Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pandemi Sürecinde Ortaokul Öğretmenlerinin Online Eğitimden Yüz Yüze Eğitime Geçişlerde Yaşananlara İlişkin Görüşleri

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 2, 297 - 326, 29.12.2022
https://doi.org/10.51725/etad.1134572

Öz

Bu araştırma pandemi sürecinde online eğitimden yüz yüze eğitime geçişlere ilişkin yaşanan durumları tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç kapsamında katılımcılara online eğitimde yaşananlar, yüz yüze eğitime geçişte yaşananlar, okullarda alınan tedbirler ve uygulanabilecek sistem önerilerine yönelik sorular sorulmuştur. Araştırma nitel yöntem kapsamında oluşturulmuş durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları maksimum çeşitlilik örneklemesiyle belirlenmiştir. Çalışma grubu farklı il merkezi, ilçe merkezi ve köylerde çalışan farklı mesleki kıdemlerde, farklı branşlarda 21 öğretmenden oluşmaktadır. Veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Öğrenciler arasındaki bireysel farklılıkların artması öğretmenlerin ders planlama, ders işleme, ölçme değerlendirme sürecini olumsuz etkilemiştir. Öğretmenler bu süreçte öğrencilerin öğrenme kayıplarını gidermek için telafi eğitimleri yapmışlardır. Araştırmada yüz yüze eğitime geçişlerde eğitim sürecinin verimli olarak planlanmasına ve okullarda alınması gereken tedbirlere ilişkin önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2020). Salgın sürecinde uzaktan eğitim ve öğrenci başarısını değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri. Milli Eğitim Dergisi,49(1), 253-271. doi: 10.37669/milliegitim.781998
  • Adıgüzel, O.C.(2016).Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde İhtiyaç Analizi El Kitabı. Ankara: Anı
  • Aktaş-Salman, U. (2021, Mart 26). Türkiye’de Koronavirüsün Eğitime Etkileri VIII | Seyreltilmiş yüz yüze eğitim nasıl geçiyor? Eğitim Reformu Girişimi. https://www.egitimreformugirisimi.org/turkiyede-koronavirusun-egitime-etkileri-viii-seyreltilmis-yuz-yuze-egitim-nasil-geciyor/ adresinden erişilmiştir.
  • Altıntaş Yüksel, E.(2021).Sınıf öğretmenlerinin covid-19 salgını sürecinde çevrim içi ders-uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ulakbilge, 57, 291–303.doi:10.7816/ulakbilge-09-57-11
  • Altıparmak, M., Dürdane-Kurt, İ. ve Kapıdere, M. (2011-2-4 Şubat). E-öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri Kitabı. İnönü Üniversitesi, Malatya. Arslan, K., Görgülü-Arı A. ve Hayır-Kanat, M. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde verilen uzaktan eğitim hakkında veli görüşleri. Ulakbilge, 57, 192–206. doi:10.7816/ulakbilge-09-57-03
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. TurkishStudies, 15(4), 109-129. doi:10.7827/TurkishStudies.43502
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2) , 368-397. https://dergipark.org.tr/tr/pub/egitim/issue/54643/753149 adresinden erişilmiştir.
  • Batdal-Karaduman,G., Akşak-Ertaş, Z. ve Baytar-Duran, S. (2021). Uzaktan eğitim yolu ile gerçekleştirilen matematik derslerine ilişkin öğretmen deneyimlerinin incelenmesi. International PrimaryEducationalResearchJournal, 5(1),1-17. doi:10.38089/iperj.2021.42
  • Bayburtlu, Y.S. (2020). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. TurkishStudies, 15(4), 131-151. doi:10.7827/TurkishStudies.44460
  • Baz, B. (2021). Covıd-19 salgını sürecinde öğrencilerin olası öğrenme kayıpları üzerine bir değerlendirme. Temel Eğitim, 3(1), 25-35. doi:10.52105/temelegitim.3.1.3
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23. doi:10.29065/usakead.777652
  • Bulunuz, N. ve Ünal, M. (2020). Covıd-19 salgını döneminde yürütülen uzaktan eğitim çalışmalarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi ve sonraki sürece ilişkin öneriler. Milli Eğitim Dergisi, 49(1) , 343-369. doi:10.37669/milliegitim.775521
  • Canpolat, U. ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 74-109. https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/60075/840233 adresinden erişilmiştir.
  • Çakın, M. ve Külekçi-Akyavuz, E. (2020). Covid-19 salgınının eğitime etkisi konusunda okul yöneticilerinin görüşleri. TurkishStudies, 15(4), 723-737.doi: 10.7827/TurkishStudies.44140
  • Çelikdemir, K.(2020). Covid 19 salgında öğrenmenin sürdürülmesi. TEDMEM. https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgininda-ogrenmenin-surdurulmesi adresinden erişilmiştir.
  • Çetinkaya-Aydın, G. (2020). Covıd-19 salgını sürecinde öğretmenler. TEDMEM. https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgini-sure-cinde-ogretmenler adresinden erişilmiştir.
  • Dağdeviren-Ertaş, B. ve Yüner, B. (2021).Milli eğitim bakanlığının kriz yönetimine ilişkin öğretmen ve müdür görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Üniversitesi, SBE Dergisi, 11(1),182-196. doi:10.30783/nevsosbilen.871551
  • Dikmen, S. ve Bahçeci, F. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejileri: Fırat Üniversitesi örneği. TurkishJournal of EducationalStudies, 7(2), 78-98 . doi:10.33907/turkjes.721685
  • Erbaş, Y. (2021). Covid-19 salgını döneminde eğitim: ilk okuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 360-380. doi: 10.16916/aded.851724
  • Ergüney, M. (2015). Uzaktan eğitimin geleceği: MOOC (Massıveopenonlınecourse). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(4)4, 15-22.
  • https://www.researchgate.net/profile/MerveErgueney/publication/347999915_UZAKTAN_EGITIMIN_GELECEGI_MOOC_MASSIVE_OPEN_ONLINE_COURSE/links/5ff2fea9a6fdccdcb82b06e6/UZAKTAN-EGITIMIN-GELECEGI-MOOC-MASSIVE-OPEN-ONLINE-COURSE.pdfadresinden erişilmiştir.
  • Gören, S., Gök, F., Yalçın, M., Göregen, F. Ve Çalışkan, M. (2020). Küresel salgın sürecinde uzaktan eğitimin değerlendirilmesi: Ankara örneği. Milli Eğitim Dergisi, 49(1) ,69-94. doi:10.37669/milliegitim.787145
  • Görgülü-Arı, A. ve Hayır-Kanat, M. (2020). Covid-19 (koronavirüs) üzerine öğretmen adaylarının görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Salgın Hastalıklar Özel Sayısı, 459-492. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyusbed/issue/56115/772126 adresinden erişilmiştir.
  • Günay, T. (2020, Ağustos 18). Pandemide okul sağlığına ilişkin uzman görüşleri. Türk Tabiplari Birliği.
  • https://www.ttb.org.tr/userfiles/files/Pandemide%20Okul%20Sag%CC%86l%C4%B1g%CC%86%C4%B1.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Huang, R.H.,Liu, D.J., Tlili, A., Yang, J.F ve Wang, H.H., (2020). Handbook on facilitatingflexiblelearningduringeducationaldisruption: TheChineseexperience in maintainingundisruptedlearning in COVID-19 outbreak. Beijing: Smart Learning Institute of Beijing Normal University, 1-54.
  • Huber, S.G. ve Helm, C. (2020). COVID-19 and schooling: evaluation, assessment and accountability in times of crises—reactingquicklytoexplorekeyissuesforpolicy, practice and researchwiththeschoolbarometer. EducationalAssessment, Evaluation and Accountability, 32(2), 237-270. (2020). doi:/10.1007/s11092-020-09322-y
  • Kaplan, P. (2020, Ekim 5). Seyreltilmiş yüz yüze eğitim bu sistem ve bu müfredatla mı olacak? http://www.pervinkaplan.com/detay/seyreltilmis-yuz-yuze-egitim-bu-sistem-ve-bu-mufredatla-mi-olacak/13609 adresinden erişilmiştir.
  • Karaca, İ., Karaca, N., Karamustafaoğlu, N. ve Özcan, M. (2021). Öğretmenlerin uzaktan eğitimin yararına ilişkin algılarının incelenmesi. Humanistic Perspective, 3(1), 209-224. doi:10.47793/hp.844113
  • Karacaoğlu, M., Karakuş, N., Esendemir, N. ve Ucuzsatar, N.(2021). Uzaktan eğitim üzerine bir araştırma: “Türkçe öğretmenleriyle mülakatlar”. International Journal of Language Academy, 9(1), 124-144. doi:10.29228/ijla.48641
  • Karadağ, E. ve Yucel, C. (2020). Yeni tip koronavirüspandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192. doi:10.2399/yod.20.730688
  • Karip, E. (2020). Covıd 19:Okulların Kapatılması ve Sonrası. TEDMEM. https://tedmem.org/vurus/covid-19-okullarin-kapatilmasi-ve-sonrasi adresinden erişilmiştir.
  • Karip, E. ve Çelikdemir, K. (2020, 4 Mayıs). Okulları yeniden açmak: ne zaman, kim için ve nasıl? TEDMEM. https://tedmem.org/covid-19/okullari-yeniden-acmak-ne-zaman-kim-icin-nasil? adresinden erişilmiştir.
  • Kavuk, E. ve Demirtaş, H. (2021). Covıd-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan öğretimde yaşadığı zorluklar. E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi, 1(1), 55-73.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem
  • Kaynar, H., Kurnaz, A., Doğrukök, B. ve Şentürk-Barışık, C. (2020). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. TurkishStudies, 15(7), 3269-3292. doi.:10.7827/TurkishStudies.44486
  • Kuhfeld, M. ve Tarasawa, B. (2020). The COVID-19 slide: Whatsummerlearningloss can tell us aboutthepotentialimpact of schoolclosures on studentacademicachievement.https://www.nwea.org/content/uploads/2020/04/KAP5122-Collaborative-Brief_Covid19-Slide-APR20_FW.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Kuhfeld, M.,Soland, J., Tarasawa, B., Johnson, A., Ruzek, E. ve Liu, J. (2020). Projectingthepotentialimpact of COVID-19 schoolclosures on academicachievement. EducationalResearcher, 49(8), 549–565. doi: 10.3102/0013189X20965918
  • Kurt, M.E., Korkutan, M. ve Yetiz, P. (2020). Covid-19 sonrası Türkiye’de okul sağlığının geleceği. Şehir ve Medeniyet Dergisi, 543-555. http://www.sehirvemedeniyetdergisi.org adresinden erişildi.
  • Kurt-Demirbaş, N. ve Sevgili-Koçak, S . (2020). 2-6 yaş arasında çocuğu olan ebeveynlerin bakış açısıyla covıd-19 salgın sürecinin değerlendirilmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(6) , 328-349. https://dergipark.org.tr/tr/pub/asead/issue/55211/750920 adresinden erişilmiştir.
  • Mart, M. ve Kesicioğlu, O.S. (2020). Covıd-19 pandemi sürecinde ailelerin evde oyun oynamaya ilişkin görüşleri. TurkishStudies, 15(4), 945-958. doi:10.7827/TurkishStudies.44381
  • Miks, J. ve McIlwaine, J. (2020). Keepingtheworld’schildrenlearningthrough COVID-19. Researchreport. UNICEF. https://www.un_cef.org/coronav_rus/keep_ng-worlds-ch_ldren-learn_ng-through-cov_d-19 adresinden erişilmiştir.
  • Ozan-Leylum, Ş., Odabaşı, H. F., ve Kabakçı-Yurdakul, I. (2017). Eğitim ortamlarında durum çalışmasının önemi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - Journal of Qualitative Research in Education, 5(3), 369-385. www.enadonline.com doı : 10.14689/issn.2148- 2624.1.5c3s16m.
  • Sabates, R., Carter, E. ve Stern, J. M. B. (2021). Using educationaltransitionstoestimatelearninglossdueto COVID-19 schoolclosures: Thecase of Complementary Basic Education in Ghana. International Journal of Educational Development, 82, 1-9. doi: 10.1016/j.ijedudev.2021.102377
  • Sakarya, S. (2020, 18 Ağustos). Pandemide okul sağlığına ilişkin uzman görüşleri. Türk Tabiplari Birliği.
  • https://www.ttb.org.tr/userfiles/files/Pandemide%20Okul%20Sag%CC%86l%C4%B1g%CC%86%C4%B1.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Sarı, T. ve Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: sorunlar ve fırsatlar. TurkishStudies, 15(4), 959-975. doi:10.7827/TurkishStudies.44335
  • Sezgin, S. ve Fırat, M. (2020). Covid-19 pandemisinde uzaktan eğitime geçiş ve dijital uçurum tehlikesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 37-54. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1195678 adresinden erişilmiştir.
  • Sirem, Ö. ve Baş, Ö. (2020). Okuma güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri. TurkishStudies, 15(4), 993-1009. doi:10.7827/TurkishStudies.43346
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. (2019). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı
  • TC Sağlık Bakanlığı, (2020, Ekim). Covıd-19 salgın yönetimi ve çalışma rehberi Bilimsel Danışma Kurulu Çalışması. https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66393/covid-19-salgin-yonetimi-ve-calisma-rehberi.html adresinden erişilmiştir.
  • Türk Eğitim Derneği, (2020). Covıd 19 ve dünyada okulların durumu. https://tedmem.org/covid-19/covid-19-ve-dunyada-okullarin-durumu adresinden erişilmiştir.
  • Turan, S. (2020). Covıd-19 sürecinde okul müdürlerinin teknolojik liderliği. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 175-199 .doi:10.37669/milliegitim.788133ESCO talkswithRaulFigueroa, Minister of Education of Chile. https://en.unesco.org/fieldoffice/santiago/articles/minister-education-Chile-covid-19 adresinden erişilmiştir.
  • United Nations Educational, Scientifict and Cultural Organization. (2020, Nisan 15). How is Chilefacingthe COVID19 educationemergency? UN
  • World Health Organization.(2020). Coronavirusdisease (COVID-19) Pandemichttps://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019 adresinden erişildi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.

The Secondary School Teachers' Opinions About Experienced During the Pandemic Process from Online Training to Face-to-face Training

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 2, 297 - 326, 29.12.2022
https://doi.org/10.51725/etad.1134572

Öz

This research was applied to determine the situations about the transition from online education to face-to-face education during the pandemic process. With this purpose, the participants were asked questions about what happened in online education ,in the transition to face-to-face education,the measures taken in schools and the system suggestions that could be applied.The research was created within the qualitative design and the case study method was used.Participants were determined by maximum diversity sampling.The working group consists of 21 teachers working in different branches, different provinces, district centers ,villages. The data were analyzed by descriptive analysis method. The increase in individual differences among students has negatively affected the teachers' lesson planning, processing, measurement and evaluation processes. In this process, teachers provided compensatory training to compensate students' learning losses. Suggestions were made regarding the efficient planning of the education process in transition to face-to-face education and the precautions to be taken in schools.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2020). Salgın sürecinde uzaktan eğitim ve öğrenci başarısını değerlendirmeye ilişkin öğretmen görüşleri. Milli Eğitim Dergisi,49(1), 253-271. doi: 10.37669/milliegitim.781998
  • Adıgüzel, O.C.(2016).Eğitim Programlarının Geliştirilmesinde İhtiyaç Analizi El Kitabı. Ankara: Anı
  • Aktaş-Salman, U. (2021, Mart 26). Türkiye’de Koronavirüsün Eğitime Etkileri VIII | Seyreltilmiş yüz yüze eğitim nasıl geçiyor? Eğitim Reformu Girişimi. https://www.egitimreformugirisimi.org/turkiyede-koronavirusun-egitime-etkileri-viii-seyreltilmis-yuz-yuze-egitim-nasil-geciyor/ adresinden erişilmiştir.
  • Altıntaş Yüksel, E.(2021).Sınıf öğretmenlerinin covid-19 salgını sürecinde çevrim içi ders-uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Ulakbilge, 57, 291–303.doi:10.7816/ulakbilge-09-57-11
  • Altıparmak, M., Dürdane-Kurt, İ. ve Kapıdere, M. (2011-2-4 Şubat). E-öğrenme ve uzaktan eğitimde açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemleri. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri Kitabı. İnönü Üniversitesi, Malatya. Arslan, K., Görgülü-Arı A. ve Hayır-Kanat, M. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde verilen uzaktan eğitim hakkında veli görüşleri. Ulakbilge, 57, 192–206. doi:10.7816/ulakbilge-09-57-03
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. TurkishStudies, 15(4), 109-129. doi:10.7827/TurkishStudies.43502
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (covıd-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2) , 368-397. https://dergipark.org.tr/tr/pub/egitim/issue/54643/753149 adresinden erişilmiştir.
  • Batdal-Karaduman,G., Akşak-Ertaş, Z. ve Baytar-Duran, S. (2021). Uzaktan eğitim yolu ile gerçekleştirilen matematik derslerine ilişkin öğretmen deneyimlerinin incelenmesi. International PrimaryEducationalResearchJournal, 5(1),1-17. doi:10.38089/iperj.2021.42
  • Bayburtlu, Y.S. (2020). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. TurkishStudies, 15(4), 131-151. doi:10.7827/TurkishStudies.44460
  • Baz, B. (2021). Covıd-19 salgını sürecinde öğrencilerin olası öğrenme kayıpları üzerine bir değerlendirme. Temel Eğitim, 3(1), 25-35. doi:10.52105/temelegitim.3.1.3
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23. doi:10.29065/usakead.777652
  • Bulunuz, N. ve Ünal, M. (2020). Covıd-19 salgını döneminde yürütülen uzaktan eğitim çalışmalarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi ve sonraki sürece ilişkin öneriler. Milli Eğitim Dergisi, 49(1) , 343-369. doi:10.37669/milliegitim.775521
  • Canpolat, U. ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 74-109. https://dergipark.org.tr/tr/pub/auad/issue/60075/840233 adresinden erişilmiştir.
  • Çakın, M. ve Külekçi-Akyavuz, E. (2020). Covid-19 salgınının eğitime etkisi konusunda okul yöneticilerinin görüşleri. TurkishStudies, 15(4), 723-737.doi: 10.7827/TurkishStudies.44140
  • Çelikdemir, K.(2020). Covid 19 salgında öğrenmenin sürdürülmesi. TEDMEM. https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgininda-ogrenmenin-surdurulmesi adresinden erişilmiştir.
  • Çetinkaya-Aydın, G. (2020). Covıd-19 salgını sürecinde öğretmenler. TEDMEM. https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgini-sure-cinde-ogretmenler adresinden erişilmiştir.
  • Dağdeviren-Ertaş, B. ve Yüner, B. (2021).Milli eğitim bakanlığının kriz yönetimine ilişkin öğretmen ve müdür görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Üniversitesi, SBE Dergisi, 11(1),182-196. doi:10.30783/nevsosbilen.871551
  • Dikmen, S. ve Bahçeci, F. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde yükseköğretim kurumlarının uzaktan eğitime yönelik stratejileri: Fırat Üniversitesi örneği. TurkishJournal of EducationalStudies, 7(2), 78-98 . doi:10.33907/turkjes.721685
  • Erbaş, Y. (2021). Covid-19 salgını döneminde eğitim: ilk okuma yazma öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(2), 360-380. doi: 10.16916/aded.851724
  • Ergüney, M. (2015). Uzaktan eğitimin geleceği: MOOC (Massıveopenonlınecourse). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(4)4, 15-22.
  • https://www.researchgate.net/profile/MerveErgueney/publication/347999915_UZAKTAN_EGITIMIN_GELECEGI_MOOC_MASSIVE_OPEN_ONLINE_COURSE/links/5ff2fea9a6fdccdcb82b06e6/UZAKTAN-EGITIMIN-GELECEGI-MOOC-MASSIVE-OPEN-ONLINE-COURSE.pdfadresinden erişilmiştir.
  • Gören, S., Gök, F., Yalçın, M., Göregen, F. Ve Çalışkan, M. (2020). Küresel salgın sürecinde uzaktan eğitimin değerlendirilmesi: Ankara örneği. Milli Eğitim Dergisi, 49(1) ,69-94. doi:10.37669/milliegitim.787145
  • Görgülü-Arı, A. ve Hayır-Kanat, M. (2020). Covid-19 (koronavirüs) üzerine öğretmen adaylarının görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Salgın Hastalıklar Özel Sayısı, 459-492. https://dergipark.org.tr/tr/pub/yyusbed/issue/56115/772126 adresinden erişilmiştir.
  • Günay, T. (2020, Ağustos 18). Pandemide okul sağlığına ilişkin uzman görüşleri. Türk Tabiplari Birliği.
  • https://www.ttb.org.tr/userfiles/files/Pandemide%20Okul%20Sag%CC%86l%C4%B1g%CC%86%C4%B1.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Huang, R.H.,Liu, D.J., Tlili, A., Yang, J.F ve Wang, H.H., (2020). Handbook on facilitatingflexiblelearningduringeducationaldisruption: TheChineseexperience in maintainingundisruptedlearning in COVID-19 outbreak. Beijing: Smart Learning Institute of Beijing Normal University, 1-54.
  • Huber, S.G. ve Helm, C. (2020). COVID-19 and schooling: evaluation, assessment and accountability in times of crises—reactingquicklytoexplorekeyissuesforpolicy, practice and researchwiththeschoolbarometer. EducationalAssessment, Evaluation and Accountability, 32(2), 237-270. (2020). doi:/10.1007/s11092-020-09322-y
  • Kaplan, P. (2020, Ekim 5). Seyreltilmiş yüz yüze eğitim bu sistem ve bu müfredatla mı olacak? http://www.pervinkaplan.com/detay/seyreltilmis-yuz-yuze-egitim-bu-sistem-ve-bu-mufredatla-mi-olacak/13609 adresinden erişilmiştir.
  • Karaca, İ., Karaca, N., Karamustafaoğlu, N. ve Özcan, M. (2021). Öğretmenlerin uzaktan eğitimin yararına ilişkin algılarının incelenmesi. Humanistic Perspective, 3(1), 209-224. doi:10.47793/hp.844113
  • Karacaoğlu, M., Karakuş, N., Esendemir, N. ve Ucuzsatar, N.(2021). Uzaktan eğitim üzerine bir araştırma: “Türkçe öğretmenleriyle mülakatlar”. International Journal of Language Academy, 9(1), 124-144. doi:10.29228/ijla.48641
  • Karadağ, E. ve Yucel, C. (2020). Yeni tip koronavirüspandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192. doi:10.2399/yod.20.730688
  • Karip, E. (2020). Covıd 19:Okulların Kapatılması ve Sonrası. TEDMEM. https://tedmem.org/vurus/covid-19-okullarin-kapatilmasi-ve-sonrasi adresinden erişilmiştir.
  • Karip, E. ve Çelikdemir, K. (2020, 4 Mayıs). Okulları yeniden açmak: ne zaman, kim için ve nasıl? TEDMEM. https://tedmem.org/covid-19/okullari-yeniden-acmak-ne-zaman-kim-icin-nasil? adresinden erişilmiştir.
  • Kavuk, E. ve Demirtaş, H. (2021). Covıd-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan öğretimde yaşadığı zorluklar. E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi, 1(1), 55-73.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem
  • Kaynar, H., Kurnaz, A., Doğrukök, B. ve Şentürk-Barışık, C. (2020). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. TurkishStudies, 15(7), 3269-3292. doi.:10.7827/TurkishStudies.44486
  • Kuhfeld, M. ve Tarasawa, B. (2020). The COVID-19 slide: Whatsummerlearningloss can tell us aboutthepotentialimpact of schoolclosures on studentacademicachievement.https://www.nwea.org/content/uploads/2020/04/KAP5122-Collaborative-Brief_Covid19-Slide-APR20_FW.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Kuhfeld, M.,Soland, J., Tarasawa, B., Johnson, A., Ruzek, E. ve Liu, J. (2020). Projectingthepotentialimpact of COVID-19 schoolclosures on academicachievement. EducationalResearcher, 49(8), 549–565. doi: 10.3102/0013189X20965918
  • Kurt, M.E., Korkutan, M. ve Yetiz, P. (2020). Covid-19 sonrası Türkiye’de okul sağlığının geleceği. Şehir ve Medeniyet Dergisi, 543-555. http://www.sehirvemedeniyetdergisi.org adresinden erişildi.
  • Kurt-Demirbaş, N. ve Sevgili-Koçak, S . (2020). 2-6 yaş arasında çocuğu olan ebeveynlerin bakış açısıyla covıd-19 salgın sürecinin değerlendirilmesi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(6) , 328-349. https://dergipark.org.tr/tr/pub/asead/issue/55211/750920 adresinden erişilmiştir.
  • Mart, M. ve Kesicioğlu, O.S. (2020). Covıd-19 pandemi sürecinde ailelerin evde oyun oynamaya ilişkin görüşleri. TurkishStudies, 15(4), 945-958. doi:10.7827/TurkishStudies.44381
  • Miks, J. ve McIlwaine, J. (2020). Keepingtheworld’schildrenlearningthrough COVID-19. Researchreport. UNICEF. https://www.un_cef.org/coronav_rus/keep_ng-worlds-ch_ldren-learn_ng-through-cov_d-19 adresinden erişilmiştir.
  • Ozan-Leylum, Ş., Odabaşı, H. F., ve Kabakçı-Yurdakul, I. (2017). Eğitim ortamlarında durum çalışmasının önemi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi - Journal of Qualitative Research in Education, 5(3), 369-385. www.enadonline.com doı : 10.14689/issn.2148- 2624.1.5c3s16m.
  • Sabates, R., Carter, E. ve Stern, J. M. B. (2021). Using educationaltransitionstoestimatelearninglossdueto COVID-19 schoolclosures: Thecase of Complementary Basic Education in Ghana. International Journal of Educational Development, 82, 1-9. doi: 10.1016/j.ijedudev.2021.102377
  • Sakarya, S. (2020, 18 Ağustos). Pandemide okul sağlığına ilişkin uzman görüşleri. Türk Tabiplari Birliği.
  • https://www.ttb.org.tr/userfiles/files/Pandemide%20Okul%20Sag%CC%86l%C4%B1g%CC%86%C4%B1.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Sarı, T. ve Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: sorunlar ve fırsatlar. TurkishStudies, 15(4), 959-975. doi:10.7827/TurkishStudies.44335
  • Sezgin, S. ve Fırat, M. (2020). Covid-19 pandemisinde uzaktan eğitime geçiş ve dijital uçurum tehlikesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 37-54. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1195678 adresinden erişilmiştir.
  • Sirem, Ö. ve Baş, Ö. (2020). Okuma güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri. TurkishStudies, 15(4), 993-1009. doi:10.7827/TurkishStudies.43346
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. (2019). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı
  • TC Sağlık Bakanlığı, (2020, Ekim). Covıd-19 salgın yönetimi ve çalışma rehberi Bilimsel Danışma Kurulu Çalışması. https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66393/covid-19-salgin-yonetimi-ve-calisma-rehberi.html adresinden erişilmiştir.
  • Türk Eğitim Derneği, (2020). Covıd 19 ve dünyada okulların durumu. https://tedmem.org/covid-19/covid-19-ve-dunyada-okullarin-durumu adresinden erişilmiştir.
  • Turan, S. (2020). Covıd-19 sürecinde okul müdürlerinin teknolojik liderliği. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 175-199 .doi:10.37669/milliegitim.788133ESCO talkswithRaulFigueroa, Minister of Education of Chile. https://en.unesco.org/fieldoffice/santiago/articles/minister-education-Chile-covid-19 adresinden erişilmiştir.
  • United Nations Educational, Scientifict and Cultural Organization. (2020, Nisan 15). How is Chilefacingthe COVID19 educationemergency? UN
  • World Health Organization.(2020). Coronavirusdisease (COVID-19) Pandemichttps://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019 adresinden erişildi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sevil Filiz 0000-0002-4955-4405

Fatma Gökmen 0000-0003-2099-5298

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 22 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Filiz, S., & Gökmen, F. (2022). Pandemi Sürecinde Ortaokul Öğretmenlerinin Online Eğitimden Yüz Yüze Eğitime Geçişlerde Yaşananlara İlişkin Görüşleri. Eğitim Ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 9(2), 297-326. https://doi.org/10.51725/etad.1134572