Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Akademik Başarıları ile Akademik Erteleme Davranışı, Dijital Oyun Oynama Motivasyonları ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişki
Yıl 2023,
Cilt: 10 Sayı: 2, 224 - 236, 31.12.2023
Saghar Nabdel
,
Nuri Can Aksoy
,
Cengiz Çinar
Öz
Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin matematik dersindeki akademik
başarılarının, problem çözme becerileri, akademik erteleme davranışları ve dijital
oyun oynama motivasyonları ile yordama düzeylerinin incelenmesidir. Bu
araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırma kapsamında ortaokulda öğrenimine devam eden 1074
katılımcıya ulaşılmıştır. Veri toplama araçları dijital oyun oynama motivasyonu,
akademik erteleme ve problem çözme becerilerine yönelik ölçekler kullanılmıştır.
Öğrencilerin akademik başarıları için karne notları değerlendirilmiştir.
Araştırmanın bulguları başarının problem çözme becerisi tarafından doğrudan
yordama etkisine sahip olduğunu, akademik erteleme ile dijital oyun oynama
motivasyonunun başarıya aracılık etkisi olduğunu göstermektedir.
Kaynakça
- Ağırgöl, M. (2020). Fen bilgisi öğretiminde eğitsel dijital oyun kullanımının öğrenci akademik başarısına, bilgi
kalıcılığına ve tutumuna etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Fen
Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
- Akın, F. A., & Atıcı., B. (2015). Oyun tabanlı öğrenme ortamlarının öğrenci başarısına ve görüşlerine
etkisi. Turkish Journal of Educational Studies, 2(2), 75-102.
- Altun, M. (1995). “İlkokul 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Davranışları Üzerine Bir Çalışma”.
Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
- Altun, M. (2005). Matematik öğretimi. Bursa: Erkam.
- Asmundis, R. D., Bitonto, P. E., D’Aprile, G., & Severino, A. U. (2015). Social, constructivist and informal
learning processes: together on the edge for designing digital game-based learning
environments. The Italian e-Learning Association Journal, 11(3), 23-39.
- Baker, J. D. (1996). Students’ difficulties with proof by mathematical induction, The Annual Meeting of
American Educational Research Association. Amerikan Eğitim Araştırmaları Derneği Yıllık
Toplantısın’da sunulmuş bildiri, New York.
- Baki, A., & Kutluca, T. (2009a), 10. sınıf matematik dersinde zorlanılan konular hakkında öğrencilerin,
öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi,
17(2), 609–624.
- Bottino, R.M., Ferlino, L., Ott, M., & Travella, M. (2006). Developing strategic and reasoning abilities
with computer games at primary school level. Computers & Education, doi:
10.1016/j.compedu.2006.02.003
- Cömert, A. (2020). Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme Yöntemiyle Tasarlanan ve Uygulanan Problem Çözme
Etkinliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim
Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
- Çakırer, B. H. (2017). Öğrenme serüveninde bilgiler âlemine oyun ile seyahat: Oyun temelli eğitim programları.
Erken çocukluk eğitimi mozaiği. Ankara: Nobel.
- Çakmak, M. (2000). İlköğretimde matematik öğretimi ve aktif öğrenme teknikleri. Gazi Üniversitesi Gazi
Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3),119-131.
- Çetin, E. (2013). Tanımlar ve temel kavramlar, Eğitsel dijital oyunlar. Ocak, M.A. (Ed.), Ankara: Pegem
Akademi.
- Çetinkaya, L. (2019). Mobil uygulamalar aracılığıyla probleme dayalı matematik öğretiminin başarıya
etkisi. Eğitim ve Bilim, 44(197).
- Demir, G. T., & Hazar, Z. (2018). Dijital oyun oynama motivasyonu ölçeği DOOMÖ: Geçerlik ve
güvenirlik çalışması. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(2), 128-139.
- Demir, Y., & Kutlu, M. (2017). İnternet bağımlılığı, akademik erteleme ve akademik başarı arasındaki
ilişkiler. The Journal of Academic Social Science Studies, 61, 91-105.
- Demirel, Ö. (1999). Planlamadan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: Pegem Akademi.
- Dikici, R., & İşleyen, T. (2004). Bağıntı ve fonksiyon konusundaki öğrenme güçlüklerinin bazı
değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 105.
- Durmuş, S. (2004), Matematikte öğrenme güçlüklerinin saptanması üzerine bir çalışma, Kastamonu
Eğitim Dergisi, 12(1), 125-128.
- Ebner, M. & Holzinger, A. (2007). Successful implementation of user-centered game Based learning in
highereducation. An examplefrom civil engineering. Computers, Education, 49(3), 873-890
- Erekmekçi, M., & Fidan, Ş. (2012). Oyunun tasarım platformları: oyunun eğitim ve kültüre
etkisi. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 851-861.
- Ferrari, J. R., Johnson, J. L., & McCown, W. G. (1995). Procrastination and task avoidance: Theory, research,
and treatment. New York: Plenum Press.
- Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (Vol.
7, p. 429). New York: McGraw-hill.
- Go, M., Golbin Jr, R., Velos, S., Dayupay, J., Dionaldo, W., Cababat, F., & Ocampo, L. (2022). Evaluating
digital mathematical games in improving the basic mathematical skills of university
students. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 1-23.
- Gökçearslan, Ş. & Durakoğlu, A. (2014). Ortaokul öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağımlılık
düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
Dergisi, 23(14), 419-435.
- Gürbüz, K. & Karataş, S. (2019). Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışı Ölçeği:
Geçerlilik ve Güvenirlilik Çalışması. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 9(1), 93-
113.
- Horzum, M., Ayas, T., & Çakır-Balta, Ö. (2008). Çocuklar için bilgisayar oyun bağımlılığı ölçeği
[Computer game addiction scale for children]. Turkish Psychological Counseling and Guidance
Journal, 3(30), 76-88.
- İlhan, A., Gemcioğlu, M., & Poçan, S. (2021). Ortaokul öğrencilerinin matematik tutumu ve problem
çözmeye yönelik algılarının matematik başarılarıyla ilişkisi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 1-15.
- Kayalı, U. (2011). Bilgisayar oyunları ile çocuk ve ergenlerdeki psikopatoloji arasındaki ilişkinin araştırılması.
Uzmanlık Tezi. İstanbul Üniversitesi Cerrah Paşa Tıp Fakültesi Çocuk Ruh Sağlığı ve
Hastalıkları Anabilim Dalı, İstanbul.
- Kula, A., & Erdem, M. (2005). Öğretimsel bilgisayar oyunlarının temel aritmetik işlem becerilerinin
gelişimine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005(29), 127-136.
- Kuş, Ö. A. (2023). İnteraktif bir iletişim alanı olarak dijital oyunlar; oyun oynama motivasyonlarının dijital oyun
bağımlılığına etkileri üzerine bir araştırma Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü, İstanbul.
- Mohd, N., Mahmood, T., & Ismail, M. N. (2011). Factors that influence students in mathematics
achievement. International Journal of Academic Research, 3(3), 49-54.
- Moyer-Packenham, P. S., Lommatsch, C. W., Litster, K., Ashby, J., Bullock, E. K., Roxburgh, A. L., ...
Jordan, K. (2019). How design features in digital math games support learning and mathematics
connections. Computers in Human Behavior, 91, 316-332. https://doi.org/10.1016/j.chb.2018.09.036
- Öndeş, K. M. (2022). İlkokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıkları ile matematik başarıları ve motivasyonları
arasındaki ilişki. Doktora Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
Niğde.
- Özpınar, İ. (2012). 6-8. sınıflar matematik öğretim programında yer alan becerileri ölçmeye yönelik ölçek
geliştirme çalışması. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
Trabzon.
- Özsoy, G. (2005). Problem çözme becerisi ile matematik başarısı arasındaki ilişki. Gazi Üniversitesi Gazi
Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 179-190.
- Prensky, M. (2001). Digital game-based learning. McGraw-Hill: New York.
- Senecal, C., Julien, E. and Guay, F., (2003). Role conflict and academic procrastination: A selfdetermination perspective. European Journal of Social Psychology, 33(1), 135-145
- Tall, D., & Razali, M. R. (1993). Diagnosing students’ difficulties in learning mathematics. International
Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 24(2), 209-222.
- Taşdemir, M. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Nobel.
- Tatar, E., Okur, M., & Tuna, A. (2008). Ortaöğretim matematiğinde öğrenme güçlüklerinin
saptanmasına yönelik bir çalışma. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 507-
516.
- Taylan, H., Kara, H. & Durğun, A. (2017). Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama
Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri Üzerine Bir Araştırma. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar
Dergisi, 3 (1), 78-87.
- Umay, A. (1996). Matematik eğitimi ve ölçülmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 145-
149.
- Yağız, E. (2007). Oyun-Tabanlı Öğrenme Ortamlarının İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Dersindeki
Başarıları ve Öz-yeterlilik Algıları Üzerindeki Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi,
Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Yalçın, Ş. (2023). Ortaokul öğrencilerinde akademik erteleme davranışı ile dijital oyun bağımlılığı arasındaki
ilişkide akademik motivasyonsuzluğun aracı rolü. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim
Bilimleri Enstitüsü, Konya.
- Yang, Y. T. C. (2012). Building virtual cities, inspiring intelligent citizens: Digital games for developing
students’ problem solving and learning motivation. Computers & Education, 59(2), 365-377. doi:
10.1016/j.compedu.2012.01.012
- Yıldırım, E. (2016). Dijital oyun tasarım programlarının eğitimde önemi. Mesleki Bilimler Dergisi (MBD),
5(2).
- Yıldızlar, M. (1999). “İlkokul 1., 2. ve 3. Sınıf Öğrencilerinde Problem Çözme Davranışlarının Öğretiminin
Problem Çözmedeki Başarıya ve Matematiğe Olan Tutuma Etkisi”. (Yayımlanmamış Doktora Tezi),
Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
- Zachariades, T., Christou, C., & Papageorgiou, E. (2002, July). The difficulties and reasoning of
undergraduate mathematics students in the identification of functions. In Proceedings in the 10th
ICME Conference, Crete, Greece (Vol. 3).
- Zafran, L. (2010). Why math tutoring may not have the expected results, and why ıt ıs hard for students to catch
up. USA: America’s (Math) Education Crisis
The Relationship Between Academic Achievement in Mathematics Course, Academic Procrastination, Digital Game Playing Motivation and Problem-Solving Skill of Middle School Students
Yıl 2023,
Cilt: 10 Sayı: 2, 224 - 236, 31.12.2023
Saghar Nabdel
,
Nuri Can Aksoy
,
Cengiz Çinar
Öz
The aim of this study is to examine the predictive levels of middle school students'
academic achievements in mathematics in relation to their problem-solving skills,
academic procrastination behaviors, and motivation for playing digital games. In
this research, a quantitative research method, specifically the correlational survey
model, was employed. A total of 1074 participants continuing their education in
middle school were reached within the scope of the study. Data collection tools
included scales for digital game playing motivation, academic procrastination,
and problem-solving skills. Report card grades were evaluated for students'
academic achievements. The findings of the research indicate that success is
directly predicted by problem-solving skills and that academic procrastination
and motivation for playing digital games mediate the effect on success.
Etik Beyan
Çalışmanın etik kurul izni Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü etiği kurulu, 25.01.2022 tarih ve 02 sayılı
kararı ile alınmıştır.
Kaynakça
- Ağırgöl, M. (2020). Fen bilgisi öğretiminde eğitsel dijital oyun kullanımının öğrenci akademik başarısına, bilgi
kalıcılığına ve tutumuna etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Fen
Bilimleri Enstitüsü, Erzincan.
- Akın, F. A., & Atıcı., B. (2015). Oyun tabanlı öğrenme ortamlarının öğrenci başarısına ve görüşlerine
etkisi. Turkish Journal of Educational Studies, 2(2), 75-102.
- Altun, M. (1995). “İlkokul 3., 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Problem Çözme Davranışları Üzerine Bir Çalışma”.
Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
- Altun, M. (2005). Matematik öğretimi. Bursa: Erkam.
- Asmundis, R. D., Bitonto, P. E., D’Aprile, G., & Severino, A. U. (2015). Social, constructivist and informal
learning processes: together on the edge for designing digital game-based learning
environments. The Italian e-Learning Association Journal, 11(3), 23-39.
- Baker, J. D. (1996). Students’ difficulties with proof by mathematical induction, The Annual Meeting of
American Educational Research Association. Amerikan Eğitim Araştırmaları Derneği Yıllık
Toplantısın’da sunulmuş bildiri, New York.
- Baki, A., & Kutluca, T. (2009a), 10. sınıf matematik dersinde zorlanılan konular hakkında öğrencilerin,
öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi,
17(2), 609–624.
- Bottino, R.M., Ferlino, L., Ott, M., & Travella, M. (2006). Developing strategic and reasoning abilities
with computer games at primary school level. Computers & Education, doi:
10.1016/j.compedu.2006.02.003
- Cömert, A. (2020). Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme Yöntemiyle Tasarlanan ve Uygulanan Problem Çözme
Etkinliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi. Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim
Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
- Çakırer, B. H. (2017). Öğrenme serüveninde bilgiler âlemine oyun ile seyahat: Oyun temelli eğitim programları.
Erken çocukluk eğitimi mozaiği. Ankara: Nobel.
- Çakmak, M. (2000). İlköğretimde matematik öğretimi ve aktif öğrenme teknikleri. Gazi Üniversitesi Gazi
Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3),119-131.
- Çetin, E. (2013). Tanımlar ve temel kavramlar, Eğitsel dijital oyunlar. Ocak, M.A. (Ed.), Ankara: Pegem
Akademi.
- Çetinkaya, L. (2019). Mobil uygulamalar aracılığıyla probleme dayalı matematik öğretiminin başarıya
etkisi. Eğitim ve Bilim, 44(197).
- Demir, G. T., & Hazar, Z. (2018). Dijital oyun oynama motivasyonu ölçeği DOOMÖ: Geçerlik ve
güvenirlik çalışması. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 12(2), 128-139.
- Demir, Y., & Kutlu, M. (2017). İnternet bağımlılığı, akademik erteleme ve akademik başarı arasındaki
ilişkiler. The Journal of Academic Social Science Studies, 61, 91-105.
- Demirel, Ö. (1999). Planlamadan değerlendirmeye öğretme sanatı. Ankara: Pegem Akademi.
- Dikici, R., & İşleyen, T. (2004). Bağıntı ve fonksiyon konusundaki öğrenme güçlüklerinin bazı
değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 105.
- Durmuş, S. (2004), Matematikte öğrenme güçlüklerinin saptanması üzerine bir çalışma, Kastamonu
Eğitim Dergisi, 12(1), 125-128.
- Ebner, M. & Holzinger, A. (2007). Successful implementation of user-centered game Based learning in
highereducation. An examplefrom civil engineering. Computers, Education, 49(3), 873-890
- Erekmekçi, M., & Fidan, Ş. (2012). Oyunun tasarım platformları: oyunun eğitim ve kültüre
etkisi. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(1), 851-861.
- Ferrari, J. R., Johnson, J. L., & McCown, W. G. (1995). Procrastination and task avoidance: Theory, research,
and treatment. New York: Plenum Press.
- Fraenkel, J. R., Wallen, N. E., & Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (Vol.
7, p. 429). New York: McGraw-hill.
- Go, M., Golbin Jr, R., Velos, S., Dayupay, J., Dionaldo, W., Cababat, F., & Ocampo, L. (2022). Evaluating
digital mathematical games in improving the basic mathematical skills of university
students. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 1-23.
- Gökçearslan, Ş. & Durakoğlu, A. (2014). Ortaokul öğrencilerinin bilgisayar oyunu bağımlılık
düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
Dergisi, 23(14), 419-435.
- Gürbüz, K. & Karataş, S. (2019). Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışı Ölçeği:
Geçerlilik ve Güvenirlilik Çalışması. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 9(1), 93-
113.
- Horzum, M., Ayas, T., & Çakır-Balta, Ö. (2008). Çocuklar için bilgisayar oyun bağımlılığı ölçeği
[Computer game addiction scale for children]. Turkish Psychological Counseling and Guidance
Journal, 3(30), 76-88.
- İlhan, A., Gemcioğlu, M., & Poçan, S. (2021). Ortaokul öğrencilerinin matematik tutumu ve problem
çözmeye yönelik algılarının matematik başarılarıyla ilişkisi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 1-15.
- Kayalı, U. (2011). Bilgisayar oyunları ile çocuk ve ergenlerdeki psikopatoloji arasındaki ilişkinin araştırılması.
Uzmanlık Tezi. İstanbul Üniversitesi Cerrah Paşa Tıp Fakültesi Çocuk Ruh Sağlığı ve
Hastalıkları Anabilim Dalı, İstanbul.
- Kula, A., & Erdem, M. (2005). Öğretimsel bilgisayar oyunlarının temel aritmetik işlem becerilerinin
gelişimine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2005(29), 127-136.
- Kuş, Ö. A. (2023). İnteraktif bir iletişim alanı olarak dijital oyunlar; oyun oynama motivasyonlarının dijital oyun
bağımlılığına etkileri üzerine bir araştırma Doktora Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü, İstanbul.
- Mohd, N., Mahmood, T., & Ismail, M. N. (2011). Factors that influence students in mathematics
achievement. International Journal of Academic Research, 3(3), 49-54.
- Moyer-Packenham, P. S., Lommatsch, C. W., Litster, K., Ashby, J., Bullock, E. K., Roxburgh, A. L., ...
Jordan, K. (2019). How design features in digital math games support learning and mathematics
connections. Computers in Human Behavior, 91, 316-332. https://doi.org/10.1016/j.chb.2018.09.036
- Öndeş, K. M. (2022). İlkokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılıkları ile matematik başarıları ve motivasyonları
arasındaki ilişki. Doktora Tezi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
Niğde.
- Özpınar, İ. (2012). 6-8. sınıflar matematik öğretim programında yer alan becerileri ölçmeye yönelik ölçek
geliştirme çalışması. Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,
Trabzon.
- Özsoy, G. (2005). Problem çözme becerisi ile matematik başarısı arasındaki ilişki. Gazi Üniversitesi Gazi
Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 179-190.
- Prensky, M. (2001). Digital game-based learning. McGraw-Hill: New York.
- Senecal, C., Julien, E. and Guay, F., (2003). Role conflict and academic procrastination: A selfdetermination perspective. European Journal of Social Psychology, 33(1), 135-145
- Tall, D., & Razali, M. R. (1993). Diagnosing students’ difficulties in learning mathematics. International
Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 24(2), 209-222.
- Taşdemir, M. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Nobel.
- Tatar, E., Okur, M., & Tuna, A. (2008). Ortaöğretim matematiğinde öğrenme güçlüklerinin
saptanmasına yönelik bir çalışma. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 507-
516.
- Taylan, H., Kara, H. & Durğun, A. (2017). Ortaokul ve Lise Öğrencilerinin Bilgisayar Oyunu Oynama
Alışkanlıkları ve Oyun Tercihleri Üzerine Bir Araştırma. PESA Uluslararası Sosyal Araştırmalar
Dergisi, 3 (1), 78-87.
- Umay, A. (1996). Matematik eğitimi ve ölçülmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 145-
149.
- Yağız, E. (2007). Oyun-Tabanlı Öğrenme Ortamlarının İlköğretim Öğrencilerinin Bilgisayar Dersindeki
Başarıları ve Öz-yeterlilik Algıları Üzerindeki Etkileri. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi,
Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
- Yalçın, Ş. (2023). Ortaokul öğrencilerinde akademik erteleme davranışı ile dijital oyun bağımlılığı arasındaki
ilişkide akademik motivasyonsuzluğun aracı rolü. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Eğitim
Bilimleri Enstitüsü, Konya.
- Yang, Y. T. C. (2012). Building virtual cities, inspiring intelligent citizens: Digital games for developing
students’ problem solving and learning motivation. Computers & Education, 59(2), 365-377. doi:
10.1016/j.compedu.2012.01.012
- Yıldırım, E. (2016). Dijital oyun tasarım programlarının eğitimde önemi. Mesleki Bilimler Dergisi (MBD),
5(2).
- Yıldızlar, M. (1999). “İlkokul 1., 2. ve 3. Sınıf Öğrencilerinde Problem Çözme Davranışlarının Öğretiminin
Problem Çözmedeki Başarıya ve Matematiğe Olan Tutuma Etkisi”. (Yayımlanmamış Doktora Tezi),
Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
- Zachariades, T., Christou, C., & Papageorgiou, E. (2002, July). The difficulties and reasoning of
undergraduate mathematics students in the identification of functions. In Proceedings in the 10th
ICME Conference, Crete, Greece (Vol. 3).
- Zafran, L. (2010). Why math tutoring may not have the expected results, and why ıt ıs hard for students to catch
up. USA: America’s (Math) Education Crisis