BibTex RIS Kaynak Göster

LİTERATÜR TEMELLİ BİR ARAŞTIRMA: TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN SORUNLARI

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 1, 60 - 75, 01.12.2016

Öz

Eğitim öğretim ortamlarının temeli olarak nitelendirebileceğimiz Türkçe dersi, bugün hak ettiği özeni ve titizliği görememektedir. Ana dilin öğrenimindeki eksikliklerin, öğrencilerin diğer derslerde de başarılı olmasını zorlaştırdığı söylenebilir. Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunları ele alan bu araştırmanın amacı, konu ile ilgili yapılan çalışmaların bir kısmının incelenerek Türkçe öğretiminin sorunlarını belirli başlıklar altında toplamaktır. Araştırmada tarama modeli kullanılmış ve tarama sonucu sorunlar belirli kategorilere ayrılmıştır. Yapılan literatür incelemesi sonucunda Türkçe öğretiminin sorunlarının; öğretim programından, ders kitaplarından, öğretmenlerden ve diğer birtakım hususlardan kaynaklandığı görülmüştür. Ayrıca bu çalışmada mevcut sorunlara çözüm olarak; öğretim programının yeniden düzenlenmesi, ders kitaplarındaki görsellerin öğrenciye uygun hale getirilmesi, öğretilen konuların öğrenci seviyesine uygun olmasının sağlanması, öğretmenlerimize Türkçe öğretimine yönelik hizmet içi eğitimin verilmesi gibi çeşitli öneriler getirilmiştir

Kaynakça

  • Akyol, H. (2007). Türkçe Öğretim Programı: Yenilikler Ve Sorunlar. İlköğretmen Dergisi. (6), 32-36.
  • Alyılmaz, C. (2010). Türkçe Öğretiminin Sorunları. İnternationalPeriodicalFort He Language Literatüre AndHistory Of TurkishOrTurkic. 5(3), 728-749.
  • Arslan A., Orhan, S., Kırbaş, A. (2010). Türkçe Dersinde Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımının Uygulanmasına İlişkin Yönetici Görüşleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 14(1), 85-100.
  • Arslan, A. (2009). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Ve Türkçe Öğretimi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 13(1), 143-154.
  • Bear, J. (1993). Anadil Ve Yabancı Dil Öğretimi. Türk Eğitim Derneği 11. Öğretim Toplantısı. Ankara, Türkiye, 25-26 Mayıs.
  • Bölükbaşı, C. Sarıbaş, M. (2011). İlköğretim Birinci Kademe (1,2,3. Sınıf) Türkçe Öğretimi Sorunları. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi1(1), 20- 26.
  • Bulut, A. (2006). 9. Sınıf Matematik Dersi 2005 Öğretim Programının Değerlendirme Boyutuna Dair Öğretmen Görüşleri. Yüksek lisans tezi,Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Büyükkurt, G. (1993). Anadili Öğretiminde Çağdaş Eğilimler. Türk Eğitim Derneği 11. Öğretim Toplantısı. Ankara, Türkiye, 25-26 Mayıs.
  • Calp, M. (2010). Özel Eğitim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Civelek, A. (2011). İlköğretim 4-5. Sınıflarda Türkçe Öğretiminde Yaşanılan Sorunlar.Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi. 1(1), 27-37.
  • Çelebi, M.D. (2006). Türkiye‟de Anadili Eğitimi Ve Yabancı Dil Öğretimi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 21(2), 285-307.
  • Demir, C. , Yapıcı, M. (2007). Anadili Olan Türkçenin Öğretimi Ve Sorunları. Sosyal Bilimler Dergisi. 9(2), 177-192.
  • Demirel, Ö. (1992). İlkokullarda Türkçe Öğretimi Ve Sorunları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 8, 31-38.
  • Demirel, Ö. (2011). İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Öğretim Sorunları Ve Bu Sorunların Çözüm Yolları. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi.1(1), 50-59.
  • Girmen, P., Kaya, M.F., Bayrak, E. (2010). Türkçe Eğitimi Alanında Yaşanan Sorunların Lisansüstü Tezlere Dayalı Olarak Belirlenmesi. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu. Elazığ, Türkiye, 20-22 Mayıs.
  • Gül, T. (2008). Hizmet İçi Eğitim İle Öğretmenin Geliştirilmesi. İlköğretmen Dergisi. 23(1), 12-14.
  • Güneş, F. (2012). Testlerden etkinliklere Türkçe öğretimi. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 1(1), 31-42.
  • Güzel, A., Karadağ, Ö. (2013). Anlatma Becerileri Açısından “Türkçe Dersi Öğretim Programı (6,7,8. Sınıflar)” na Eleştirel Bir Bakış. Anadili Eğitimi Dergisi. 1(1), 45-52.
  • Güzel, A., Karatay, H. (2013). “Bölüm 6”, Türkçenin Ana Dili Olarak Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, 1.bs., Bilginer Onan. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kırmızı, F., Akkaya, N. (2009). Türkçe Öğretimi Programında Yaşanan Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 25(1), 42-54.
  • Özdemir, O. (2011). Üniversitelerde Türkçe Öğretimi Sorunları. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi.1(1), 85-98.
  • Sever, S. (2003). Türkçe Öğretiminde Yeni Yapılanma Çalışmaları. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi. 13, 27-38.
  • Susar, F. (2001). Türkçe Öğretiminde Öğretmen Boyutunda Karşılaşılan Sorunlar Ve Bunun Öğretmen Performansına Etkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 10, 53-65.
  • Şahin, İ. (2007). Yeni İlköğretim 1. Kademe Türkçe Programının Değerlendirilmesi. İlköğretim Online. 6(2), 284-304.
  • Uygun, M., Katrancı, M. (2011). Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Dersinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 4(1), 255-270.
  • Yalar, T. (2010). İlköğretim 3.Sınıflarda Türkçe DersiÖğretiminde Karşılaşılan Sorunların ÖğretmenGörüşlerine Göre Belirlenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi.15, 30-41.
  • Yıldırım, F., Er, O. (2013). Türkçe Dersi Öğretim Programı Dinleme/İzleme Alanı Amaç Ve Kazanımlar Boyutunun Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi. 2(2), 231-250.
  • Yücer, S. (2011). İnternet Yoluyla Türkçe Öğretimi Ve Sorunları. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi.1(1), 132-143.

A RESEARCH BASED LITERATURE: PROBLEMS OF TURKISH TEACHING

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 1, 60 - 75, 01.12.2016

Öz

Today, Turkish lesson can be described as fundamental of educational enviroment but unfortunately, can not see care and diligence it has been deserves. It can be said that because of insufficiency in the education of native language, the students slog on the other lessons . The purpose of this study, examining the work has been done on the subject to collect the problems of Turkish education under the certain headings while interested in this research related to the problems encountered in teaching Turkish. Screening model has been used in this study and as a result of thes can, problems are divided into the specific categories. As a result of the literature review, the problems of the Turkish education; which have been observed due to the education programs, textbooks, teachers and a number of other matters. Also, at this study various proposals have been expressed that as a solution to these problems; such as there organization of the education program, visual in the textbook to be made available for the students, ensuring that the topic staught according to the student's leveland to be given internal-service training to our teachers about on the teaching of the Turkish

Kaynakça

  • Akyol, H. (2007). Türkçe Öğretim Programı: Yenilikler Ve Sorunlar. İlköğretmen Dergisi. (6), 32-36.
  • Alyılmaz, C. (2010). Türkçe Öğretiminin Sorunları. İnternationalPeriodicalFort He Language Literatüre AndHistory Of TurkishOrTurkic. 5(3), 728-749.
  • Arslan A., Orhan, S., Kırbaş, A. (2010). Türkçe Dersinde Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımının Uygulanmasına İlişkin Yönetici Görüşleri. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 14(1), 85-100.
  • Arslan, A. (2009). Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Ve Türkçe Öğretimi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 13(1), 143-154.
  • Bear, J. (1993). Anadil Ve Yabancı Dil Öğretimi. Türk Eğitim Derneği 11. Öğretim Toplantısı. Ankara, Türkiye, 25-26 Mayıs.
  • Bölükbaşı, C. Sarıbaş, M. (2011). İlköğretim Birinci Kademe (1,2,3. Sınıf) Türkçe Öğretimi Sorunları. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi1(1), 20- 26.
  • Bulut, A. (2006). 9. Sınıf Matematik Dersi 2005 Öğretim Programının Değerlendirme Boyutuna Dair Öğretmen Görüşleri. Yüksek lisans tezi,Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Büyükkurt, G. (1993). Anadili Öğretiminde Çağdaş Eğilimler. Türk Eğitim Derneği 11. Öğretim Toplantısı. Ankara, Türkiye, 25-26 Mayıs.
  • Calp, M. (2010). Özel Eğitim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Civelek, A. (2011). İlköğretim 4-5. Sınıflarda Türkçe Öğretiminde Yaşanılan Sorunlar.Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi. 1(1), 27-37.
  • Çelebi, M.D. (2006). Türkiye‟de Anadili Eğitimi Ve Yabancı Dil Öğretimi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 21(2), 285-307.
  • Demir, C. , Yapıcı, M. (2007). Anadili Olan Türkçenin Öğretimi Ve Sorunları. Sosyal Bilimler Dergisi. 9(2), 177-192.
  • Demirel, Ö. (1992). İlkokullarda Türkçe Öğretimi Ve Sorunları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 8, 31-38.
  • Demirel, Ö. (2011). İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Öğretim Sorunları Ve Bu Sorunların Çözüm Yolları. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi.1(1), 50-59.
  • Girmen, P., Kaya, M.F., Bayrak, E. (2010). Türkçe Eğitimi Alanında Yaşanan Sorunların Lisansüstü Tezlere Dayalı Olarak Belirlenmesi. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu. Elazığ, Türkiye, 20-22 Mayıs.
  • Gül, T. (2008). Hizmet İçi Eğitim İle Öğretmenin Geliştirilmesi. İlköğretmen Dergisi. 23(1), 12-14.
  • Güneş, F. (2012). Testlerden etkinliklere Türkçe öğretimi. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 1(1), 31-42.
  • Güzel, A., Karadağ, Ö. (2013). Anlatma Becerileri Açısından “Türkçe Dersi Öğretim Programı (6,7,8. Sınıflar)” na Eleştirel Bir Bakış. Anadili Eğitimi Dergisi. 1(1), 45-52.
  • Güzel, A., Karatay, H. (2013). “Bölüm 6”, Türkçenin Ana Dili Olarak Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, 1.bs., Bilginer Onan. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kırmızı, F., Akkaya, N. (2009). Türkçe Öğretimi Programında Yaşanan Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 25(1), 42-54.
  • Özdemir, O. (2011). Üniversitelerde Türkçe Öğretimi Sorunları. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi.1(1), 85-98.
  • Sever, S. (2003). Türkçe Öğretiminde Yeni Yapılanma Çalışmaları. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi. 13, 27-38.
  • Susar, F. (2001). Türkçe Öğretiminde Öğretmen Boyutunda Karşılaşılan Sorunlar Ve Bunun Öğretmen Performansına Etkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 10, 53-65.
  • Şahin, İ. (2007). Yeni İlköğretim 1. Kademe Türkçe Programının Değerlendirilmesi. İlköğretim Online. 6(2), 284-304.
  • Uygun, M., Katrancı, M. (2011). Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Dersinde Karşılaştıkları Sorunlara İlişkin Görüşleri. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 4(1), 255-270.
  • Yalar, T. (2010). İlköğretim 3.Sınıflarda Türkçe DersiÖğretiminde Karşılaşılan Sorunların ÖğretmenGörüşlerine Göre Belirlenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi.15, 30-41.
  • Yıldırım, F., Er, O. (2013). Türkçe Dersi Öğretim Programı Dinleme/İzleme Alanı Amaç Ve Kazanımlar Boyutunun Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi. 2(2), 231-250.
  • Yücer, S. (2011). İnternet Yoluyla Türkçe Öğretimi Ve Sorunları. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi.1(1), 132-143.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA33RY69HV
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sinem Yanbıyık Bu kişi benim

Fatih Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yanbıyık, S., & Yılmaz, F. (2016). LİTERATÜR TEMELLİ BİR ARAŞTIRMA: TÜRKÇE ÖĞRETİMİNİN SORUNLARI. Eğitim Ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 3(1), 60-75.