Bu çalışmanın amacı farklı branşlardan öğretmenlerin bilgi ve
iletişim teknolojilerinin (BİT) öğrenme-öğretme süreçlerine kaynaştırılmasına
ilişkin görüş, uygulama ve önerilerini ortaya koymaktır. Bu çalışmada teknoloji
donanımlı olan Fatih projesi birinci fazı kapsamındaki 22 okulda görev yapan öğretmenlerle
görüşmeler yapılmıştır. Çalışma nitel bir araştırma yöntemi olan olgubilim
(fenomenoloji) yaklaşımına göre desenlenmiştir. Örneklem, amaçlı örneklem
yöntemlerinden biri olan ölçüt temelli örneklem yöntemine göre seçilmiştir.
Görüşmeler 110 gönüllü öğretmen (22 edebiyat, 24 fen bilimleri, 21 İngilizce,
22 matematik ve 21 sosyal bilimler öğretmeni) ile gerçekleştirilmiştir. Görüşme
formu yarı yapılandırılmış sorulardan oluşturulmuştur. Görüşmelerde 92
öğretmenin ses kaydı alınmış, sekiz görüşmede ise not tutulmuştur. Elde edilen
veriler, içerik çözümlemesi yöntemiyle çözümlenmiştir. Çalışmanın sonuçları
öğretmenlerin BİT’in derslere kaynaştırılmasının gerekliliğine ilişkin
görüşleri ile BİT’i derslere kaynaştırmadan ne anladıklarına ilişkin
görüşlerinin birbiriyle tutarlı olduğunu göstermiştir. Çalışmada ayrıca fen
bilimleri ve İngilizce öğretmenlerinin diğer branşlara göre BİT’i derslere
kaynaştırmaya ilişkin daha olumlu görüşlere sahip oldukları bulunmuştur. Benzer
biçimde, fen bilimleri ve İngilizce öğretmenlerinin BİT’i derslerine en çok
kaynaştıran öğretmenler olduğu, öte yandan edebiyat ve matematik
öğretmenlerinin ise BİT’i derslerine en az kaynaştıran öğretmenler olduğu
araştırmada ulaşılan sonuçlar arasındadır.
BİT’in derslere kaynaştırılması konu alanı kültürü BİT’i derslere kaynaştırmanın önündeki engeller öğretmenlerin BİT’i derslerine kaynaştırma uygulamaları
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |