BibTex RIS Kaynak Göster

KLİNİK ÖNCESİ VE KLİNİK DÖNEMDE TIP ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ EĞİTİMİNDE KADAVRA KULLANIMI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ

Yıl 2017, Cilt: 26 Sayı: 3, 227 - 232, 01.12.2017

Öz

Tıp öğrencilerinin kadavra temelli eğitime karşı düşüncelerini değerlendirmek ve sınıflara göre kadavra üzerinde eğitime bakışın sınıflara göre nasıl değiştiğini
belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Tüm soruların cevaplandırıldığı toplam 212 anketten
elde edilen veriler değerlendirildi. Araştırma görevlileriyle etkileşimde bulunmanın kendini rahatlatacağı belirtenlerin oranı birinci ve ikinci sınıflarda %86, üçüncü
ve altıncı sınıflarda ise %72 üzerinde olduğu belirlendi.
Kadavraların alınması, tahnit edilmesi ve hazırlanması
ile ilgili bir dersin yaşanan korku ve stresi azaltacağına
birinci sınıfların üçüncü sınıflara göre (p=0.001) daha
olumlu bakmakta olduğu tespit edildi.
Çalışmamız kadavraların; öğrenciler için maketlerden
daha iyi bir eğitim metodu olduğunu, temel bilimler ile
klinik bilimleri ilişkilendirmede önemli bir araç olduğunu, doktor kimliğinin oluşmasında pozitif yönde bir
etken olduğunu göstermektedir. Ayrıca öğrencileri duygusal ve düşünsel açıdan kadavralarla karşılaşmaya
hazırlayan bir ders yapılmasının, öğrencilerde yaşanacak olan korku ve stresi azaltması yönünden gerekliliği
tespit edildi

Kaynakça

  • 1. Aziz MA, Mckenzie JC, Wilson JS, et al. The human cadaver in the age of biomedical informatics. Anat Rec 2002; 269:20–32.
  • 2. Ulucam E, Gokce N, Mesut R. Turkish anatomy education from the foundation of the first modern medical school to today. JISHIM 2003; 2:50-52.
  • 3. Ganguly PK, Chan LK. Living anatomy in the 21st century: how far can we go? South East Asian Journal of Medical Education 2008; 2(2):52-57.
  • 4. John CM, John B, Paul B, Judy S. Teaching anatomy without cadavers. Medical Education 2004; 38:418 –424.
  • 5. Mutyala S, Cahill DR. Catching up. Clin Anat 1996; 9:53–56.
  • 6. Marks SC Jr, Bertman SL, Penny JC. Human anatomy: a foundation for education about death and dying in medicine. Clin Anat 1997; 10:118– 122.
  • 7. Agnihotri G, Sagoo MG. Reactions of first year Indian medical students to the dissection hall experience. NJIRM 2010; 1:4-9.
  • 8. Ögenler O, Kara A, Kadıoğlu S, ve ark. Bir grup anatomi öğretim elemanının kadavra ve eğitimde kadavra kullanma hakkındaki görüşleri. Türkiye Biyoetik Dergisi 2014; 1:57-68
  • 9. Horne DJ, Tiller JW, Eizenberg N, et al. Reactions of first year medical student to their initial encounter with a cadaver in the dissecting room. Academic Medicine 1990; 65:644-645.
  • 10. Saylam C, Coskunol H. Orientation lesson in anatomy education. Surg Radiol Anat 2005; 27:74– 77.
  • 11. Erbay H, Bilir A, Gönül Y, ve ark. Tıp fakültesi öğrencilerinin kadavra algısı ve eğitimde kadavra kullanımına yönelik yaklaşımları. Türkiye Biyoetik Dergisi 2015; 2:63-72
  • 12. Arı İ, İrgil E, Kafa İM, Şendemir E. Bir anket çalışması: anatomi eğitimi ve öğrencilerin düşünceleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2003; 29:15-18.
  • 13. Anyanwu GE, Ugochuckwu AI. Impact of the use of cadaver on student’s ability to pass anatomy examination. Anatomy 2010; 4:28-34.

Attitudes of Pre-Clinical and Clinical Stage Medical School Students Toward Using Cadaver in Anatomy Education

Yıl 2017, Cilt: 26 Sayı: 3, 227 - 232, 01.12.2017

Öz

The aim of this study is to investigate the opinions of
medical school students on cadaver based education
(CBE) and how their views have changed with their
grade.
The findings obtained from 212 surveys in which all the
questions answered were evaluated. More than 86% of
the first and second year students indicated that
interaction with the anatomy research assistants in
dissection room would relieve students temper while
this ratio was around 72% for third and sixth year
students. A lecture that aims to protect students from
the emotional and spiritual effects of encountering with
cadaver was adopted more by first grade students
compared to the third grades (p= 0.001).
This study showed that working with cadavers is much
better method compare to working with models. Also,
CBE is an important way to correlate between basic
science and clinical applications. Moreover, it was
retained that a course which prepares students
emotionally and spiritually to cadaver encounter is
would reduce the students stress and fear

Kaynakça

  • 1. Aziz MA, Mckenzie JC, Wilson JS, et al. The human cadaver in the age of biomedical informatics. Anat Rec 2002; 269:20–32.
  • 2. Ulucam E, Gokce N, Mesut R. Turkish anatomy education from the foundation of the first modern medical school to today. JISHIM 2003; 2:50-52.
  • 3. Ganguly PK, Chan LK. Living anatomy in the 21st century: how far can we go? South East Asian Journal of Medical Education 2008; 2(2):52-57.
  • 4. John CM, John B, Paul B, Judy S. Teaching anatomy without cadavers. Medical Education 2004; 38:418 –424.
  • 5. Mutyala S, Cahill DR. Catching up. Clin Anat 1996; 9:53–56.
  • 6. Marks SC Jr, Bertman SL, Penny JC. Human anatomy: a foundation for education about death and dying in medicine. Clin Anat 1997; 10:118– 122.
  • 7. Agnihotri G, Sagoo MG. Reactions of first year Indian medical students to the dissection hall experience. NJIRM 2010; 1:4-9.
  • 8. Ögenler O, Kara A, Kadıoğlu S, ve ark. Bir grup anatomi öğretim elemanının kadavra ve eğitimde kadavra kullanma hakkındaki görüşleri. Türkiye Biyoetik Dergisi 2014; 1:57-68
  • 9. Horne DJ, Tiller JW, Eizenberg N, et al. Reactions of first year medical student to their initial encounter with a cadaver in the dissecting room. Academic Medicine 1990; 65:644-645.
  • 10. Saylam C, Coskunol H. Orientation lesson in anatomy education. Surg Radiol Anat 2005; 27:74– 77.
  • 11. Erbay H, Bilir A, Gönül Y, ve ark. Tıp fakültesi öğrencilerinin kadavra algısı ve eğitimde kadavra kullanımına yönelik yaklaşımları. Türkiye Biyoetik Dergisi 2015; 2:63-72
  • 12. Arı İ, İrgil E, Kafa İM, Şendemir E. Bir anket çalışması: anatomi eğitimi ve öğrencilerin düşünceleri. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2003; 29:15-18.
  • 13. Anyanwu GE, Ugochuckwu AI. Impact of the use of cadaver on student’s ability to pass anatomy examination. Anatomy 2010; 4:28-34.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA89JT99UE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatih Yavuz Bu kişi benim

Tolga Ertekin Bu kişi benim

Ferhan Elmalı Bu kişi benim

Harun Ülger Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 26 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Yavuz, F., Ertekin, T., Elmalı, F., Ülger, H. (2017). KLİNİK ÖNCESİ VE KLİNİK DÖNEMDE TIP ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ EĞİTİMİNDE KADAVRA KULLANIMI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ. Sağlık Bilimleri Dergisi, 26(3), 227-232.
AMA Yavuz F, Ertekin T, Elmalı F, Ülger H. KLİNİK ÖNCESİ VE KLİNİK DÖNEMDE TIP ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ EĞİTİMİNDE KADAVRA KULLANIMI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ. JHS. Aralık 2017;26(3):227-232.
Chicago Yavuz, Fatih, Tolga Ertekin, Ferhan Elmalı, ve Harun Ülger. “KLİNİK ÖNCESİ VE KLİNİK DÖNEMDE TIP ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ EĞİTİMİNDE KADAVRA KULLANIMI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ”. Sağlık Bilimleri Dergisi 26, sy. 3 (Aralık 2017): 227-32.
EndNote Yavuz F, Ertekin T, Elmalı F, Ülger H (01 Aralık 2017) KLİNİK ÖNCESİ VE KLİNİK DÖNEMDE TIP ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ EĞİTİMİNDE KADAVRA KULLANIMI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ. Sağlık Bilimleri Dergisi 26 3 227–232.
IEEE F. Yavuz, T. Ertekin, F. Elmalı, ve H. Ülger, “KLİNİK ÖNCESİ VE KLİNİK DÖNEMDE TIP ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ EĞİTİMİNDE KADAVRA KULLANIMI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ”, JHS, c. 26, sy. 3, ss. 227–232, 2017.
ISNAD Yavuz, Fatih vd. “KLİNİK ÖNCESİ VE KLİNİK DÖNEMDE TIP ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ EĞİTİMİNDE KADAVRA KULLANIMI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ”. Sağlık Bilimleri Dergisi 26/3 (Aralık 2017), 227-232.
JAMA Yavuz F, Ertekin T, Elmalı F, Ülger H. KLİNİK ÖNCESİ VE KLİNİK DÖNEMDE TIP ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ EĞİTİMİNDE KADAVRA KULLANIMI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ. JHS. 2017;26:227–232.
MLA Yavuz, Fatih vd. “KLİNİK ÖNCESİ VE KLİNİK DÖNEMDE TIP ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ EĞİTİMİNDE KADAVRA KULLANIMI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ”. Sağlık Bilimleri Dergisi, c. 26, sy. 3, 2017, ss. 227-32.
Vancouver Yavuz F, Ertekin T, Elmalı F, Ülger H. KLİNİK ÖNCESİ VE KLİNİK DÖNEMDE TIP ÖĞRENCİLERİNİN ANATOMİ EĞİTİMİNDE KADAVRA KULLANIMI İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ. JHS. 2017;26(3):227-32.