BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Öğrencilerinde Elektrofizyolojik Ölçümler Ve Nöropsikolojik Testlerle Bellek/Öğrenme/Başarı İlişkisinin Araştırılması

Yıl 2004, Cilt: 13 Sayı: 2, 66 - 76, 01.09.2004

Öz

Bu çalışmada hipergliseminin Uyarılma Potansiyelleri (UP) üzerine etkisinin Streptozotosin (SZ) ile diabet oluşturulmuş sıçanlarda incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada Spraque Dawley cinsi 5- 6 aylık erkek sıçanlar kullanılmıştır. Sıçanlar Deney A grubu (60 mg/kg SZ), Deney B grubu (80 mg/kg SZ) ve plasebo [SZ’ye eşit hacimde intraperitoneal (i.p) serum fizyolojik (SF)] olmak üzere üç gruba ayrılmıştır. Her grupta enjeksiyondan önce (0. gün) ve enjeksiyondan sonraki 1., 10. ve 20. günlerde ağırlık, idrar glukozu, kan glukozu değerleri ölçülmüş ve UP kayıtları alınmıştır. Plasebo grubuna göre deney gruplarında kan glukoz değerlerinde gözlenen artış ve ağırlık değerlerindeki düşüş istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0,05). UP kaydı poligraf, veri kazanım istasyonu ve uyarı kontrol ünitesinden oluşan deney sistemi yardımıyla alınmıştır. Sinyaller, 0,3-100 Hz band geçiren filtreli yükseltici ile yükseltilmiş ve 2000 Hz hızında örneklenmiştir. Dijitalize edilen sinyaller, veri analizi için magnetik ortamda saklanmıştır. Uyaran olarak klasik Oddball paradigması kullanılmıştır. Bu paradigma %80 sıklıkta standart (2000 Hz, 70 Db, 1000 ms süreli işitsel ) ve %20 sıklıkta hedef (1000 Hz, 70 Db, 1000 ms süreli işitsel ) uyarandan oluşturulmuştur. UP’nin endojen komponenti olan P300 amplitütü değerlendirildiğinde her iki deney grubunda da plasebo grubuna göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmamıştır.P300 latans bulguları incelendiğinde ise A grubunda 20.günde, B grubunda ise 10.ve 20. günde plasebo grubuna göre istatistiksel olarak anlamlı bir uzama tespit

The Effects of Hyperglycemıa on Evoked Potentials in Streptozotocın-Induced Diabetic Rats

Yıl 2004, Cilt: 13 Sayı: 2, 66 - 76, 01.09.2004

Öz

In this study, it was aimed to examine the effect of hyperglycemia on Evoked Potentials (EP) in streptozotocin-induced diabetic rats. Spraque Dawley rats aged 5-6 months were used. These rats were divided into three groups: group A (60 mg./kg Streptozotocin, i.p.), group B (80 mg./kg Streptozotocin, i.p.) and placebo (equal volumed of physiological saline-0.9 % NaCl-to Streptozotocin, i.p.). In all groups weight, urine glucose and blood glucose were measured, also EP were recorded before the enjection (day: 0) and after the enjection in the days:1, 10 and 20. Placebo and test groups’s weight, blood glucose values were compared. The results were found statistically significant (p<0,05). The recordings were taken with a system composing of polygraph, data acquisition station and stimuli control unit. The signals were amplified with a band pass filter of 0,03-100 Hz and digitized on-line at a sampling rate of 2000 Hz. Digitalized signals were stored on magnetic tepes for off-line averaging and analysis. While recording evoked potentials, auditory oddball paradigm was used. This paradigm is formed including %80 standard (2000 Hz, 70 Db, 1000 ms duration, auditory) and %20 target (1000 Hz, 70 Db, 1000 ms duration, auditory) stimuli. When we compared P300 (the endogenous component of EP) amplitudes, there were no significant results. When P300 latancies were compared, in the group A, P300 latencies were found statistically longer in the 20th day. In the group B P300 latencies were found statistically longer both in the 10th. and 20th. day (p<0,05). As

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA85MV49KU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ömer Şenel Şener Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2004
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şener, Ö. Ş. (2004). İlköğretim Öğrencilerinde Elektrofizyolojik Ölçümler Ve Nöropsikolojik Testlerle Bellek/Öğrenme/Başarı İlişkisinin Araştırılması. Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(2), 66-76.
AMA Şener ÖŞ. İlköğretim Öğrencilerinde Elektrofizyolojik Ölçümler Ve Nöropsikolojik Testlerle Bellek/Öğrenme/Başarı İlişkisinin Araştırılması. JHS. Eylül 2004;13(2):66-76.
Chicago Şener, Ömer Şenel. “İlköğretim Öğrencilerinde Elektrofizyolojik Ölçümler Ve Nöropsikolojik Testlerle Bellek/Öğrenme/Başarı İlişkisinin Araştırılması”. Sağlık Bilimleri Dergisi 13, sy. 2 (Eylül 2004): 66-76.
EndNote Şener ÖŞ (01 Eylül 2004) İlköğretim Öğrencilerinde Elektrofizyolojik Ölçümler Ve Nöropsikolojik Testlerle Bellek/Öğrenme/Başarı İlişkisinin Araştırılması. Sağlık Bilimleri Dergisi 13 2 66–76.
IEEE Ö. Ş. Şener, “İlköğretim Öğrencilerinde Elektrofizyolojik Ölçümler Ve Nöropsikolojik Testlerle Bellek/Öğrenme/Başarı İlişkisinin Araştırılması”, JHS, c. 13, sy. 2, ss. 66–76, 2004.
ISNAD Şener, Ömer Şenel. “İlköğretim Öğrencilerinde Elektrofizyolojik Ölçümler Ve Nöropsikolojik Testlerle Bellek/Öğrenme/Başarı İlişkisinin Araştırılması”. Sağlık Bilimleri Dergisi 13/2 (Eylül 2004), 66-76.
JAMA Şener ÖŞ. İlköğretim Öğrencilerinde Elektrofizyolojik Ölçümler Ve Nöropsikolojik Testlerle Bellek/Öğrenme/Başarı İlişkisinin Araştırılması. JHS. 2004;13:66–76.
MLA Şener, Ömer Şenel. “İlköğretim Öğrencilerinde Elektrofizyolojik Ölçümler Ve Nöropsikolojik Testlerle Bellek/Öğrenme/Başarı İlişkisinin Araştırılması”. Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 13, sy. 2, 2004, ss. 66-76.
Vancouver Şener ÖŞ. İlköğretim Öğrencilerinde Elektrofizyolojik Ölçümler Ve Nöropsikolojik Testlerle Bellek/Öğrenme/Başarı İlişkisinin Araştırılması. JHS. 2004;13(2):66-7.