Bu çalışmanın amacı proje
bazlı KOSGEB Desteklerinden faydalanan TR-71 bölgesindeki KOBİ’lerin
faydalandıkları proje giderlerinin markalaşma bilincine olan etkisini analiz
etmektir. Bu kapsamda öncelikle KOBİ ve markalaşma kavramları açıklanacaktır.
Daha sonra KOSGEB destekleri incelenerek markalaşma kavramına yönelik destekler
belirlenecektir. Sonraki bölümde çalışmada kullanılan ölçeğin güvenilirlik
analizi ve faktör analizi yapılacaktır. Ardından SPSS programı ile kurulan
hipotezleri analiz edilecektir. Böylece KOSGEB desteklerinin markalaşma
bilincine olan etkisi incelenecektir. Yapılan analizler sonuçlarına göre KOSGEB
destekleri kapsamında pazarlama elemanı istihdam eden ve etmeyen işletmeler
arasında markalaşma bilinci farklılık göstermektedir. KOSGEB destekleri öncesi reklam çalışması
yapan ve yapmayan KOBİ’lerde markalaşma bilinci farklılık göstermezken, KOSGEB
destek süreci sonrasında reklam çalışması yapan ve yapmayan KOBİ’lerde
markalaşma bilincinin farklılık göstermektedir. KOSGEB destek süreci öncesi web
sayfası olan ve olmayan KOBİ’lerde markalaşma bilincinin farklılık
göstermezken, KOSGEB destekleri ile web sayfası için destek alan ve almayan
KOBİ’lerde markalaşma bilincinin farklılık göstermektedir. Dijital pazarlama
faaliyetine KOSGEB destekleri ile başlayan ve başlamayan KOBİ’lerde markalaşma
bilinci farklılık göstermektedir. Sonuç olarak KOSGEB destekleri KOBİ’lere
sadece maddi anlamda destekler vermenin dışında markalaşma bilincini olumlu
olarak etkilediği görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 5 |