Bu araştırma ile “Öğretmenlik Uygulaması Dersi” için tasarlanan Moodle tabanlı bir sistemin kullanışlılığının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda açık kaynak kodlu öğrenme yönetim sistemlerinden Moodle 2.8 sürümü kullanılarak bir Öğretmenlik Uygulaması Yönetim Sistemi (OUYS) sayfası tasarlanmıştır. Araştırma, Pedagojik Formasyon Eğitimi alan 32 öğretmen adayı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde öğrenim gören 24 öğretmen adayı, dersten sorumlu 6 öğretim elemanı ve çeşitli okullarda görev yapan 10 uygulama öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırma bir dönem boyunca OUYS platformunu kullanan katılımcıların hazırlanan platform üzerindeki görüşlerini tespit etmeyi amaçlayan tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmada “Web Tabanlı Okul Deneyimi Sistemi Kullanışlılık Ölçeği” ve OUYS platformundan elde edilen “Sistem Kayıtları” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde; frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma istatistikleri kullanılmıştır. OUYS platformunu kullanan katılımcıların, uygulama sürecinden sonra platformun öğretmenlik uygulaması dersi için kullanışlılığı yüksek bir öğrenme çevresi olduğu yönünde görüş bildirdikleri görülmüştür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |