Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Görsel Sanatlar Eğitiminde Montessori Eğitimi Yönteminin Öğrenci Bilgi Düzeyine Etkisi

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 2, 561 - 569, 29.12.2020

Öz

Geleneksel okul sisteminde, yetişkinlerin istekleri doğrultusunda birçok değer konulmaktadır. Bu durum eğitimde sadece zayıf ve güçlünün arasında kör bir çatışma olarak karşımıza çıkmaktadır. Bireyi arka planda tutarak sadece zayıf ve güçlü insanların yaratılmasına sebebiyet veren bu ortam, kendiliğinden gelişen kayıp ve kendi kendine olan değersizlik duygusu ile beraber yalnız başına bırakılmış ya da inançsız üyelik özellikleriyle açığa çıkmaktadır. Bu bakış açısına sahip bireylerin, ne kişisel cesaretleri ne de eleştirme ve muhakeme yetisi gelişmemiştir. Eğer çocuğu kendine özel değerleriyle ve doğal yasalarıyla inşa edebilmesi için seversek bütün yeteneklerini geliştirmemiz mümkün olabilmektedir. Bu noktada Montessori eğitimi bu gelişimi sağlayabilmemiz için en değerli yöntemlerden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Montessori yöntemi çocuğun gelişimsel ihtiyaçları üzerine kurulur ve dikkatlice hazırlanan uygun bir çevrede bu durum kolaylaştırılarak uygulanır. Yöntemin üstünlüğünün farkedildiği bu süreçte çocuk, deneyimlerle hem zekasını hem de fiziksel ve ruhsal yeteneklerini geliştirmektedir. Bu araştırmada, ilköğretim 2. sınıf görsel sanatlar eğitimi ders konularının, Montessori eğitimi yöntemi uygulanarak öğrenci bilgi düzeylerine etkisinin nasıl olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın amacı, sanat tarihi eğitiminin montessori eğitimi yöntemiyle öğretilmesinin öğrenci bilgi düzeyine etkisini kapsamaktadır.

Kaynakça

  • Demiralp, S. (2014). Montessori medtodu ve uygulamaları. İstanbul: Nobel Akademik.
  • Durakoğlu, A. (2011). Maria Montessori’ye görre okul öncesi çocukluk dönemin özellikleri. Dicle Üniveritesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi,16,133-145
  • Helming, H. (1992). Montessori padagogik. Breisgau: Freiburg.
  • İnan, N. Mann, J. S. (1978). Montessori metodu, Ankara: Geri Zekalı Çocukları Koruma Derneği.
  • Korkmaz, E. (2006). Montessori metodu. Ankara: Algı.
  • Montessori, M. (1964). The absonbent mind. III.Wheaton: Theosophical.
  • Montessori, M. (1967). Grund gedanken der montessori pedagogik. Der. Paul Oswald ve Günter Schutz-Benesch. Freiburg im Breisgau: Herder Verlag.
  • Montessori, M. (1969). Die entdeckung des kindes. Freiburg im Breisgau: Herder Verlag.
  • Montessori, M. (1972). Das kreative kind. Freiburg im Breisgau: Herder Verlag.
  • Oktay, A. (1987). Okul Öncesi Eğitimde Çağdaş Bir Yaklaşım: Montessori Yöntemi. Ya-Pa 5. Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Antalya: Ya-Pa.
  • Seldin, T. (2013). Montessori yöntemiyle harika çocuk nasıl yetiştirilir. İstanbul: Kaknüs.
  • Topbaş, E. (2004). Montessori yöntemiyle çocuk eğitimi. Tekağaç: Eylül.

The Effect Of The Montessori Education Method On Student Knowledge In Visual Arts Education

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 2, 561 - 569, 29.12.2020

Öz

In the traditional school system, many values are set in line with the wishes of adults. This situation appears as a blind conflict between the weak and the strong in education. This environment, which causes the creation of only weak and strong people by keeping the individual in the background, comes to light with the sense of loss and self-worthlessness, and the characteristics of membership left alone or without faith. Individuals with this point of view have developed neither personal courage nor ability to criticize and judge. If we love the child so that he/she can build with his/her own unique values and natural laws, it is possible for us to develop all his abilities. At this point, Montessori Education Method emerges as one of the most valuable methods for us to achieve this development. The Montessori Method is based on the developmental needs of the child and is implemented in a carefully prepared appropriate environment. In this process, when the superiority of the method is realized, the child develops both his/her intelligence and his/her physical and mental abilities with experiences.This study aspires to determine how the primary school second grade visual arts education class topics affect students' knowledge levels by applying the method of Montessori Education. The aim of the study is to cover the effect of teaching art history education with the Montessori Education Method on student knowledge level.

Kaynakça

  • Demiralp, S. (2014). Montessori medtodu ve uygulamaları. İstanbul: Nobel Akademik.
  • Durakoğlu, A. (2011). Maria Montessori’ye görre okul öncesi çocukluk dönemin özellikleri. Dicle Üniveritesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi,16,133-145
  • Helming, H. (1992). Montessori padagogik. Breisgau: Freiburg.
  • İnan, N. Mann, J. S. (1978). Montessori metodu, Ankara: Geri Zekalı Çocukları Koruma Derneği.
  • Korkmaz, E. (2006). Montessori metodu. Ankara: Algı.
  • Montessori, M. (1964). The absonbent mind. III.Wheaton: Theosophical.
  • Montessori, M. (1967). Grund gedanken der montessori pedagogik. Der. Paul Oswald ve Günter Schutz-Benesch. Freiburg im Breisgau: Herder Verlag.
  • Montessori, M. (1969). Die entdeckung des kindes. Freiburg im Breisgau: Herder Verlag.
  • Montessori, M. (1972). Das kreative kind. Freiburg im Breisgau: Herder Verlag.
  • Oktay, A. (1987). Okul Öncesi Eğitimde Çağdaş Bir Yaklaşım: Montessori Yöntemi. Ya-Pa 5. Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. Antalya: Ya-Pa.
  • Seldin, T. (2013). Montessori yöntemiyle harika çocuk nasıl yetiştirilir. İstanbul: Kaknüs.
  • Topbaş, E. (2004). Montessori yöntemiyle çocuk eğitimi. Tekağaç: Eylül.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aycel Derya Tanay Öztürk

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 9 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tanay Öztürk, A. D. (2020). Görsel Sanatlar Eğitiminde Montessori Eğitimi Yönteminin Öğrenci Bilgi Düzeyine Etkisi. Eğitim Ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 7(2), 561-569.