Üniversite öğrencilerinin ders esnasında geleneksel (kalem-ve-kağıt yöntemi – el yazısı) bir biçimde not almak yerine beyaz/akıllı tahtadaki notların fotoğraflarını çekmeye eğilim gösterdiği gözlemlenmiştir. Bu çalışma yabancı dil olarak Özel Amaçlı İngilizce (ÖAİ) öğrenen üniversite öğrencilerinin ders notlarını akıllı telefonla foroğraflamayı (ATG) geleneksel not alma yöntemine (GNA) göre ne kadar tercih ettiğini, öğrencilerin bu notları akademik olarak kullanırken hangi stratejileri sergilediklerini ve ATG’nin öğrencilerin sınav performansı üzerinde etkisi olup olmadığını araştırmıştır. Çalışma iki evreden oluşmaktadır. Evre 1’de, keşfedici nitel yöntem kullanılarak 10 katılımcıyla özel tercihleri, kullandıkları stratejiler ve notlarını kullanım amaçları hakkında yarı-yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Evre 2’de yarı-deneysel desen uygulanmıştır. Dört hafta boyunca deney grubu (N=21) sadece ATG’yi kullanırken kontrol grubu da sadece GNA yöntemini kullanmıştır. İki grubun sınav sonuçları karşılaştırıldığında ATG grubunun anlamlı kazanımlar elde ettiği görülmüştür.
Not alma akıllı telefon geleneksel not alma (GNA) akıllı telefonla görüntüleme (fotoğraflama) (ATG)
It has been observed that rather than taking notes in a lecture traditionally (pen-and-paper method – longhand), university students tend to take a photo of the notes on the white/smart board. The purpose of this study is to investigate to what extent English for Specific Purposes (ESP) university students prefer taking images of notes by smartphone (TIN-S) to traditional note-taking (TNT), what strategies they employ in using these notes academically and whether the TIN-S has a positive effect on their test performance. The study includes two phases. In Phase 1, an exploratory qualitative approach was used, where ten participants were interviewed about their preferences, strategies and reasons for using their notes. In Phase 2, a quasi-experimental design was employed. The experimental group (N=21) used the TIN-S only while the control group (N=20) used the TNT only for a period of 4 weeks. The comparison of the test scores showed significant gains for the TIN-S group.
Note-taking smartphone traditional note-taking (TNT) taking images of notes by smartphone (TIN-S)
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 2 |