Bu araştırma hemşirelik birinci sınıf öğrencilerin,
“hemşirelik” kavramına ilişkin sahip oldukları algıları
metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Bu araştırma, bir üniversitenin Sağlık Bilimleri
Fakültesi Hemşirelik Bölümü 1.sınıfta öğrenim gören ve
araştırmaya katılmaya kabul eden 80 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Her bir hemşirelik öğrencisine “hemşirelik” kavramına ilişkin sahip oldukları metaforları ortaya çıkarmak amacıyla “Hemşirelik . . gibidir;
çünkü . . .” cümlesini tamamlaması istenmiştir. Hemşirelik öğrencilerinin 45 değişik metafor ürettikleri bulunmuştur. Hemşirelik öğrencilerinin “hemşirelik” kavramına ilişkin oluşturdukları metaforlar yedi kategoride
ele alınmıştır. Öğrencilerin en çok metafor ürettikleri
kategorilerin; anne, yardım etmek, hayat, sorumluluk
sahibi olmak, doktor yardımcısı, temel taş, zor bir meslek olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, metaforlar,
hemşirelik öğrencilerinin hemşirelik ile ilgili kavramsal
imgeleri açıklamada güçlü bir araştırma aracı olarak
kullanılabilir. Hemşirelik kavramının farklı sınıf öğrencilerde ve hemşirelerde metaforlar aracılığıyla araştırılmasına gereksinim vardır.
This study was done with the objective of revealing
through metaphors the perceptions of first-year nursing
students on the concept of “nursing”. This study was
realized with the voluntary participation of 80 first year
students of the Department of Nursing at the School of
Health Sciences of a university and who accepted to
participate in the study. It was requested that every
nursing student should complete the sentence, “Nursing
is like..., because...” with the objective of revealing their
metaphors for the concept of “nursing”. It was found
that nursing students produced 45 different metaphors.
The metaphors constituted for the concept of “nursing”
by the nursing students were treated in seven categories. It was determined that the categories in which the
students produced the most metaphors were mother, to
assist, life, to be responsible, physician’s assistant, cornerstone and a difficult profession. In conclusion, the
metaphors can be used as a strong research tool in understanding, revealing and explaining the cognitive
images of the nursing student about the concept of
nursing. There is a need to study the concept of nursing
through metaphors in different year students and
nurses.
Diğer ID | JA28JJ66KV |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 27 Sayı: 2 |