.gov.tr/kurumsal/idari-birimler/egitim-ogretim-dairesi/yeni-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari sayfasından erişilmiştir.
  • Zhang, L. (2019). Cultural colonialism, academic rigor, or both? A study of ABRSM examinations in Northern China. Visions of Research in Music Education, 34(3), 1-21. https://eds.s.ebscohost.com/ eds/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=9cb3251a-9524-47f5-bd61-5ebe6e79a1a1%40redis sayfasından erişilmiştir.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşegül Göklen 0000-0003-2265-2977

Enver Tufan 0000-0002-2037-2376

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 5 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Göklen, A., & Tufan, E. (2022). Uluslararası Müzik Sertifika Programı Teori Sınavı İçeriklerine Yönelik Öğretim Elemanı Görüşleri. Eğitim Ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 9(1), 66-84. https://doi.org/10.51725/etad.1054035