Giriş: Bu araştırma, ilköğretim öğrencilerinde internet
bağımlılığı ve obezite riskinin belirlenmesi amacıyla
yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Bu araştırma 2014-2015 öğretim
yılının ikinci döneminde, ikinci kademede öğrenim
gören toplam 358 öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın yapılabilmesi için etik kurul ve kurum
izni, çalışmaya katılan öğrenciler ve velilerinden sözlü
ve yazılı onamları alınmıştır. Verilerin istatistiksel değerlendirilmesinde Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis
testi kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 13.75±0.64, ilk internet kullanım yaşı
7.71±2.02’dir. Ek olarak %44.3’ü beş saatten fazla internet kullanmaktadır. Öğrencilerin %51.7’sinin kahvaltı
yapmadığı ve %32.8’inin internette iken yemek yemeyi
geçiştirdiği belirlenmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin %13.4’ü obez, %14.2’si hafif kilolu olarak bulunmuştur. Öğrencilerin internet bağımlılık toplam ölçek
puanı 20.36±16.16 olarak belirlenmiştir.
Sonuç: İnternet bağımlılık ölçek puanları incelendiğinde; öğrencilerin persentil değeri, yaş, cinsiyet, anne eğitim durumu, internet kullanım süresi ve bilgisayar/
internet başında acıkma durumu ile internet bağımlılık
ölçek puanı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark
olduğu saptanmıştır.
Introduction: The aim of this study was to determine
the rate between internet addiction and risk of obesity
risk in primary school students.
Materials and Methods: This study was conducted
with a total of 358 students. Ethics committee approval
and institutional permission as well as verbal and written consents of the students and their parents were
obtained to conduct the study. Mann-Whitney U and
Kruskal Wallis tests were used to carry out statistical
analyses of the data.
Findings: The average age of the students included in
the study was 13.75±0.64 and they started using internet at age of 7.71±2.02. It was found that 44.3% used
internet for more than five hours. While 51.7% of the
students did not have breakfast on the internet, 32.8%
skipped eating while using the internet. Also, it was
found that while 13.4% of the students were obese, and
14.2% were overweight. The total score obtained by the
students from the internet addiction test was
20.36±16.16.
Conclusion: When scores of the internet addiction test
were examined; a statistically significant difference was
determined between the scores of the internet addiction test and the students’ percentile value, age, gender,
period of internet use, the state of getting hungry at
computer/ internet, and their mothers’ educational
background
Diğer ID | JA49NU32ZN |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 27 Sayı: 2 |