Akran geri bildirimi öğrencilere birçok yönden fayda sağlayabilir. Ancak bu faydalar, geri bildirim tek yönlü ele alındığında asgari miktarda gerçekleşmektedir. Geri bildirim öncesinde, süresince ve sonrasında diyalog ve öğrenciler arasında iş birliği sürdürülebilirse bu faydalar katlanabilir. Bu noktada geri bildirimi veren öğrencinin aktif katılımı önemlidir. Ancak, öğrencilerin akran geri bildirimi verme davranışları literatürde çok fazla ilgi görmemiştir ve diyalog merkezli iş birlikçi uygulamalarda ise hiç incelenmemiştir. Bu boşluktan yola çıkılarak yapılan bu çalışmada çevrimiçi gerçekleştirilen bir akran geri bildirimi etkinliğindeki öğrencilerin geri bildirim verme davranışları incelenmiştir. Bu etkinlik, iş birlikçi geri bildirim teorisi çerçevesinde tasarlanmış olan Sinerji platformunda gerçekleştirilmiştir ve öğrencilerin bu platformla olan etkileşimleri sonucunda oluşan veri bu çalışmada süreç madenciliği uygulanarak incelenmiştir. Elde edilen büyük verinin ön işlemesi iş birlikçi geri bildirim teorisi temel alınarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, yüksek performans grubundaki öğrencilerin davranışları iş birlikçi geri bildirim teorisiyle ile uyumluyken, orta performanslı öğrencilerin davranışlarında teoriden önemli ölçüde sapmalar olmuştur. Öğrenci geri bildirim verme davranışına dair bulgular geri bildirim öncesinde öğrenciler arasındaki diyalog ve ortaklaşa planlamanın önemini göstermektedir. Ayrıca, bu çalışma öğrenme analitikleri alanında teori eksikliğine yönelik tartışmalara, öğrenme analitiklerini teorik bir temele oturtmanın faydalarını göstererek katkı sunmuştur. Çalışma sonunda önemli öneriler paylaşılmıştır.
akran geri bildirimi süreç madenciliği iş birlikçi öğrenme öğrenme analitikleri
Avrupa Birliği'nin Ufuk 2020 Araştırma ve Yenilik Programı
793317
Peer feedback can benefit students in many ways. However, these benefits are minimal when the feedback is implemented as a one-way activity. These benefits can be multiplied if dialogue and collaboration among students are maintained before, during and after feedback. At this point, the active participation of the student giving the feedback is important. However, students' feedback-giving behaviour has not received much attention in the literature and has never been examined in dialogue-centred collaborative practices. In this study, attending this gap, the feedback behaviours of students in an online peer feedback activity were explored. This activity platform was carried out on the Synergy platform, which was designed within the framework of collaborative peer feedback theory, and data emerging from students’ interactions with this platform were examined by applying process mining. The pre-processing of the obtained big data were carried out on the basis of collaborative feedback theory. According to the results of the research, while the behaviours of the students in the high-performance group were compatible with the collaborative peer feedback theory, there were significant deviations from the theory in the behaviours of the middle-performing students. Findings indicate the importance of dialogue and collective planning between students prior to feedback. In addition, this study contributed to the debate on the lack of theory in the field of learning analytics by showing the benefits of grounding learning analytics in theory. Important recommendations were shared at the end of the study.
peer feedback process mining collaborative learning collaborative learning learning analytics
793317
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 793317 |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Temmuz 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2 |