After-sales services help businesses differentiate themselves from their competitors by increasing their competitiveness, building strong customer relationships, improving customer satisfaction, loyalty and brand image, persuading potential customers to purchase new products and directly influencing customers’ repurchases. A strong brand image differentiates the brand from its competitors and positively impacts consumers' purchasing behaviour, leading to repeat purchase behaviour. This study investigates whether brand image has a role in mediating the effect of after-sales services on repurchase intention in the white goods and furniture industries. For this goal, 400 data were collected from 200 white goods users and 200 furniture users via a survey form to individuals over the age of 18. The SPSS 25.0 software was used for data analysis, and mediator analysis was applied via Regression Analysis. According to the findings, brand image has a partial mediator effect between after-sales services and repurchase intention for white goods users and a full mediator effect between after-sales services and repurchase intention for furniture users.
Satış sonrası hizmetler, işletmelerin rekabet güçlerini artırarak, güçlü müşteri ilişkileri kurarak, müşteri memnuniyetini, sadakatini ve marka imajını geliştirerek, potansiyel müşterileri yeni ürünler satın almaya ikna ederek ve tüketicilerin yeniden satın alımlarını doğrudan etkileyerek rakiplerinden farklılaşmalarına yardımcı olmaktadır. Güçlü bir marka imajı, markayı rakiplerinden farklılaştırarak ve tüketicilerin satın alma davranışını olumlu yönde etkileyip tekrar satın alma davranışına yol açmaktadır. Bu çalışma, beyaz eşya ve mobilya sektörlerinde satış sonrası hizmetlerin yeniden satın alma niyeti üzerindeki etkisine marka imajının aracılık rolünün olup olmadığını araştırmaktadır. Bu amaçla 200 beyaz eşya ve 200 mobilya kullanıcısı 18 yaş üstü bireylerden anket formu aracılığıyla 400 veri toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 25.0 programı kullanılmış, regresyon analizi ile aracılık analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, marka imajının beyaz eşya kullanıcıları için satış sonrası hizmetler ile tekrar satın alma niyeti arasında kısmi, mobilya kullanıcıları için ise satış sonrası hizmetler ile tekrar satın alma niyeti arasında tam aracı etkiye sahip olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 18 |