Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının sürdürülebilir kalkınmaya ilişkin görüşlerini almak ve bu görüşleri değerlendirmektir. Bu araştırmada araştırmanın amacına uygun verileri toplamak için nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenolojik (olgu bilim) yöntem kullanılmıştır. Verilerin toplandığı katılımcılar amaçlı örnekleme ile toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu devlet üniversitelerinin çeşitli öğretmenlik lisans programlarında öğrenim gören 22’si kız ve 13’ü erkek olmak üzere toplam 35 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı-yapılandırılmış görüşme soruları ile toplanmıştır. Elde edilen nitel verilerin çözümlenmesi için nitel veri analiz yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının sürdürülebilir kalkınmanın ne olduğuna ve önemine ilişkin yeteri kadar bilgi sahibi olmadıkları, sürdürülebilir kalkınmaya yönelik çok fazla faaliyette bulunmadıkları sonucu ortaya çıkmıştır. |
The purpose of this research is to evaluate teacher candidates’ views about sustainable development. In this study, phenomenological method, one of the qualitative research methods, was used to gather data appropriate for the aim of the research. A total of 35 participants, chosen by purposive sampling among teacher candidates who were students in various teaching programs in an education faculty of a public university, form the study group of this research. The research data were gathered by means of semi-structured interviews and content analysis was used to analyze the obtained qualitative data. The research reveals that teacher candidates are not knowledgeable enough about sustainable development and its importance, and that they do not have enough activities regarding sustainable development.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
Yayınlanma Tarihi | 2018 |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 29 Mayıs 2018 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2018, Cilt 5, Sayı 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.