Bu korelasyonel çalışma, okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik davranışları ile zümre öğretmenler arasındaki iş birliği davranışları arasındaki ilişkiyi öğretmen algılarına göre incelemektedir. Araştırmanın örneklemi kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle belirlenmiş olup Ankara ili merkez ilçelerindeki kamu ilk ve ortaokullarında görev yapan 403 öğretmenden oluşmuştur. Araştırmada veriler "Öğretim Liderliği Davranışı Ölçeği" ve "Grup Öğretmenlerinin İş birliği Düzeyini Belirleme Ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmış, korelasyon ve hiyerarşik regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin algılarına göre müdürlerin yüksek düzeyde öğretimsel liderlik davranışları sergilediklerini göstermektedir. Benzer şekilde öğretmenlerin iş birliği davranışları da yüksektir. Yöneticilerin öğretimsel liderliği ile öğretmenlerin iş birlikçi davranışları arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Regresyon sonuçlarına göre müdürlerin öğretimsel liderlik davranışları öğretmen iş birliğini anlamlı düzeyde yordamaktadır. Sonuçlara dayalı olarak geleceğe yönelik bazı çıkarımlarda bulunularak araştırmacılara ve uygulayıcılara önerilerde bulunulmuştur.
This correlational study examines the relationship between the instructional leadership behaviors of school administrators and the collaboration behaviors among the teachers in the same branch according to teachers' perceptions. The research sample was determined by an easily accessible sampling method and consisted of 403 teachers working in public primary and secondary schools in the central districts of Ankara. The data in the study were collected using the "Instructional Leadership Behavior Scale" and "Scale for Determining the Level of Collaboration of Group Teachers." Mean and standard deviation values were calculated in the data analysis, and correlation and hierarchical regression analyses were conducted. The study results show that principals exhibit high levels of instructional leadership behaviors according to teachers' perceptions. Similarly, teachers' collaboration behaviors are also high. A positive and significant relationship was found between principals' instructional leadership and teachers' collaborative behaviors. According to the regression results, principals' instructional leadership behaviors significantly predicted teacher collaboration. Based on the results, some implications for the future were made, and suggestions were made to researchers and practitioners.
Instructional Leadership Teacher Collaboration Principal Teacher
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 15 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.