Bu çalışmanın amacı, uzaktan eğitimdeki ders içeriklerinde
yer alan üstbilişsel stratejilere göre hazırlanmış etkinliklere katılan
öğrencilerin ders çalışma sürecinin ve üstbiliş seviyesindeki değişim düzeyinin
incelenmesidir. Çalışmada araçsal durum çalışması deseni kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklemini Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi’nde öğrenim
gören 30 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde üstbilişsel etkinliklerin
tasarlanmasında öncelikle alan yazında üstbilişsel stratejiler ve bu
stratejilere uygun teknikler belirlenmiş sonrasında ise alan uzmanlarının da
görüşleri alınmıştır. Temel Bilgi Teknolojileri II dersinin ünitelerine 155
tane üstbilişsel etkinlik yerleştirilmiştir. Öğrencilerin üzerinde çalışması için bu
üniteler basılı materyal şeklinde verilmiştir. Öğrenciler ile toplantılar
yapılarak ünitelerde yer alan etkinliklere dair görüşmeler
gerçekleştirilmiştir. Üstbilişsel farkındalık ölçeği, haftalık görüşmeler, anı
defteri ve üstbilişsel farkındalık soru formu aracılığıyla veriler toplanmıştır.
Üstbilişsel farkındalık ölçeği uygulama öncesi ve sonrasında uygulanmış; anı
defteri ve üstbilişsel farkındalık soru formu uygulamanın sonunda uygulanmış ve
görüşler ise haftalık olarak toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, uzaktan
eğitim öğrencilerinin ders içeriklerinde üstbilişsel etkinlikleri kullanmadan
önceki ve sonraki üstbilişsel seviye puanları karşılaştırıldığında anlamlı
derecede artış olduğu tespit edilmiştir. Uzaktan eğitimde metin tabanlı ders
içeriklerine yerleştirilen etkinlikler sayesinde ders çalışma motivasyonunun,
ders çalışma hızı ve süresinin, öz güveninin, güçlü ve zayıf yönleri fark etme
becerisinin olumlu yönde etkilendiği belirlenmiştir.
üstbiliş üstbilişsel etkinlikler uzaktan eğitim katılım ders çalışma süreçleri
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |