Bu araştırmanın temel amacı, muhasebe
eğitimi alan öğrencilerin, muhasebe eğitimine yönelik motivasyon ve
beklentilerinin, muhasebe eğitimi verilen bölüme ilgileri üzerinde anlamlı bir
etkisinin olup olmadığını belirlemektir. Bu temel amacın yanı sıra araştırmanın
diğer amaçları ise; öğrencilerin muhasebe eğitimi verilen bölüm seçme istekleri
bakımından muhasebe eğitimine yönelik motivasyon ve beklentileri ve muhasebe
eğitimi verilen bölüme ilgi düzeyleri arasında anlamlı bir farklılığın olup
olmadığının incelenmesi ve öğrencilerin muhasebe eğitimine yönelik
motivasyonları ile beklentileri arasındaki ilişkinin olup olmadığının
incelenmesidir. Araştırma, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi İİBF “İşletme
Bölümü” ve MYO “Muhasebe ve Vergi Programı” bölümlerine aktif olarak devam eden
öğrencilere anket uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Verilerin
değerlendirilmesinde; sayı, yüzde, ortalama, standart sapma hesaplanmış;
güvenilirlik analizi, korelasyon analizi, regresyon analizi ve varyans analizi
kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde SPSS 23 paket programı
kullanılmıştır.
The main purpose of this
study is to determine whether the motivation and expectations of the students
who take accounting education have a significant effect on their interest in
the department of accounting. In addition to this main aim, the other objectives
of the study are to examine whether there is a significant difference between
the motivation and expectations of accounting education and the level of
interest in accounting education in terms of the students' desire to choose
department of accounting and to examine whether there is a relationship between
motivation and expectations of students for accounting education. The study has
been carried out students who are actively attending the Faculty of Economics
and Administrative Sciences, Department of Business Administration and
Department Accounting and Tax Program in Vocational School of Ağrı İbrahim
Çeçen University. In the analysis of
the data; number, percent, mean, standard deviation frequency distribution,
reliability analysis, correlation analysis, regression analysis and variance
analysis have been used. SPSS 23 package program was used to analyse the data
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 9 |