Tez Özeti
BibTex RIS Kaynak Göster

TR-71 BÖLGESİNDEKİ KOBİ’LERDE KOSGEB PROJE GİDERLERİNİN MARKALAŞMA BİLİNCİNE ETKİSİ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 5, 145 - 161, 30.12.2019

Öz

Bu çalışmanın amacı proje
bazlı KOSGEB Desteklerinden faydalanan TR-71 bölgesindeki KOBİ’lerin
faydalandıkları proje giderlerinin markalaşma bilincine olan etkisini analiz
etmektir. Bu kapsamda öncelikle KOBİ ve markalaşma kavramları açıklanacaktır.
Daha sonra KOSGEB destekleri incelenerek markalaşma kavramına yönelik destekler
belirlenecektir. Sonraki bölümde çalışmada kullanılan ölçeğin güvenilirlik
analizi ve faktör analizi yapılacaktır. Ardından SPSS programı ile kurulan
hipotezleri analiz edilecektir. Böylece KOSGEB desteklerinin markalaşma
bilincine olan etkisi incelenecektir. Yapılan analizler sonuçlarına göre KOSGEB
destekleri kapsamında pazarlama elemanı istihdam eden ve etmeyen işletmeler
arasında markalaşma bilinci farklılık göstermektedir.  KOSGEB destekleri öncesi reklam çalışması
yapan ve yapmayan KOBİ’lerde markalaşma bilinci farklılık göstermezken, KOSGEB
destek süreci sonrasında reklam çalışması yapan ve yapmayan KOBİ’lerde
markalaşma bilincinin farklılık göstermektedir. KOSGEB destek süreci öncesi web
sayfası olan ve olmayan KOBİ’lerde markalaşma bilincinin farklılık
göstermezken, KOSGEB destekleri ile web sayfası için destek alan ve almayan
KOBİ’lerde markalaşma bilincinin farklılık göstermektedir. Dijital pazarlama
faaliyetine KOSGEB destekleri ile başlayan ve başlamayan KOBİ’lerde markalaşma
bilinci farklılık göstermektedir. Sonuç olarak KOSGEB destekleri KOBİ’lere
sadece maddi anlamda destekler vermenin dışında markalaşma bilincini olumlu
olarak etkilediği görülmektedir. 

Kaynakça

  • Ay C., Kahraman A. (2015) İçsel Markalaşma Uygulamalarıyla Markanın Örgüt İçerisinde Tutundurulması: ARKAS Holding Örnek Olayı Yönetim ve Ekonomi Dergisi C.22 S.2 s.342-343
  • Ay Hakkı Mümin, Talaşlı Esra (2007) Türkiye’de KOBİ’lerin İhracattaki Yeri ve Karşılaştıkları Sorunlar Selçuk Üniversitesi İİBF Dergisi Yerel Ekonomiler Özel Sayısı, s.174
  • Bilgesel E. H. (2016) Markalaşma Kavramı Çerçevesinde Marka Ederi Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi C.12 S.46 s:278-279
  • Can A. (2014) SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi Pegem Akademi Yayınları S.81-366
  • Demirel Yavuz, Şamiloğlu Famil (2001) KOBİ’lerin Sorunları ve Aksaray İlinde Bir Araştırma Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi S 9 s.74
  • Emirza E. (2010) Endüstriyel İşletmelerde Markalaşma Düzeyinin Ölçülmesine Yönelik Bir Alan Araştırması Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi S.2 s.129
  • Engin H. B. (2016) Markalaşma Kavramı Çerçevesinde Marka Ederi Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi C.12, S.46 s.278-280
  • Gemci R., Gülşen G., Kabasakal F.M. (2009) Markalar ve Markalaşma Şartları Uludağ Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Dergisi C.14 S.1 s.107-108
  • H.Alan, O. Yeloğlu (2013) Markalaşma ve Yenilikçilik Siirt Üniversitesi İİBF Dergisi S 1 s.15
  • http://www.tdk.gov.tr
  • http://www.turkpatent.gov.tr
  • Kapreliotis I., Poulis Athanasios P., Panigyrakis G. (2010) Assessing The Brand Knowledge of Greek SMEs http://www.brand- management.usi.ch
  • Kavak B.,Karabacakoğlu Ç. (2007) Endüstriyel Ürünler Için Stratejik Markalama Süreci: Küçük İşletmeler Üzerinde Keşifsel Bir Araştırma Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi C.62 S.2 s.113-114
  • KOBİ Proje Destek Programı, 2015
  • KOBİGEL Destek Programı Uygulama Esasları, 2018
  • KOSGEB 2016-2020 Stratejik Plan, 2015
  • Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Tanımı, Nitelikleri ve Sınıflandırılması Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, 2018
  • R.Gemci, G.Gülşen,F.M. Kabasakal (2009) Markalar ve Markalaşma Şartları Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, C.14, S1, s 108-109
  • Şentürk F. K., Eker H. A. (2017) Algılanan Hizmet Kalitesinin Müşteri Sadakati Üzerine Etkisi: Kasko Sigorta Müşterileri Üzerine Bir Uygulama Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 1(1) s.65
  • Türkoğlu Musa (2002) Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİ’ler) in Bölgesel Kalkınmaya Etkileri ve Bölgesel Kalkınmada KOBİ Temelli Stratejiler Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi C.7,S.1 s.277
  • www.kosgeb.gov.tr
  • Y. Demirel, Z. Seçkin (2011) Örgütsel Adaletin Bilgi Paylaşımı Üzerine Etkisi: İlaç Sektörü Çalışanlarına Yönelik Bir Araştırma, Bilig Dergisi , S 56, s.109
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tayfur Ege

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Ege, T. (2019). TR-71 BÖLGESİNDEKİ KOBİ’LERDE KOSGEB PROJE GİDERLERİNİN MARKALAŞMA BİLİNCİNE ETKİSİ. EUropean Journal of Managerial Research (EUJMR), 3(5), 145-161.

download      18423    18421     18416    18417        18418  18419     18420       18422     download    ojop-index-Categorical-png.png



EUJMR Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Creative Commons Lisansı