Bu çalışmanın amacı farklı öğrenme stillere sahip öğrencilerin eş zamanlı sunulan çevrimiçi öğrenme nesnelerine yönelik tercihlerini, bu nesneleri kullanma sıklıkları bağlamında incelemektir. İlişkisel tarama modellerinden tekil tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen çalışmanın katılımcılarını, 103 üçüncü sınıf lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Nicel verileri destelemek amacı ile de odak grup görüşmesi yardımıyla nitel veriler toplanmıştır. “Mysql ile temel veri tabanı işlemleri” dersine yönelik öğretim elemanı tarafından dört farklı çevrimiçi öğrenme nesnesi (video konu anlatımları, sesli konu anlatımları, PDF Konu anlatımları ve konu kavrama testleri) hazırlanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre öğrencilerin çevrimiçi ortamda en çok video konu anlatımlarını tercih ettikleri görülmüştür. Kullanma sıklıkları bakımından algısal öğrenciler öncelikli olarak video konu anlatımlarını ve konu kavrama testlerini tercih etmişlerdir. Görsel öğrenciler çalışmada sunulan bütün materyalleri neredeyse eşit sıklıkta kullanmayı tercih ederken aktif ve sıralı öğrenciler çalışmada sunulan tüm öğrenme nesnelerini çok düşük sıklıkta kullanmışlardır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |