Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENME HALKASI MODELİNİN 10.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MADDE DÖNGÜLERİ KONUSUNU ÖĞRENMELERİ ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 135 - 145, 28.12.2017

Öz





Bu çalışmanın amacı,
onuncu sınıf biyoloji dersinde yer alan madde döngüleri konusunun
öğretilmesinde yapılandırmacı yaklaşıma uygun olarak hazırlanmış 5E öğrenme
halkası modeli ile geleneksel öğretim yöntemlerinin etkilerini
karşılaştırmaktır. Araştırma, bir lisede üç ayrı sınıfta öğrenim gören 50
onuncu sınıf öğrencisi üzerinde uygulanmıştır. Madde döngüleri başarı testi,
deney ve kontrol gruplarına öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Madde
döngüleri konusu, deney grubunda 5E öğrenme halkası modeline göre
geliştirilen etkinlikler kullanılarak, kontrol grubuna ise geleneksel
yöntemlerle anlatılmıştır. Elde edilen sonuçlar, madde döngülerinin
öğrenilmesinde 5E modelinin geleneksel yöntemlerden daha etkili olduğunu
göstermiştir.


Kaynakça

  • Arslan, H. Ö., Geban Ö. & Sağlam, N. (2015). Learning cycle model to foster conceptual understanding in cell division and reproduction concepts. Journal of Baltic Science Education, 14(5), 670-684.
  • Atılboz, N. G. (2007). Öğrenme halkası modelinin biyoloji öğretmen adaylarının difüzyon ve osmoz konularını öğrenmeleri, biyoloji öğretimine yönelik özyeterlik inançları ve tutumları üzerine etkileri. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Balcı, S., Çakıroğlu, J. & Tekkaya, C. (2006). Engagement, exploration, explanation, extension, and evaluation (5E) learning cycle and conceptual change text as learning tools. Biochemistry and Molecular Biology Education, 34(3), 199-203.
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. (9.b.). Ankara: Pegem A.
  • Çardak, O. (2009). Science students’ misconceptions of the water cycle according to their drawings. Journal of Applied Sciences, 9, 865-873.
  • Çetin, G., Ertepınar, H. & Geban, Ö. (2015). Effects of conceptual change text based instruction on ecology, attitudes toward biology and environment. Educational Research and Reviews, 10(3) 259-273.
  • Christianson, R. G. & Fisher, K. M. (1999). Comparison of student learning about diffusion and osmosis in constructivist and traditional classrooms. International Journal of Science Education, 21(6), 687-698.
  • Çimer, A. (2012). What makes biology learning difficult and effective: Students’ views. Educational Research and Reviews, 7(3), 61-71.
  • İleri, R. (1998). Çevre eğitim ve katılımın sağlanması. Ekoloji Dergisi, 28, 3-9.
  • Kurgun, E., Aydın, N. & Tarkay, N. (2003). Çevre el kitabı. Ankara: Aydoğdu.
  • Lawson, A. E. (1995). Science teaching and the development of thinking. USA: Wodsworth.
  • Lord, T. R. (1999). A comparison between traditional and constructivist teaching in environmental science. The Journal of Environmental Education, 30(3), 22-27,
  • McWhirter, L. J. (1998). Conceptual development and retention within the learning cycle. Ph.D. Thesis, The University of Oklahoma, Oklahoma.
  • Mecit, Ö. (2006). The effect of 7E learning cycle model on the improvement of fifth grade students’ critical thinking skills. Ph.D. Thesis, Middle East Technical University, Grdauate School of Social Sciences, Ankara.
  • Öztaş, F. (2005). Lise 9. sınıf öğrencilerinin madde döngüsü ve enerji akışı ile ilgili görüşlerinin saptanmasına yönelik bir araştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 2, 381-390.
  • Öztaş, H. (2014). Pre-service high school biology teachers’ candidates and environmental phenomena. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 4482-4486.
  • Sadi, Ö. & Çakıroğlu, J. (2014). Relations of cognitive and motivational variables with students’ human circulatory system achievement in traditional and learning cycle classrooms. Educational Sciences: Theory & Practice, 14(5), 1997-2012.
  • Saygın, Ö., Atılboz, N.G. & Salman, S. (2006). Yapılandırmacı öğretim yaklaşımının biyoloji dersi konularını öğrenme başarısı üzerine etkisi: Canlılığın temel birimi-Hücre. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 51-64.
  • Saygın, Ö. (2009). Öğrenme halkası modelinin lise öğrencilerinin nükleik asitler ve protein sentezi konularını anlamalarına, motivasyonlarına ve öğrenme stratejilerine etkisinin incelenmesi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sökmen, N. (1999). Sorgulayarak öğrenme yönteminde öğrenme halkası modeli. Eğitim ve Bilim, 14(114), 52-56.
  • Şems, D. (2006). Lise 1 biyoloji dersi canlıların temel bileşenleri konusunun öğretiminde yapılandırmacı yaklaşımın etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Wilder, M. & Shuttleworth, P. (2004). Cell inquiry: A 5E learning cycle lesson, Science Activities, 41(1). 25–31.
  • Yıldız, K., Sipahioğlu, Ş. & Yılmaz, M. (2005). Çevre bilimi. (2.b.) Ankara: Gündüz.
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 135 - 145, 28.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Arslan, H. Ö., Geban Ö. & Sağlam, N. (2015). Learning cycle model to foster conceptual understanding in cell division and reproduction concepts. Journal of Baltic Science Education, 14(5), 670-684.
  • Atılboz, N. G. (2007). Öğrenme halkası modelinin biyoloji öğretmen adaylarının difüzyon ve osmoz konularını öğrenmeleri, biyoloji öğretimine yönelik özyeterlik inançları ve tutumları üzerine etkileri. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Balcı, S., Çakıroğlu, J. & Tekkaya, C. (2006). Engagement, exploration, explanation, extension, and evaluation (5E) learning cycle and conceptual change text as learning tools. Biochemistry and Molecular Biology Education, 34(3), 199-203.
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. (9.b.). Ankara: Pegem A.
  • Çardak, O. (2009). Science students’ misconceptions of the water cycle according to their drawings. Journal of Applied Sciences, 9, 865-873.
  • Çetin, G., Ertepınar, H. & Geban, Ö. (2015). Effects of conceptual change text based instruction on ecology, attitudes toward biology and environment. Educational Research and Reviews, 10(3) 259-273.
  • Christianson, R. G. & Fisher, K. M. (1999). Comparison of student learning about diffusion and osmosis in constructivist and traditional classrooms. International Journal of Science Education, 21(6), 687-698.
  • Çimer, A. (2012). What makes biology learning difficult and effective: Students’ views. Educational Research and Reviews, 7(3), 61-71.
  • İleri, R. (1998). Çevre eğitim ve katılımın sağlanması. Ekoloji Dergisi, 28, 3-9.
  • Kurgun, E., Aydın, N. & Tarkay, N. (2003). Çevre el kitabı. Ankara: Aydoğdu.
  • Lawson, A. E. (1995). Science teaching and the development of thinking. USA: Wodsworth.
  • Lord, T. R. (1999). A comparison between traditional and constructivist teaching in environmental science. The Journal of Environmental Education, 30(3), 22-27,
  • McWhirter, L. J. (1998). Conceptual development and retention within the learning cycle. Ph.D. Thesis, The University of Oklahoma, Oklahoma.
  • Mecit, Ö. (2006). The effect of 7E learning cycle model on the improvement of fifth grade students’ critical thinking skills. Ph.D. Thesis, Middle East Technical University, Grdauate School of Social Sciences, Ankara.
  • Öztaş, F. (2005). Lise 9. sınıf öğrencilerinin madde döngüsü ve enerji akışı ile ilgili görüşlerinin saptanmasına yönelik bir araştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 2, 381-390.
  • Öztaş, H. (2014). Pre-service high school biology teachers’ candidates and environmental phenomena. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 116, 4482-4486.
  • Sadi, Ö. & Çakıroğlu, J. (2014). Relations of cognitive and motivational variables with students’ human circulatory system achievement in traditional and learning cycle classrooms. Educational Sciences: Theory & Practice, 14(5), 1997-2012.
  • Saygın, Ö., Atılboz, N.G. & Salman, S. (2006). Yapılandırmacı öğretim yaklaşımının biyoloji dersi konularını öğrenme başarısı üzerine etkisi: Canlılığın temel birimi-Hücre. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 51-64.
  • Saygın, Ö. (2009). Öğrenme halkası modelinin lise öğrencilerinin nükleik asitler ve protein sentezi konularını anlamalarına, motivasyonlarına ve öğrenme stratejilerine etkisinin incelenmesi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sökmen, N. (1999). Sorgulayarak öğrenme yönteminde öğrenme halkası modeli. Eğitim ve Bilim, 14(114), 52-56.
  • Şems, D. (2006). Lise 1 biyoloji dersi canlıların temel bileşenleri konusunun öğretiminde yapılandırmacı yaklaşımın etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Wilder, M. & Shuttleworth, P. (2004). Cell inquiry: A 5E learning cycle lesson, Science Activities, 41(1). 25–31.
  • Yıldız, K., Sipahioğlu, Ş. & Yılmaz, M. (2005). Çevre bilimi. (2.b.) Ankara: Gündüz.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semra Ercan Bu kişi benim

Sönmez Girgin

Nazlı Gökben Atılboz

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 3 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ercan, S., Girgin, S., & Atılboz, N. G. (2017). ÖĞRENME HALKASI MODELİNİN 10.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MADDE DÖNGÜLERİ KONUSUNU ÖĞRENMELERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Eğitim Ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 4(2), 135-145.