Felsefi düşünce, sistematik olarak ilk önce Yunanistan coğrafyasında çıkmıştır. Antikite filozofları hayatlarına yön veren doğayı incelemişler bunun yanı sıra insanları inceleyerek felsefi geleneğin oluşmasına katkı sağlamışlardır. Nitekim bu çalışmalar ile yüzyıllardır süregelen tartışmalar oluşmuştur ve bu tartışmalar günümüz felsefesinin temel dayanaklarını teşkil etmektedir. Eflatun insan düşüncesinden hareket ederek doğru bilginin olabilirliğini göstermeye çalışmaktadır. Filozof, bunu edebi türlerden diyalog içinde gerçekleştirirken insanlar arası iletişimden hareketle de tek insan tecrübesin- deki evrensel boyutu ortaya koymaktadır.Eflatun etik anlayışını, Protagoras, Menon, Gorgias, Philebos, Lakhes, Lysis, Kharmides, Euthypron ve Devlet gibi diyaloglarında ele alır. Eflatun özellikle gençlik diyaloglarında Sok- rates’in yöntemini izleyerek erdemin ne olduğu problemi üzerinde durur. Erdemin birliği – çokluğu, öğretilip- öğretilemeyeceği ve özüne dair kav- ramlarıyla ilgili sorunları araştırır. Eflatun ilk diyaloglarında bilgi ve erdem konusunu irdeler. Erdem ve iyi kavramlarını tanımlamaya çalışarak mutlu olmanın yollarını gösterir. Bunun yanı sıra, erdem ile bilginin aynı şey oldu- ğunu ve birden çok görünen erdemlerin aslında tek bir bilgi olduğunu ifade eder. Bu bağlamda Eflatun’un bilgi ve ahlâk arasındaki ilişkiye bakışını ele alarak erdem görüşlerine ulaşmak istiyoruz.
Philosophical thought, originated in Greece as the first systematic geography. Antiquities philosophers have studied the nature of that shape their lives, contribute to the formation of the philosophical tradition of the people as well as examining it. Indeed, in this study it was formed by centuries of discussion and debate poses the fundamental basis of contemporary philosophy.Acting human thought from Plato is trying to demonstrate the feasibility of accurate information. Philosophers, that the communication between people in the dialogue of genres of performing motion also reveals the universal human experience in one.Plato’s conception of ethics, Protagoras, Menon, Gorgias, Philebos, Lakhes, Lysis, Kharmides, considers the dialogue as Euthypro and the State. Plato especially emphasizes the virtues of what the problem by following the Socratic method in youth dialogue. Virtues of unity - multiplicity, teach - not to investigate problems with that concept and self-taught.Plato’s dialogue in the first issue examines the knowledge and virtue. Virtue and shows the way to be happy by trying to define the concept well. In addition, by virtue of the knowledge that the same thing and expresses the virtues of multiple apparent that it is only an information.In this context, we want to achieve their vision by addressing the merits of Plato’s view of the relationship between knowledge and morality
Diğer ID | JA82SG78MZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1 |