Bu araştırma, lise son sınıf öğrencilerinin
durumluk ve sürekli anksiyete düzeylerini ve çeşitli
faktörlerin anksiyete düzeylerine etkisini belirlemek
amacıyla yapılmıştır.
Araştırma 2006 yılı Güz yarıyılında, Kayseri il
merkezinde yapıldı. İl merkezindeki liselerden
rasgele seçilen iki lisenin son sınıflarında okuyan
öğrencilerden 342’si araştırma kapsamına alındı.
Öğrencilere demografik, psikososyal ve okulla ilgili
27 sorudan oluşan bir anket formu ile “Durumluk ve
Sürekli Anksiyete Ölçekleri” uygulandı. İstatistiksel
analiz için Student t testi ve tek yönlü ANOVA testi
kullanıldı. Araştırma grubunda durumluk anksiyete
puanı ortalaması 42.7±12.0, sürekli anksiyete puanı
ortalaması ise 43.9±9.0 olarak bulundu. Durumluk
anksiyete puanı, Anadolu lisesi öğrencilerinde düz
lise öğrencilerinden daha yüksek bulundu. Kız
öğrencilerin hem durumluk hem de sürekli anksiyete
puanları daha yüksek bulundu. Kendi sağlık
durumunun kötü olduğunu düşünen, aile bireyleri ve
arkadaşları ile ilişkileri iyi olmayan, kendi geleceği
ve ülke geleceği konularında umutsuz olan
öğrencilerin anksiyete düzeyleri daha yüksek
bulundu.
Sonuç olarak; öğrencilerin, kendi sağlıkları ile ilgili
algılamalarının, aile bireyleri ve arkadaşları ile
ilişkilerinin ve gelecekle ilgili beklentilerinin
anksiyete düzeylerini etkileyebileceği düşünüldü
This investigation was performed in
order to determine the state and trait anxiety levels
of the students who attend the last classes of the
high schools and the effects of some factors on
anxiety levels.
The study was performed in the provincial centre of
Kayseri in 2006. Two high schools were chosen
randomly. Totally 342 students were included in the
study. A questionnaire of 27 questions about
demographic, psychosocial and educational
characteristics of the students and the State and
Trait Anxiety Inventory (STAI) was applied.
Unpaired t test and one way ANOVA test were used
for statistical analysis. Mean state and trait anxiety
scores in the study group were 42.7±12.0 and
43.9±9.0 respectively. State anxiety scores of the
students in Anatolian high school were found higher
than the normal high school. Both the state and
trait anxiety levels of female students were higher
than the males. Anxiety levels of the students who
rated their health condition as poor, whose
relations with their family members and the friends
were not good and those who were hopeless about
the future were found higher the other students.
As a result; it was suggested that the perceptions of
the students about their health status, relations with
their family members and with the friends and the
expectations about the future may affect anxiety
levels of the students.
Diğer ID | JA29KA52JF |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 17 Sayı: 2 |