Meslekler; toplumda insanların ihtiyaçları açısından
gerekli hizmetleri sunarken, meslek sahibi bireylerin de üretken oldukları
ölçüde kendilerini değerli ve önemli hissetmelerini sağlarlar
(Yeşilyaprak,2011). Başarılı bir kariyer, toplumda o mesleğe duyulan ihtiyaçlar
kadar bireyin özellikleriyle de bağlantılıdır. Bu
çalışmada üniversite öğrencilerinin, kariyerleriyle ilgili beklentileri ile
empati yetenekleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu amaçla KKTC’deki bir
Vakıf üniversitesine yeni kayıt yaptıran 205 öğrenciye kişisel bilgi formu,
mesleki sonuç beklentisi (Işık,2010) ve empati eğilimleri ölçeği (Ekinci ve
Aybek, 2010) uygulanmıştır. SPSS-23 bilgisayar programı ile analizlerin
yapıldığı çalışmada, normal dağılım gösteren çalışma grubunda istatistiksel
olarak p<.05 düzeyinde bölüm, bursluluk durumu, anne ve babanın işlerine
göre farklılıklar bulunamamış aksine, cinsiyete, ikamet edilen yere ve sahip
olunan kardeş sayısına göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Öğrencilerin
mesleki sonuç beklentileri ile empati eğilimleri arasında olumlu korelasyonun (p=.000) olması, üniversiteye yeni başlayan öğrencilerin
kariyerlerinde olumlu gelişmeler bekledikleri şeklinde yordanabilir.
Vocations, while providing the necessary services in terms of the needs of individuals in the society, enable professionals to feel valued and important themselves to the extent they are productive (Yeşilyaprak. 2011). A successful career is related to the characteristics of the individual as much as the needs for that profession in society. In this study, the relationship between the career expectations of university students and their empathy skills was examined. For this purpose, a personal information form, a vocational outcome expectation scale (Işık, 2010) and an empathy tendency scale (Ekinci and Aybek, 2010) were applied to 205 students who newly registered to a foundation university in the North Cyprus. Data analyzed with SPSS-23 computer program. In the study group with normal distribution, statistically significant differences on the basis of gender, place of residence and number of siblings whereas no significant differences on the basis of department, scholarship status, jobs of mother and father in the groups were found in the p<.05 level. A positive correlation between the vocational outcome expectations of students and their empathy tendencies (p = .000) can be predicted by the fact that new students at university are expecting positive developments in their careers.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |